مهاجرت کادر درمان به آلمان 2024 (شرایط -روش‌ها – درآمد)

مهاجرت کادر درمان به آلمان 2024

طی سال های اخیر به ویژه پس از شیوه کرونا، مهاجرت کادر درمان به آلمان و دیگر کشورهای پیشرفته افزایش زیادی داشته است. آلمان به دلیل داشتن وضعیت اقتصادی و شغلی ایده آل، گزینه ای مناسب برای مهاجران خارجی به ویژه ایرانیان است. از همین رو این کشور یکی از اولویت های اصلی برای مهاجرت شغلی ایرانی ها به این کشور می باشد. مهاجرت کادر درمان به آلمان نیز بنا به تدابیر این کشور، کار سختی نیست. کافی است فرد شرایط لازم را دارا باشد، در این صورت با رزومه تحصیلی برای مهاجرت و طی کردن فرایند دریافت ویزا می تواند به راحتی اقامت این کشور را دریافت کند.

مهاجرت کادر درمان به آلمان

مهاجرت کادر درمان به آلمان

مهاجرت پزشکان به آلمان یکی از گزینه های بسیار رایجی است که طی 10 سال گذشته روند رو به رشدی داشته است. علاوه بر پزشکان، طی سال های اخیر به ویژه پس از شیوع کرونا مهاجرت پرستاران به آلمان نیز افزایش یافته است. آنچه باعث این گرایش شده نرخ پایین بیکاری در این کشور و نیز میزان دستمزد قابل قبول و امکاناتی است که کادر درمان در مهاجرت به این کشور از آن بهره مند می شوند. برای اینکه فرد بتواند موفق به مهاجرت شود کافی است مدارک مورد نیاز را به دارالترجمه رسمی بسپارد. حتما می دانید که بخش مهمی از فرایند ترجمه و افزایش ضریب موفقیت در آن متوجه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، هویتی، مالی و… است. در واقع با ارائه ترجمه مدارک دانشگاهی به همراه ترجمه ریز نمرات و دیگر مدارک لازم میتوانید، شانس موفقیت خود را در این مسیر افزایش دهید. مشروط بر اینکه ترجمه ها از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشد. در این مسیر می توانید از خدمات دارالترجمه رسمی رنسانس استفاده کنید.

روش‌های مهاجرت کادر درمان به آلمان

مهاجرت کادر درمان به آلمان می تواند از روش های مختلف زیر صورت بگیرد:

جاب آفر با پیشنهاد کار: در این روش کافی است فرد از یک کارفرمای معتبر آلمانی پیشنهاد کاری دریافت کند. کارفرمای قابل قبول برای سفارت بیمارستان های شهر، بیمارستان های دانشگاهی و گروه بیمارستان های خصوصی است. فرد می تواند با عقد قرارداد کوتاه مدت، آزاد یا دریافت حقوق ماهانه مشغول کار شود. در این شرایط می تواند برای دریافت ویزا اقدام کند. اگر قصد دارید از طریق ویزای جاب آفر موفق به مهاجرت شوید لازم است رزومه تحصیلی و شغلی قوی و نیز مدرک زبان آلمانی سطح B2 داشته باشید.

جاب سیکر یا جستجوی کار: روش دیگری که می تواند به عنوان گزینه مناسب برای مهاجرت کادر درمان به آلمان باشد، استفاده از ویزای جاب سیکر با اعتبار 6 ماهه است تا فرد طی این مدت برای پیدا کردن کار مناسب زمان کافی در اختیار داشته باشد. با این ویزا فرد تنها 6 ماه زمان دارد تا شغل مناسب را پیدا و پس از آن اقامت 4 ساله این کشور را دریافت کند. در غیر این صورت ناچار به ترک خاک آلمان خواهد بود.

ویزای 17A: در این روش که از سال 2015 اجرایی شده تبعه خارجی می تواند طی مدت 18 ماه در این کشور دوره های تکمیلی را بگذراند. پس از آن با دریافت ویزای کاری مشغول فعالیت شود.

شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک

اگر قصد شما برای مهاجرت به آلمان به عنوان کادر درمان حتمی است، لازم است شرایط زیر را دارا باشید:

  • داشتن تسلط به زبان آلمانی سطح B1 یا C1
  • داشتن سابقه کار حداقل دو ساله
  • ارائه مدارک تحصیلی، کاری، بیمه مسافرتی و هویتی
  • داشتن شرایط سنی لازم (حداکثر 43 سال)
  • داشتن سلامت جسمی
  • نداشتن سوء پیشینه

در نظر داشته باشید که تمامی مدارک مورد نیاز باید توان دارالترجمه آلمانی رسمی ترجمه شود. این مدارک شامل ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک هویتی، مدارک پزشکی، مدارک تحصیل و کاری است.

دریافت مجوز کار برای کادر درمان در آلمان

برای اینکه بتوانید به عنوان کادر درمان در آلمان مشغول کار شوید، لازم است مجوزهای لازم را دریافت کنید. این مجوز در واقع مدرکی است که نشان دهنده تطابق سطح دانش شما با دانش آلمانی است. برای این کار باید پیش از شروع به کار خود در آزمون ارزیابی و معادلسازی شرکت و نمره قبولی را کسب کنید.

معادل‌سازی مدارک در آلمان ( پرستاران – پزشکان )

یکی از پیش شرط های لازم برای مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان، معادل سازی مدارک است. در این مرحله باید ترجمه مدارک پزشکی خود را به همراه سایر مدارک به سفارت این کشور ارائه کنید. پس از آن مراحل مجوز صلاحیت مدرک را به دست آورید. فرایند معادلسازی زمان بر است، از همین رو باید تمامی مدارک خود را به وزارت کشور آلمان نیز ارائه دهید. پس از بررسی های کامل نتیجه به شما اعلام شده و مجوز کار را دریافت می کنید.

برای اینکه ارزیابی مدارک شما بدون هیچ مشکلی صورت بگیرد باید آن را به دارالترجمه انگلیسی یا آلمانی معتبر بسپارید. دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از موسسه های معتبر ترجمه در کشور است که این فرایند را برای شما تسهیل می کند. هزینه ترجمه رسمی توسط این مجموعه نیز مطابق تعرفه های قانونی قوه قضاییه است.

حقوق کادر درمان در آلمان

حقوق کادر درمان در آلمان

آنچه باعث ترغیب کادر درمان برای مهاجرت به آلمان شده، علاوه بر موقعیت های شغلی خوب، سطح درآمدی قابل قبول است. کادر درمان در این کشور می توانند درآمدی حدود 1190 یورو تا 17 هزار یورو داشته باشند. این میزان درآمد تابع عوامل مختلفی مانند سابقه کاری، مدرک تحصیلی، شهر و محل کار در آلمان و… است. در ادامه به تعدادی از مشاغل کادر درمان و درآمد آن ها اشاره می شود:

  • رادیولوژیست: 9800 یورو
  • پرستار: 2800 تا 3700 یورو
  • جراح: 11 هزار تا 16 هزار یورو
  • متخصص بیهوشی: 12 هزار یورو
  • متخصص قلب و عروق: 15 هزار یورو
  • دندانپزشک:2400 یورو
  • متخصص پوست: 11 هزار یورو

هزینه مهاجرت کادر درمان به آلمان

یکی از مهمترین دغدغه ها برای مهاجرت به آلمان، هزینه هایی است که باید پرداخت شود. این هزینه ها به دو بخش قبل و پس از مهاجرت تقسیم می شود.

  1. هزینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی: معادل تعرفه های قانونی قوه قضاییه
  2. دریافت ویزا: 35 یورو
  3. هزینه خورد و خوراک: 200 یورو در ماه
  4. معادل سازی مدارک: 485 یورو

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک

اگر شما هم به عنوان یکی از شاغلان یا فارغ التحصیلان حوزه درمان قصد مهاجرت به آلمان را دارید، باید پیش از هر اقدامی نسبت به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و شغلی خود اقدام کنید. دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از موسسه های رسمی ترجمه با اعتبار و سابقه بالا در کشورا ست که می توانید با سپردن مدارک مهاجرتی خود به مترجمان رسمی آن، با اطمینان خاطر فرایند مهاجرت خود را پشت سر بگذارید.

نتیجه گیری

مهاجرت کادر درمان به آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی با موقعیت اقتصادی و اشتغال ایده آل انتخابی است که طی سال های گذشته رو به افزایش بوده است. این کشور نیز آغوش بازی برای پذیرش کادر درمان و جبران کمبودهای این مشاغل دارد. از همین رو اگر سابقه کاری خوبی دارد و توانسته اید مدرک تحصیلی قابل قبولی دریافت کنید، در صورت داشتن قصد مهاجرت پیشنهاد می شود، آلمان را به عنوان گزینه ای مطلوب در نظر بگیرید. در این مسیر برای اینکه بتوانید سریعتر به نتیجه مطلوب برسید، باید به کیفیت ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و شغلی خود توجه کنید. کیفیت بالای ترجمه ها می تواند شما را در این مسیر به موفقیت نزدیک کند.

سوالات متداول

1- روش های مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان چیست؟

  1. ویزای جاب آفر
  2. ویزای جاب سیکر
  3. ویزای 17A

2- هزینه مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان چقدر است؟

  • دریافت ویزا: 35 یورو
  • معادل سازی مدارک: 485 یورو

3- شرایط مهاجرت به آلمان برای کادر درمان چیست؟

  1. داشتن تسلط به زبان آلمانی سطح B1 یا C1
  2. داشتن سابقه کار حداقل دو ساله
  3. ارائه مدارک تحصیلی، کاری، بیمه مسافرتی و هویتی
  4. داشتن شرایط سنی لازم (حداکثر 43 سال)
  5. داشتن سلامت جسمی
  6. نداشتن سوء پیشینه

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران