بهترین کارهای پاره وقت دانشجویی در کانادا

بهترین کارهای پاره وقت دانشجویی در کانادا

یکی از مزایای داشتن کار پاره وقت دانشجویی در کانادا این است که می تواند به شما کمک کند مهارت هایی را توسعه دهید که بتوانید در آینده شغلی خود از آنها استفاده کنید. علاوه بر این، یک کار پاره وقت دانشجویی در کانادا برای دانشجویان بین المللی می تواند به شما این فرصت را بدهد که با افراد جدید آشنا شوید و ارتباطاتی ایجاد کنید که می تواند به فرصت های آینده منجر شود.

قوانین و ساعات مجاز کار دانشجویی در کانادا چقدر است؟

قوانین و ساعات مجاز کار دانشجویی در کانادا

قبل از جستجوی کار پاره وقت دانشجویی در کانادا باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • به خاطر داشته باشید که محدودیت های زمانی تعیین شده توسط کارفرمایان متفاوت است، بنابراین ضروری است ابتدا با آنها مشورت کنید.
  • مطمئن شوید که پیش نیازهای لازم برای تضمین موفقیت آمیز شغل را دارید. به عنوان مثال، بسیاری از کارفرمایان متقاضیانی را ترجیح می دهند که گواهینامه رانندگی معتبر کانادایی داشته باشند.
  • به خاطر داشته باشید که مشاغل پاره وقت کمتر از مشاغل تمام وقت حقوق می گیرند، بنابراین برای پذیرش حقوق کمتر آماده باشید.
  • باید ویزای تحصیلی معتبر کانادا داشته باشید. (شما برای گرفتن ویزا تحصیلی نیاز به ترجمه رسمی ریزنمرات و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی دارید.)
  • باید بتوانید انگلیسی صحبت کنید و بفهمید.
  • در نهایت، در جستجوی خود پیگیر باشید. مشاغل پاره وقت زیادی وجود دارد که فقط در انتظار پر شدن هستند.

پر درآمد ترین مشاغل پاره وقت دانشجویی در کانادا

پر درآمد ترین مشاغل پاره وقت دانشجویی در کانادا

قبل از هر چیزی باید به شما بگوییم که جهت پیدا کردن کار، اگر سابقه کاری دارید، بهتر است ترجمه مدارک شخصی خود را به یک دارالترجمه انگلیسی معتبر داده و همراه خود به کشور مقصد ببرید.

هنگام تحصیل در خارج از کشور، بسیاری از دانشجویان بین المللی به مشاغل پاره وقت برای جبران هزینه های تحصیل خود متکی هستند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ممکن است تعجب کنید که آیا می توانید در حین تحصیل در کانادا کار کنید یا نه، و پاسخ مثبت است (با مجوز یا تایید دولت).

برخی از مشاغل پاره وقت فقط نیاز دارند که برخی از عصرها و آخر هفته ها کار کنید، در حالی که برخی دیگر انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند یا به شما اجازه می دهند برنامه خود را به طور کامل بسازید. برای کشف 10 شغل پاره وقت عالی برای دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند، به خواندن ادامه دهید.

✔️ اطلاعاتتان را افزایش دهید: بهترین دانشگاه های کانادا کدامند؟

شغل 1 – دستیار معلم

15.65 دلار کانادا در ساعت

شغل دستیار معلم در کانادا

بسیاری از مدارس و اساتید، دستیاران معلم (TA) را استخدام می کنند تا از آنها در وظایف مختلف در طول دوره حمایت کنند.

وظایف این کار پاره وقت دانشجویی در کانادا ممکن است شامل تدریس خصوصی و کمک به دانش آموزان، ایجاد طرح درسی، و به روز رسانی مدارک و نمرات دانش آموزان باشد. متقاضیان اغلب باید یک سال دانشگاه یا کالج را گذرانده باشند، دارای مهارت های سازمانی عالی و تجربه در یک دوره خاص باشند.

بهترین بخش در مورد TA بودن؟ شما مجبور نیستید دانشگاه را ترک کنید. به خاطر داشته باشید، شما نه تنها باید در راس دوره ای که به تدریس آن کمک می کنید، بمانید، بلکه باید از مطالعات خود نیز استفاده کنید.

شغل 2 – سرور یا بارمن

11.00 دلار کانادا در ساعت

از بین تمام مشاغل برای دانش آموزان، رایج ترین شغل سرور یا بارمن است، که عمدتاً به دلیل برنامه انعطاف پذیری است که ارائه می دهد. با این حال، اغلب نیاز به کار در شب ها و تعطیلات آخر هفته دارد.

در حالی که دستمزد ساعتی بهترین نیست، سرورها و بارمن ها نکات مثبتی دارند. بسته به میزان فروش خود، می توانید بین 75.00 تا 200.00 دلار انعام در شبانه کسب کنید، و احتمالاً حتی بیشتر.

نرخ استاندارد انعام در کانادا بین 15٪ تا 20٪ است، اما انعام بستگی به محل استقرار، زمان روز و روز هفته دارد. با این حال، اگر در شهری با جمعیت دانشجویی زیادی خدمت یا بارتنی را انتخاب کنید، احتمال زیادی وجود دارد که تعطیلات آخر هفته در آن مکان شلوغ باشد.

بله، این به معنای کار بیشتر و به طور بالقوه یک شب طولانی تر است، اما به معنای نکات بیشتر است!

شغل 3 – پیک موتوری یا رانندگی

حدود 19 دلار کانادا در ساعت

راننده Uber یا Lyft بودن یکی از محبوب ترین مشاغل برای دانش آموزان امروزی است. برای کسانی که با اوبر آشنا نیستند، این یک شرکت اشتراک‌گذاری است که رانندگان را از طریق یک برنامه تلفن هوشمند به رانندگان متصل می‌کند.

برای اینکه راننده اوبر باشید، باید 21 سال داشته باشید، یک ماشین قابل اعتماد و یک گوشی هوشمند داشته باشید. اگر همه اینها را دارید، برای خود یک شغل سرگرم کننده پیدا کرده اید که هر زمان که بخواهید می توانید کار کنید! نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که پرطرفدارترین ساعات صبح زود، عصر و آخر هفته است.

مانند یک سرور یا بارمن، اگر در شهری هستید که جمعیت دانشجویی زیادی دارد، مطمئناً در تعطیلات آخر هفته رانندگی بیشتری خواهید کرد. البته، پرداخت به تعداد دفعات رانندگی شما نیز بستگی دارد.

شغل 4 – مدرس

15.00 دلار کانادا – 20.00 دلار کانادا در ساعت

آیا به موضوعات خاصی علاقه دارید؟ آیا از آموزش دادن به دیگران لذت می برید؟ اگر پاسخ شما به هر دوی این سوالات مثبت است، ممکن است تدریس خصوصی به عنوان کار پاره وقت دانشجویی در کانادا برای شما مناسب باشد.

  • شما می توانید به دانش آموزان در مدرسه ابتدایی، در سطح دانشگاه/کالج، یا هر جایی در این بین آموزش دهید.
  • شما می توانید انتخاب کنید که این کار را به طور مستقل انجام دهید یا به یک برنامه آموزشی در مدرسه بپیوندید.

دستمزد کاملاً به ماهیت موضوع بستگی دارد. برخی از معلمان تا 50 دلار در ساعت درآمد دارند، به خصوص اگر موضوع مشکل باشد. همچنین اگر تدریس خصوصی برای شما جالب است، بهتر است کمی تحقیق کنید تا میزان نرخی را که باید دریافت کنید بسنجید.

شغل 5 – فریلنسر

25.60 دلار کانادا در ساعت

فریلنسرها انواع مختلفی دارند. یک فریلنسر می تواند نویسنده، طراح وب، طراح گرافیک باشد و… باشد. تقریباً در هر صنعتی می توانید کار آزاد انجام دهید. اگر از نوشتن یا ویرایش لذت می برید، این یک گزینه عالی برای شماست. نه تنها می توانید درباره موضوعی که در مورد آن می نویسید تصمیم بگیرید، بلکه تصمیم می گیرید کجا و چه زمانی بنویسید، چه در خانه و چه در جای دیگر.

اگر بین تکالیف مدرسه خود زمان دارید، چرا مهارت های خود را در حالی که برای آنها پول می گیرید تمرین نمی کنید؟ اگر قصد دارید در نویسندگی حرفه ای داشته باشید، این یک راه عالی برای کسب تجربه و ساخت رزومه است. اگر می‌خواهید شروع کنید، UpWork، 99Designs یا Fiverr را امتحان کنید.

✔️ راه های رسیدن به کانادا: بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا

شغل 6 – پرستار بچه

14.67 دلار کانادا در ساعت

آیا از گذراندن وقت با کودکان لذت می برید و تجربه مراقبت از آنها را دارید؟ اگر چنین است، می توانید یک پرستار بچه پاره وقت باشید. بسیاری از والدین به دنبال کمک برای فرزندان خود هستند، خواه آنها را از مدرسه ببرند، غذا درست کنند، آنها را بخوابانند یا صرفاً آنها را سرگرم کنند.

ساعت‌ها معمولاً انعطاف‌پذیر هستند و در برخی موارد، فرصت‌هایی وجود دارد که در حین استراحت کودکان، روی تکالیف خود کار کنید. اگر به طور اتفاقی آموزش CPR را گذرانده اید، شانس بیشتری برای رسیدن به شغل وجود دارد. بسته به مسئولیت شما، دستمزد ساعتی شما بالاتر بدوید.

شغل 7 – باریستا

11.41 دلار کانادا در ساعت

شغل باریستا در کانادا

بسیاری از دانش آموزان عاشق کار در کافی شاپ هستند! محیط لذت بخش است و چگونه می توان به کافئین نه گفت؟ کافی‌شاپ‌ها به دلیل برنامه‌های انعطاف‌پذیرشان، علاقه‌مند به استخدام دانشجو هستند.

اگرچه این یکی از مشاغل کم درآمد در لیست است، اما هنوز هم پاداش های خود را دارد. اگر در شرکتی مانند استارباکس کار کنید، دانش‌آموزان امتیازات چشمگیری دریافت می‌کنند که ممکن است این کار پاره وقت دانشجویی در کانادا را ارزشمند کند.

شغل 8 – واکر سگ

14.16 دلار کانادا در ساعت

آیا چیزی بهتر از دریافت دستمزد برای معاشرت و قدم زدن با سگ است؟ سگ واکر بودن ممکن است به انعطاف پذیری بیشتری نسبت به مشاغل دیگر نیاز داشته باشد، زیرا برخی به صورت آنلاین کار می کنند.

اما به طور کلی، تعهد زمانی زیادی وجود ندارد. ممکن است از شما خواسته شود که بدون توجه به آب و هوا بین 30 تا 60 دقیقه با سگ راه بروید. با این حال، بسته به مسئولیت‌های شما و تعداد سگ‌هایی که راه می‌برید، ممکن است بتوانید هزینه بیشتری دریافت کنید.

همچنین می‌توانید برای افزایش درآمد خود، خدمات نگهداری از حیوانات خانگی را در زمانی که صاحب خانه دور است، ارائه دهید. اگر سگ گردان بودن برای شما خوب به نظر می رسد، Rover را امتحان کنید!

شغل 9 – مترجم

21.16 دلار کانادا در ساعت

اگر اتفاقاً زبان دوم، سوم یا چهارم را می دانید، مطمئناً می توانید از آن به عنوان مترجم به خوبی استفاده کنید! برای مترجم شدن باید به زبانی روان صحبت کنید، بخوانید و بنویسید. شما باید این مهارت های اضافی را داشته باشید زیرا ممکن است در تسهیل ارتباط کتبی بین افراد، کار بر روی اسناد و موارد دیگر مشارکت داشته باشید.

به طور مثال شما می‌توانید ترجمه رسمی انجام دهید و هزینه خوبی دریافت کنید. مشاغل ممکن است در یک سازمان پیشنهاد شوند، یا ممکن است انتخاب کنید که مستقل کار کنید.

شغل 10 – فروشنده

12.42 تا 50.00 دلار کانادا و بالاتر

اگر در صحبت کردن با مردم مهارت دارید، یک شغل در زمینه فروش ممکن است درآمد و انعطاف‌پذیری مورد انتظارتان را برای شما فراهم کند. کار به عنوان فروشنده همچنین مهارت های قابل انتقال مختلفی را برای شما فراهم می کند. با این حال، پرداخت کاملاً به محل کار شما بستگی دارد.

برخی از مشاغل فروش مبتنی بر کمیسیون را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر درآمد خود داشته باشید. در واقع اگر بیشتر بفروشید، سود بیشتری خواهید داشت. به همین سادگی!

نکته مورد توجه این است که اگر شما در کشور خود حرفه خاصی داشتید، ذکر آن در رزومه به نفع شما است. به طور مثال اگر سابقه کار پزشکی دارید، ترجمه مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشید.

جمع بندی

کار پاره وقت دانشجویی در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، خواه آن‌ها به دنبال کار در شهرهای بزرگی مانند تورنتو باشند یا در یک شهر یا روستای کوچکتر. کارفرمایان کانادایی همیشه به دنبال کارمندان با استعداد و با انگیزه هستند، بنابراین اگر علاقه مند به کار در کانادا هستید، حتماً مشاغل را بررسی کنید و ببینید آیا مناسب است یا خیر.

در صورتی که قصد مهاجرت دارید، برای ترجمه گواهینامه فنی و حرفه ای و ترجمه کارت واکسیناسیون و سایر ترجمه های رسمی می‌توانید از رنسانس کمک بخواهید.

دسته بندی:

نظرات کاربران