شرایط ویژه تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا برای ایرانیان

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

بسیاری از کسانی که از طریق ویزای توریستی به کانادا سفر می کنند، به دنبال پیدا کردن راهی برای ماندگاری در این کشور هستند. در واقع آن ها با ویزای توریستی تلاش می کنند تا فرصت های شغلی این کشور را ارزیابی کنند. شاید برای شما جالب باشد که این کشور امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا را برای مهاجران فراهم کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا شرایط خاصی دارد، که در صورت داشتن این شرایط لازم مطابق با قوانین این کشور می توانید، مسیر مهاجرت را از این طریق طی کنید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا یکی از روش هایی است که علاقمندان به مهاجرت به این کشور استفاده می کنند. البته که برای رسیدن به این هدف نیازمند شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری است که در این مقاله به طور کامل به آن می پردازیم.

تفاوت ویزای توریستی و ویزای کاری کانادا

تفاوت ویزای توریستی و ویزای کاری کانادا

ساید برای شما سوال باشد چرا باید یک نفر اقدام به تبدیل ویزای توریستی به ورک پرمیت کند؟ اگر بخواهید به کانادا مهاجرت کنید، حتما می دانید ویزای توریستی یکی از انواع ویزاهای موقت است که منجر به اقامت دائم و تابعیت فرد نمی شود. علاوه بر اینکه ویزای توریستی فرد را از مزایای اقامت در این کشور بهره مند نمی کند. از همین رو بسیاری از کسانی که رزومه تحصیلی و کاری خوبی دارند از این روش برای پیدا کردن کار و رسیدن به اقامت این کشور استفاده می کنند. ویزای کاری می تواند از همان ابتدا یا پس از 5 سال در نهایت منجر به اقامت دائم شود. در این مدت نیز فرد از تمام مزایای این کشور به عنوان شهروند خارجی بهره مند می شوند.

برای رسیدن به این هدف ارائه مدارک تحصیلی و هویتی و کاری مانند رزومه، سوابق تحصیلی و ترجمه ریز نمرات ضروری است. این مدارک را برای ترجمه می توانید به دارالترجمه رسمی رنسانس بسپارید.

شرایط تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا

اگر هدف شما تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا است یکی از مهمترین مواردی که باید در این مسیر مورد توجه قرار دهید، داشتن شرایط لازم برای تبدیل ویزا است. از مهمترین این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حضور در خاک کانادا
  • اقامت قانونی یا داشتن پاسپورت معتبر در این کشور
  • داشتن جاب آفر معتبر از کارفرمای کانادایی
  • اخذ گواهی لیما برای جاب آفرهای لازم
  • درخواست به اداره مهاجرت کانادا تا پیش از 28 فوریه 2024
  • ارائه معرفی نامه قانع کننده به ضمیمه پرونده درخواست
  • رعایت تمامی قوانین کانادا مربوط به مهاجران و پناهندگان

نکته مهم در این مسیر داشتن رزومه تحصیلی برای مهاجرت و نیز داشتن سابقه کاری که در صورت لازم آن را به سرعت به نهادهای مربوطه ارائه کنید. در این مسیر داشتن ترجمه رسمی این مدارک ضروری است. برای دریافت سفارشات ترجمه های رسمی این مدارک می توانید از خدمات دارالترجمه رسمی رنسانس استفاده کنید.

قانون جدید کانادا برای ایرانیان

قانون جدید تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا به ویژه برای ایرانیان امکان دریافت ورک پرمیت یا ویزای کاری این کشور را تا 28 فوریه 2024 به صورت رایگان فراهم کرده است. از همین رو پیشنهاد می شود در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید طی مهلت تعیین شده، مسیر مورد نظر را طی کنید.

نحوه تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

نحوه تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری لازم است، مراحلی که می تواند شما را در این مسیر یاری دهد مدنظر قرار دهید. این مراحل شامل موارد زیر می باشد:

1- پیدا کردن کار در کانادا و دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی: زمانی که از طریق ویزای توریستی به کانادا سفر می کنید، از زمان قانونی حضور خود در این کشور برای پیدا کردن جاب آفر صرف کنید تا در سریع ترین زمان بتوانید مسیر تغییر ویزا را طی کنید. پیش از سفر به کانادا نیز تمامی مدارک خود را به دارالترجمه انگلیسی بسپارید تا مدارک شما را به طور کامل و دقیق ترجمه کنند.

2- تعیین تکلیف تاییدیه لیما: برخی از مشاغل و جاب آفرها نیازمند دریافت گواهی لیما توسط کارفرمای کانادایی است. تاییدیه لیما در واقع نشان دهنده عدم وجود نیروی کاری در زمینه شغلی مورد نظر در کانادا است از همین رو کارفرما می تواند از این طریق نیروی کار خارجی را استخدام کند.

