ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه

ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه

ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه یکی از مهم‌ترین مدارک برای ورود به برخی کشورها و اخذ انواع ویزا است. قبل از هر کاری باید بدانید برای دریافت این مدرک کار کنید و برای ترجمه آن به چه مرکزی مراجعه نمایید. ای ن مدرک نشان می‌دهند فرد از هر گونه ارتکاب جرم و فعالیتی خلاف قانون در امان است و برای تعیین صلاحیت خود می‌تواند از این مدرک استفاده کند. البته برخی افراد دارای سابقه کیفری غیر موثر هستند که برای دریافت این گواهی باید به سازمان عفو و بخشودگی مراجعه کنند و هیچ نگرانی بابت این موضوع ندارند. زیرا روند کاری آنها با دیگر افراد هیچ تفاوتی ندارد. این گواهی حدود یک الی دو هفته بعد از ارسال درخواست دریافت می‌شود که برای ترجمه آن حدود یک ماه پس از تاریخ صدور دارای مدت زمان است.

ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه

ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه را هم می‌توانید به‌صورت حضوری و هم غیر حضوری در سازمان سامانه‌های آنلاین انجام دهید. این گواهی به زبان‌های مختلف به ترجمه ایتالیایی، ترکی استانبولی، آلمانی و انگلیسی تبدیل می‌شود که برای داشتن این گواهی به زبان ترکی بهتر است به دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی مراجعه کنید.
این مدرک برای هر فردی قابل صدور است و نشان‌دهنده سابقه کیفری فرد در گذشته می‌باشد. داخل این مدرک تمام سوابق کیفری و حقوقی فرد قابل مشاهده است و برای افرادی که تصمیم دارند ویزای کشور دیگری را بگیرد دریافت مدرک بسیار اهمیت دارد. زیرا مشخص‌کننده احراز هویت و اطمینان کامل از نداشتن سابقه کیفری فرد است. ترجمه رسمی این گواهی در کنار ترجمه مدارک تحصیلی و دیگر مدارک اصلی برای دریافت ویزا تحصیلی ضروری است که برای مهاجرت به اکثر کشورهای خارجه، ترجمه رسمی انگلیسی پرطرفدار است.

گواهی عدم سوء پیشینه چیست؟

گواهی عدم سوء پیشینه یک برگه اختصاصی است که داخل آن سوابق کیفری موثر فرد کاملاً مشخص شده است. برای دریافت این گواهی هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت اینترنتی می‌توان اقدام کرد که با صدور آن، داشتن یا نداشتن محکومیت‌های تاثیرگذار کیفری قابل تشخیص است. این گواهی برای اقدامات مختلفی مانند استخدام و مهاجرت بسیار اهمیت دارد و داشتن آن ضروری است. برای این دریافت این مدرک به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به‌صورت اینترنتی نیز اقدام، اما قبل از هر کاری مدارک زیر را تهیه کنید:

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • یک قطعه عکس 3*4 زمینه سفید (بدون عینک و برای خانم‌ها بدون آرایش، گردی صورت باید کاملاً مشخص باشد.)
  • آدرس پستی و کد پستی
  • تکمیل فرم درخواست
  • پرداخت مبلع 7500 تومان به حساب نیروی انتظامی
  • پرداخت مبلغ 20000 تومان به حساب دادگستری استان تهران

تمام مبالغ از طریق کارت خوان دفاتر پلیس + 10 دریافت می‌شود. خوب است بدانید در صورت ارتکاب به جرم در گواهی عدم سوء پیشینه تا ۷ سال محکومیت به قطع عضو و دیگر موارد گفته شده در ماده ۲۵ قانون مجازات محکوم خواهید شد.

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

برای دریافت حضوری مدرک گواهی عدم سو پیشینه با داشتن مدارک لازم به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید و در صورت به دریافت این مدرک به‌صورت اینترنتی مراجعه به سامانه ثنا پیشنهاد می‌شود. بعد از دریافت می‌توانید برای دریافت ترجمه همراه دیگر مدارک مانند ترجمه رسمی شناسنامه، ترجمه کارت ملی و… اقدام کنید. در صورت تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی باید برای ترجمه مدارک تحصیلی اقدام کنید. کسانی که در رشته خاصی فعالیت دارند و تصمیم گرفتند ادامه تحصیل خود را در دیگر کشورها انجام دهد باید ترجمه مدارک خود را به‌طور کامل تهیه کنند. به‌عنوان مثال، برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی، ترجمه مدارک پزشکی بسیار ضروری است.
نحوه صدور مدرک نیز طی مراحل گفته شده در زیر است:

  • ابتدا عبارت عدل ایرانیان یا آدرس سایت ثنا را در مرورگر خود قرار دهید تا به صفحه اصلی مراجعه کنید.
  • بعد از ورود به وب سایت، سمت راست صفحه اسامی مختلف را مشاهده می‌کنید که با فشار دادن گزینه ثبت گواهی عدم سوء پیشینه وارد قسمت مورد نظر می‌شوید.
  • در این مرحله با کد ملی و رمز شخصی خود را وارد و به مراحل بعد دسترسی پیدا می‌کنید.
  • در صورت عدم ثبت نام، ابتدا اقدامات مربوط به ثبت نام در ثنا را انجام دهید. با وارد کردن تلفن همراه رمز موقت به تلفن ارسال می‌شود، آن را داخل کادر وارد کنید و سپس گزینه ورود را فشار دهید.
  • بعد از وارد شدن به صفحه شخصی نحوه صدور عدم سابقه پیشینه را با گزینه درخواست جدید انتخاب کنید.
  • سپس ثبت درخواست موقت خود را انجام دهید و بعد از پرداخت هزینه با انتخاب گزینه محاسبه هزینه، ثبت نهایی انجام می‌شود.
  • منتظر بمانید تا کد رهگیری در اختیارتان قرار گیرد. سپس با داشتن این کد می‌توانید به سامانه وارد و از دریافت گواهی مطلع شوید.

ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه چقدر طول می‌کشد؟

زمان آماده شدن ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه به زبان مورد نظر و مرکز انتخابی بستگی دارد. معمولاً ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه به زبان انگلیسی در مدت کمترین زمان انجام می‌شود که با مراجعه به دفاتر رسمی دارالترجمه، مطمئن‌تر به هدف خود خواهید رسید و دیگر نگرانی بابت زمان ندارید. همچنین با مراجعه به دارالترجمه ای که به‌صورت اختصاصی روی زبان مورد نظر فعالیت دارد باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. به‌عنوان مثال با مراجعه به دارالترجمه آلمانی، بدون شک گواهی عدم سو پیشینه به زبان آلمان سریع‌تر و باکیفیت‌تر قابل انجام است.

هزینه ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه

هزینه ترجمه این گواهی به عوامل مختلفی بستگی دارد که معمولاً هزینه ترجمه رسمی انگلیسی نسبت به دیگر زبان‌ها کمتر است و به ازای هر صفحه و نسخه هزینه مشخصی در نظر گرفته می‌شود. همچنین هزینه ترجمه رسمی مدارک بر اساس قوه قضایی مشخص می‌شود که با کسب اطلاعات می‌توانید هزینه پرداختی را پیش بینی کنید.
جالب است بدانید این هزینه هر ساله در حال تغییر است که براساس نرخ نامه کانون مترجمین، اضافه شدن خدماتی مانند هزینه حق دفتری، اسکن، کپی برابر اصل، پلمپ و اسکن به مبلغ ترجمه اضافه می‌شود. همچنین در صورت کسب تائیدیه دادگستری و امور خارجه، هزینه ترجمه افزایش می‌یابد. زیرا این کار کمی زمان بر است، اما دیگر لازم نیست شخص برای انجام این کار اقدام کند.

بهترین دارالترجمه برای ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه

ترجمه رسمی مدارک دارای قوانین و شرایط خاصی است که مراکز دارالترجمه با توجه به این موارد باید نکات مختلفی را رعایت کنند. بنابراین بهتر است به مرکز دارالترجمه ای مراجعه کنید که نسبت به فعالیت آن اطمینان کافی دارید و مرکز مورد نظر سال‌های بسیاری است در این زمینه فعالیت می‌کند. همچنین اگر مرکز دارالترجمه با سرعت بیشتر فعالیتش را انجام دهد در وقت و زمان مخاطبین بخوبی صرفه‌جویی می‌شود. به همه خاطر ارائه ترجمه فوری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دارالترجمه حرفه‌ای است.
در موارد زیر با دیگر نکات مهم برای انتخاب بهترین دارالترجمه آشنا می‌شوید:

  • هنگام انتخاب دارالترجمه باید به سراغ مرکزی بروید که نیاز شما را برطرف کنید. مرکز انتخابی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ آیا می‌تواند در زمینه گواهی و زبان مورد نظر فعالیت کند؟
  • حتماً هزینه ترجمه مدارک را در نظر بگیرید و با توجه به آن مرکز دارالترجمه را انتخاب کنید. زیرا برخی مراکز با قیمت ارزان‌تر مشتری جذب می‌کنند. در حالی که خدمات خوبی ارائه نمی‌دهند. و برخی دیگر با دریافت هزینه‌های بالا مدعی هستند خدماتی حرفه‌ای ارائه می‌دهند.
  • پشتیبانی مداوم یکی دیگر از ویژگی‌های یک مرکز دارالترجمه ایده آل است. دارالترجمه ای انتخاب کنید که دائماً به‌صورت آنلاین می‌توانید با آنها ارتباط داشته باشید و از روند کار باخبر شوید.
  • امانت‌دار واقعی مهم‌ترین ویژگی در انتخاب دارالترجمه رسمی است. زیرا مدارک شما در اختیار آنها قرار می‌گیرند و باید بخوبی از آنها مراقبت کنند.

گواهی عدم سوء پیشینه به چه زبان‌هایی ترجمه می‌شود؟

گواهی عدم سوء پیشینه به چه زبان‌هایی ترجمه می‌شود؟

گواهی عدم سوء پیشینه مانند دیگر مدارک به زبان‌های مختلف قابل ترجمه است. شما می‌توانید این مدرک را با به دادگستری و امور خارجه به زبان‌های مختلف مانند عربی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، انگلیسی، روسی و ترکی ترجمه و با خیال راحت اقدامات لازم برای مراجعه به کشورهای دیگر یکی یکی طی کنید. البته فراموش نکنید قبل از هر کاری، خدمات دارالترجمه را بررسی کنید تا از داشتن مترجم حرفه‌ای به زبان مورد نظر مطمئن شوید.

ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه در چه مواقعی لازم است؟

یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی، کاری و گردشگری برخی سفارتخانه ها، ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری است که همان طور که از نام آن مشخص است، این گواهی نشان می‌دهد فرد مورد نظر در گذشته مرتکب هیچ عملکرد قانونی نشده است و برای ورود به کشور دارای صلاحیت است. همچنین برخی افراد از ترجمه این مدرک برای اثبات تولد فرزند در دیگر دولت‌ها استفاده می‌کنند تا نظر کشور مورد نظر را جلب کنند.
نتیجه‌گیری
دریافت ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها سفارش ترجمه و شخصیت فرد را بیان می‌کند و مانند دیگر مدارک ترجمه شده اهمیت دارد. این مدرک برای امور مختلفی در کشور خارجه و دریافت اقامت استفاده می‌شود و باید دارای ارتباط اعتبار و رسمیت باشد. به همین دلیل سند ترجمه شده باید از طرف دادگستری و وزارت امور خارجه تائید شود و نه تنها این سند بلکه دیگر مدارک رسمی ترجمه شده تنها با به دادگستری و امور خارجه مورد تایید خواهد بود.