3- ثبت درخواست در سایت اداره مهاجرت کانادا: برای ثبت ورک پرمیت خود لازم است به سایت اینترنتی اداره مهاجرت کانادا مراجعه کرده و با بارگذاری مدارک خود از جمله ترجمه مدارک دانشگاهی، مدارک هویتی و سوابق شغلی درخواست اخذ ورک پرمیت را ثبت می کنید. پس از آن باید موارد زیر را در اپلیکیشن ورک پرمیت تکمیل کنید:

  • وضعیت حضور در کانادا
  • نوع درخواست
  • مشخصات فرد و همراهان وی
  • اطلاعات تماس خود و وکیل مهاجرت
  • پرداخت هزینه تبدیل ویزا به مبلغ 255 دلار کانادا برای هر نفر

در نظر داشته باشید که هزینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، مدارک شغلی و هویتی را باید پیش از سفر به کانادا در ایران دارالترجمه رسمی پرداخت کنید و تمامی تاییدیه های لازم را از وزارت امور خارجه و دادگستری دریافت نمایید.

مدارک لازم برای تبدیل ویزای توریستی به ورک پرمیت کانادا

مدارک تبدیل ویزای توریستی به ورک پرمیت کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار نیازمند ارائه مدارک مهمی است که فرایند بررسی پرونده را تسریع می کند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  1. جاب آفر از کارفرمای کانادایی معتبر
  2. سوابق و رزومه کاری
  3. سند لیما
  4. ویزیتور رکورد
  5. ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات

هزینه تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

ویزای توریستی کانادا و تبدیل به ویزای کار حدود 155 دلار کانادا هزینه دارد که در حال حاضر تا تاریخ 14 فوریه 2024 این هزینه برای ایرانی ها رایگان است.

مدت زمان تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا برای ایرانیان مدت زمان مشخصی ندارد. اما به طور کلی از زمانی که درخواست خود را برای ویزای کاری ارائه و مدارک را کامل کنید، حدود 132 روز کاری زمان می برد تا فرایند صدور ویزای کاری صورت بگیرد. البته در صورتی که فرد به صورت حضوری و کاغذی درخواست خود را ارائه کند این زمان به 30 روز کاهش پیدا می کند.

روش‌های تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار

روش‌های تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار

اگر قصد دارید تا با تبدیل ویزای گردشگری به کاری اقامت خود را در کانادا قطعی کنید، روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به مهمترین این روش ها اشاره می شود:

  1. اخذ ورک پرمیت باز: برای کسانی که با ویزای توریستی وارد خاک کانادا شده اند و قصد دارند تا قبل از 28 فوریه 2024 درخواست خود را ثبت کنند.
  2. اخذ ورک پرمیت به واسطه همسر: این روش برای کسانی است که همسرشان مقیم کانادا است و قصد دارند از طریق اسپانسرشیپ همسر خود به این کشور مهاجرت کنند. در این شرایط فرد می تواند درخواست ورک پرمیت بدهد.
  3. سرمایه گذاری برای دریافت ورک پرمیت: در این روش فرد با تمکن مالی بالا می تواند پس از ورود به کانادا اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کند تا در نهایت برای دریافت ویزای کاری موفق شود. سرمایه گذاری در این کشور نیز می تواند شامل مواردی مانند ثبت شرکت، راه اندازی استارتاپ، کارآفرینی و خرید بیزینس باشد.

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

ترجمه رسمی مدارک مهاجرتی برای کسانی که به هر دلیلی به کشورهای دیگر سفر می کنند، بسیار مهم است. در حال حاضر دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از بهترین موسسه های ترجمه ای در کشور است که می توانید برای مهاجرت به کشورهای مختلف مدارک خود را به زبان های ایتالیایی، انگلیسی، اسپانیایی، ترکی استانبولی، آلمانی و… ترجمه و با اعتبار بالایی به سفارت کشورهای مقصد ارائه کنید. علاوه بر این شما می توانید از خدمات ترجمه غیررسمی این موسسه نیز برای ترجمه کتاب، فیلم، ترجمه همزمان، مقاله و… استفاده کنید.

نتیجه گیری

مهاجرت به کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته هدفی است که بسیاری آن را دنبال می کنند. از آنجا که ممکن است فرایند دریافت ویزای کاری این کشور سخت باشد، از همین رو برخی با استفاده از ویزای توریستی به دنبال رسیدن به میانبر منطقی هستند. از آنجا که این کشور در قانون جدید این مسیر را برای ایرانی ها هموار کرده از همین رو مسیر مهاجرت از طریق تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا یکی از روش های منطقی و کوتاه مدت است.

سوالات متداول

1- مدارک مورد نیاز برای تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا چیست؟

  • جاب آفر از کارفرمای کانادایی معتبر
  • سوابق و رزومه کاری
  • سند لیما
  • ویزیتور رکورد
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات

2- هزینه تبدیل ویزای گردشگری به کاری چقدر است؟

به طور کلی 155 دلار کانادا است اما در حال حاضر تا 14 فوریه 2024 برای ایرانی ها رایگان است.

3- روش های تبدیل ویزای گردشگری کانادا به کاری چیست؟

اخذ ورک پرمیت به واسطه همسر، سرمایه گذاری و اخذ ورک پرمیت باز

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران