راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها و گرفتن اقامت 2024

راحت ترین کشورها برای مهاجرت

مهاجرت به یک کشور جدید و شروع دوباره همیشه جذاب است. ایده ملاقات با افراد مختلف، سفر به مکان‌هایی که قبلا هرگز نرفته‌اید و یادگیری یک فرهنگ جدید هیجان انگیز و لذت بخش به نظر می‌رسد. پیدا کردن راحت ترین کشور برای مهاجرت شاید دغدغه بسیاری از شما باشد اما هنوز اطلاعاتی درباره آن کشورها و نحوه گرفتن اقامت از آن کشورها نداشته باشید. اگر موافق باشید با هم به بررسی و معرفی راحت ترین کشورها برای مهاجرت بپردازیم و تک به تک را مورد بررسی قرار دهیم. 

درباره راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها

مهاجرت هرگز آسان نیست، به خصوص اگر مهارت‌های مطلوب یا تمکن مالی کافی نداشته باشید. اکثر کشورها چندین برنامه مهاجرتی ارائه می‌دهند، که باید متناسب با نیاز، هدف، برنامه و بودجه‌ای که دارید دست به انتخاب بزنید. تمکن مالی جدا از هزینه ترجمه رسمی مدارک است. کشورهای مختلفی هستند که ممکن است برای مهاجرت ایرانیان شرایط سخت و دشواری قرار ندهند. با این حال ما در ادامه به تعدادی از این کشورها اشاره می‌کنیم.

کشور کانادا

کشور کانادا

کانادا یکی از ساده ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان است؛ زیرا دارای خشکی وسیع و جمعیت کمی است. کانادا چندین برنامه را برای جذب ساکنان جدید پوشش می‌دهد.

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی، طرح اکسپرس انتری است. با این حال، این برنامه توسط یک سیستم مبتنی بر امتیاز تنظیم می‌شود، و برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، باید از مهارت بالایی برخوردار باشید و تجربه مرتبط در زمینه خاص خود را داشته باشید.

کشور نیوزلند

نیوزلند عمدتاً به دلیل برنامه مهاجرت ماهر خود یک مقصد محبوب برای مهاجرت است. با این حال، برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، چندین معیار وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. برای شروع، شما باید زیر 55 سال داشته باشید، در رشته خود مهارت بالا و تجربه کاری داشته باشید. اما، اگر واجد این معیارها باشید، می‌توانید به مدت دو سال در نیوزلند زندگی کنید و سپس برای ویزای اقامت اقدام کنید.

کشور استرالیا

برنامه مهاجرت استرالیا یکی از کارآمدترین و تنظیم‌شده‌ترین برنامه‌ها است که روند جابجایی را آسان‌تر می‌کند. با این حال، مانند نیوزلند، شما باید زیر 50 سال (برای اکثر ویزاها)، مهارت‌های لازم، تجربه مرتبط، و معمولاً امتیاز کافی در سیستم امتیازدهی را داشته باشید.

کشور آلمان

کشور آلمان

آلمان به دلیل قانون مهاجرت کارگران ماهر و فرصت‌های متفاوت ویزای آن کشوری مشهور برای مهاجرت است. قانون مهاجرت برای افراد ماهر، روند حرکت را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. ابتدا می‌توانید برای یافتن کار در آلمان به مدت شش ماه مجوز دریافت کنید و پس از آن بسته به نوع ویزای خود می‌توانید برای مجوز کار اقدام کنید. پس از آن، می‌توانید تا چهار سال تحت مجوز اقامت موقت بمانید و در صورت داشتن تمام شرایط، می‌توانید برای شهروندی اقدام کنید. تقریبا کشور آلمان هم به عنوان راحت‌ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت شناخته می‌شود. 

انواع راه ‌های مهاجرت کدامند؟

به طور کلی روش‌های مهاجرت به کانادا به چند دسته تقسیم می‌شود که هر یک از شما با توجه به اطلاعاتی که درباره هر کدام از روش‌های مهاجرت می‌دهیم می‌توانید به انتخاب بپردازید. فراموش نکنید که کمک گرفتن از یک موسسه مهاجرتی و گردشگری می‌تواند این مسیر را برای شما آسان‌تر کند. هر کدام از این روش‌ها را انتخاب کنید باید از طریق دارالترجمه رسمی رنسانس به ترجمه مدارک خود اقدام کنید. روش‌های مهاجرت به کشورهای خارجی عبارت است از:

  1. مهاجرت تحصیلی 
  2. مهاجرت کاری 
  3. مهاجرت سرمایه گذاری
  4. مهاجرت از طریق راه اندازی استارتاپ
  5. مهاجرت از طریق ازدواج 
  6. مهاجرت از طریق خانواده 
  7. مهاجرت از طریق تولد فرزند

مهاجرت تحصیلی چیست؟

یکی از راه‌های مهاجرت به دیگر کشورها از طریق دریافت ویزا تحصیلی آن کشور و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشورهای خارجی است. زمانی که ترجمه رسمی مدارکتان را برای دانشگاه ارسال کردید و پذیرش خود را از دانشگاه مدنظرتان دریافت کردید، زمان آن رسیده است که برای دریافت نوبت از سفارت و بیومتریک وقت تنظیم کنید و در زمان اعلام شده همراه با مدارک لازم به سفارت بروید. در صورت دریافت ویزا می‌توانید برای ادامه تحصیل طبق تاریخ اعلام شده به کشور مقصد بروید و تحصیل خود را آغاز کنید. 

مهاجرت کاری چیست؟

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری نیاز به دریافت جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی از کارفرما دارد. که البته در صورت دریافت جاب آفر می‌توانید به سفارت برای دریافت ویزای کاری درخواست دهید و طبق زمان اعلام شده با مدارک لازم به سفارت بروید و منتظر تایید یا عدم تایید ویزای کاری خود باشید. در صورت تایید باید بلیط هواپیما رزرو کرده و برای یک مهاجرت کاری آماده شوید.

مهاجرت سرمایه گذاری چیست؟

مهاجرت سرمایه‌گذاری شامل شهروندی و اقامت برنامه‌های سرمایه‌گذاری مختلف است که به افراد اجازه می‌دهد در ازای سرمایه‌گذاری در کشورهای میزبان خود، شهروندی یا حقوق اقامت کسب کنند. که قوانین مهاجرت سرمایه گذاری در هر کشوری متفاوت است. با توجه به کشوری که انتخاب کرده‌اید باید به بررسی و مطالعه قوانین همان کشور بپردازید.

مهاجرت از طریق راه اندازی استارتاپ چگونه است؟

در صورتی که ایده‌های جدید و تازه‌ای در ذهن خود دارید می‌توانید این ایده‌ها را از طریق راه اندازی استارتاپ در دیگر کشورهای خارجی عملی کنید. از این طریق هم امکان دریافت اقامت و مهاجرت برای شما فراهم می‌شود و هم امکان همراه کردن خانواده‌تان آسان می‌شود. 

مهاجرت از طریق ازدواج چیست؟

ممکن است برخی از شما فکر ازدواج با یک فرد خارجی را در سر داشته باشید. از این طریق با توجه به قوانین آن کشور ممکن است بتوانید اقامت دائم ان کشور را دریافت کنید. به شرط آن که ثابت کنید که با یکدیگر ازدواج کرده‌اید و قصد تشکیل خانواده در آن کشور هدف را دارید. برخی از کشورها مزایا و برنامه‌های زیادی برای زوج‌های جوان در نظر می‌گیرند. 

مهاجرت از طریق خانواده چگونه است؟

مهاجرت با خانواده

خانواده عامل اصلی مهاجرت است. مهاجرت خانوادگی اصطلاحی است که برای طبقه بندی مهاجرت افرادی که به دلیل پیوندهای خانوادگی جدید یا ایجاد شده مهاجرت می‌کنند، استفاده می‌شود و چندین زیرمجموعه را در بر می‌گیرد:

پیوستن مجدد به یکی از اعضای خانواده که قبلاً مهاجرت کرده است (شخصی که حمایت فرعی نیز دارد حق دارد)، خانواده همراه مهاجر اصلی، ازدواج بین یک مهاجر و یک شهروند، ازدواج بین یک مهاجر و یک خارجی مقیم خارج و پذیرش بین المللی.

مهاجرت از طریق تولد فرزند چگونه است؟

دو نوع قانون برای مهاجرت از طریق تولد فرزند وجود دارد. یکی قوانین خونی و دیگری قوانین مربوط به خاک. بسته به کشوری که تصمیم به مهاجرت می‌گیرید این قوانین متفاوت است. برای مثال در کشوری که قوانین خاکی وجود داشته باشد، همین که فرزند شما در خاک آن کشور متولد شود، کافی است تا اقامت آنجا را دریافت کند. پدر و مادر هیچکدام نباید سوء پیشینه داشته باشند. ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه شما با کمک دارالترجمه رنسانس به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. 

انواع روش های دریافت ویزا کدامند؟

هنگام سفر به کشور دیگری، داشتن نوع مناسب ویزا بسیار مهم است. بسیاری از کشورها برای مقاصد مختلف ویزای جداگانه دارند. برخی از کشورها ویزاهایی را صادر می‎کنند که چندین هدف را شامل می‎شود. ویزای کوتاه مدت که اجازه گردشگری، تجاری و ترانزیت را می‎دهد نمونه ای رایج هستند. رایج ترین انواع ویزا شامل موارد زیر است:

  • ویزای توریستی

ویزای توریستی به دارندگان این امکان را می‌دهد تا برای تفریح و گردشگری وارد کشور شوند. آن‌ها معمولاً مجوزهای سفر کوتاه مدت هستند.

  • ویزای تجاری

ویزای تجاری معمولاً به دارنده اجازه می‌دهد تا در جلسات و مذاکرات تجاری شرکت کند، در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها شرکت کند و قراردادهایی را در کشور دیگری تنظیم کند.

  • ویزای کاری

ویزای کار به دارنده اجازه می ‌هد تا وارد کشور دیگری شده و در آنجا شغلی را انتخاب کند. انجام کار با حقوق (و گاهی اوقات کار بدون مزد) در خارج از کشور ضروری است.

  • ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت برای توقف کوتاه مدت در یک کشور در مسیر رسیدن به مقصد دیگر است. این ویزا معمولا برای خروج از فرودگاه بین پروازها مورد نیاز است. با این حال، در برخی از کشورها، حتی اگر مسافر در فرودگاه بماند، الزامی است.

  • ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی به دارنده این امکان را می‌دهد تا در دانشگاه یا مؤسسه آموزشی دیگری در کشور دیگری تحصیل کند.

انواع روش های دریافت اقامت کدامند؟

انواع روش های اقامت

از طریق تمام روش‌ها و راه‌های مهاجرتی که در ابتدا معرفی ردیم امکان دریافت اقامت دارید. به عبارتی روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید اقامت دریافت کنید، شامل:

  • اقامت دائم از طریق ویزا تحصیلی 
  • اقامت دائم از طریق ویزا کاری 
  • اقامت دائم از طریق ویزا سرمایه گذاری 
  • اقامت دائم از طریق ازدواج 

اقامت دائم از طریق ویزا تحصیلی 

به عبارتی اگر شما ویزای تحصیلی کشور کانادا را دریافت کردید و بعد از اتمام تحصیلات قصد دارید که در این کشور بمانید باید ویزای تحصیلی خود را به اقامت دائم تبدیل کنید این از طریق پیدا کردن کار در کشور کانادا امکان پذیر است. بعد از حدود 5 سال کار در کانادا و پرداخت مالیات می‌توانید اقامت دائم آن کشور را دریافت کنید. با این حال هر کشور قوانین خاص خود برای ارائه اقامت دائم را دارد.

اقامت دائم از طریق ویزا کاری 

برای مثال کشور کانادا شرایط بسیار پیچیده‌ای برای تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم دارد و از طریق روش‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهد. هر چند ویزاهای کاری کانادا به چندین نوع تقسیم می‌شوند که بسته به نوع ویزای انتخابی ممکن از نحوه دریافت اقامت شما نیز متفاوت باشد.

اقامت دائم از طریق ویزا سرمایه گذاری 

از طریق خرید ملک یا کارآفرینی در کشوری دیگر می‌توانید اقامت دائم آن کشور را بعد از مدتی دریافت کنید. به شرط این که رد آن مدت هیچ کار غیر قانونی انجام ندهید و برای اقتصاد آن کشور مفید باشید. کشورهایی مثل ترکیه، کاناداف انگلیس، نیوزلند، قبرس و … اقامت دائم از طریق ویزای سرمایه گذاری ارائه می‌دهند. تمکن مالی مدنظر برای سرمایه گذاری در هر کشور متفاوت است. ترجمه رسمی مدارک تمکن مالی شما باید به بهترین نحو و اصولی صورت گیرد. 

اقامت دائم از طریق ازدواج و تولد

اقامت دائم با ازدواج

در صورتی که با فردی خارجی که تابعیت کشور دیگر را داشته باشد ازدواج کنید، می‌توانید اقامت دائم آن کشور را دریافت کنید. البته در هر کشوری متفاوت است. ازدواج شما باید با مدارک اثبات شود تا به شما اقامت داده شود.

در برخی از موارد دیگر به افرادی که فرزند خود را در کشوری دیگر به دنیا آورند و آن کشور هم قانون خاک و نه خون را داشته باشد به فرزند شما اقامت دائم داده می‌شود. مثل انگلستان.

مسیرهای اخذ اقامت اروپا بدون شرط حضور برای ایرانیان

برای ایرانیان روش‌هایی وجود دارد که بدون نیاز به حضور در آن کشور، اقامت آن کشور را دریافت کنند. برای مثال کشورهایی مثل فرانسه، قبرس، ایتالیا، پرتغال و … شرایطی را برای افراد فراهم کرده‌اند که بدون نیاز به حضور در این کشورها، اقامت اروپا را به دست آورند. نکته اینجاست که قوانین در هر کدام از این کشورها متفاوت است. 

  • از طریق روش خود حمایتی 

در این روش می‌توانید در کشورهایی مثل فرانسه، ایتالیا، قبرس و … با ارائه تمکن مالی مورد نظر آن کشورها، اقامت آنجا را دریافت کنید. برای مثال دریافت اقامت بدون حضور در ایتالیا بدین صورت است که حداقل 6 ماه از سال را در ایتالیا زندگی کنید. با در کشور فرانسه دریافت اقامت بدون حضور بدین شکل است که باید 36000 یورو در حساب بانکی خود داشته باشید و اثبات کنید که درآمد ماهیانه بالایی دارید. 

  • از طریق روش خرید ملک 

دریافت گلدن ویزا یا ویزا طلائی از طریق خرید ملک در برخی از کشورهایی اروپایی ممکن است. زمانی که شما ملکی را در کشورهایی مثل اسپانیا، پرتغال و … خریداری کنید یا در سهام‌های هتل‌ها سرمایه گذاری کنید می‌توانید بعد از 5 سال اقامت دائم این کشورهای اروپایی را به دست آورید. در واقع این گونه کشورها راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت هستند. 

راحت ترین کشور برای گرفتن پاسپورت کدام است؟

کانادا به عنوان مهاجرپذیرترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان دنیا چه برای ایرانیان و حتی دیگر کشورها شناخته می‌شود. این کشور نه تنها در ارائه پاسپورت سخت گیری خاصی ندارد، بلکه هر سال چندین هزار مهاجر را به درون کشور خود می‌پذیرد. از آنجایی که کانادا از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و تحصیلی موقعیت بسیار خوبی دارد، شرایط را برای آمده همه افراد مهیا کرده است. فقط کافی است شما هم بخواهید.

راحت ‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی کدامند؟

مهاجرت تحصیلی

در حالی که چندین کشور وجود دارد که برنامه‌های اقامت دائم آسان را برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های خود ارائه می‌دهند، برخی از کشورهای اروپایی برتر که مهاجرت آسان دانشجویی را ارائه می‌دهند عبارتند از آلمان و ایتالیا.

مهاجرت تحصیلی به آلمان 

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها، کشور آلمان است؛ چرا که این کشور امکان تحصیل رایگان را برای داوطلبان ایرانی و دیگر کشورها فراهم کرده است. از سمت دیگر مراحل دریافت ویزا تحصیلی کشور آلمان چندان سخت و طولانی نیست و با کمی زمان و دقت می‌توانید اقامت موقت تحصیلی این کشور را دریافت کنید.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

در چند سال اخیر به دلیل شرایط آسانی که کشور ایتالیا برای ایرانیان و حتی دیگر متقاضیان قرار داده است، مهاجرت تحصیلی به این کشور بسیار آسان شده است. ایتالیا بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را در مقاطع تحصیلی مختلف به متقاضیان ارائه می‌دهد. بنابراین ایتالیا هم لقب راحت ترین کشور برای اقامت را به خود گرفته است. قبل از رفتن به اروپا ترجمه مدارک شما از طریق دارالترجمه رنسانس در هر نقطه از ایران انجام می‌شود. 

راحت ترین کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی کدامند؟

می‌توان باز هم به کشور کانادا اشاره کرد. این کشور حتی برای متقاضیانی که بر زبان انگلیسی تسلط ندارند اما قصد تحصیل جدی دارند، شرایطی را فراهم کرده است. برای مثال برای این دسته از افراد کلاس‌ها و دوره‌های پیش نیاز برگزار می‌شود تا زبان آن‌ها به آن حدی که باید برسد. در واقع به این دسته از افراد ویزای مشروط داده می‌شود تا بعد از این که زبان آن‌ها به درجه خوبی رسید وارد دانشگاه شوند. 

راحت ترین کشور برای تحصیل رایگان کدامند؟

به نظر می‌رسد علاقه به تحصیل در خارج از کشور در آلمان همچنان در حال افزایش است. این تا حد زیادی به این دلیل است که در اکثر دانشگاه‌های دولتی آلمان شهریه‌ای در مقطع کارشناسی وجود ندارد و این امر برای دانشجویان آلمانی و بین‌المللی صرف نظر از ملیت، صدق می‌کند. هزینه‌های پایین تحصیل آلمان، همراه با اقتصاد قوی و سیستم آموزش عالی عالی، چشم انداز تحصیل در آلمان را برای دانش آموزان و والدین آن‌ها در سراسر جهان بسیار جذاب می‌کند. بیش از 40 دانشگاه آلمانی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در میان رهبران جهان قرار گرفته‌اند.

راحت ترین کشورها برای مهاجرت کاری کدامند؟

مهاجرت در هر صورت کار آسانی نیست اما برخی از کشورها نسبت به دیگر کشورها، شرایط آسان‌تری نسبت به دیگر کشورها دارند. این کشورها عبارت است از:

کشور کانادا 

اگر سرمایه گذار هستید یا تجربه کاری ماهر دارید یا مهارت‌های کمیاب کسب کرده‌اید، لطفاً مهاجرت به کانادا را در نظر بگیرید؛ زیرا در این کشور می‌توانید زندگی با کیفیتی را برای خانواده خود فراهم کنید. همچنین حقوق بالا و مشوق‎های شغلی بسیار بهتری دریافت خواهید کرد.

کشور آلمان 

 شما می توانید به راحتی یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت آلمانی دریافت کنید اگر دارای صلاحیت بالایی باشید و تجربه کاری قبلی در زمینه کاری خود داشته باشید به راحتی می‌توانید ویزای کاری آلمان را دریافت کنید.

کشور چک

چک بالاترین فرصت شغلی در اروپا را دارد. فرصت های شغلی، یافتن شغل و مهاجرت به آنجا تحت ویزای کار نسبتاً ساده است. معمولا می توانید ویزای کاری یک ساله بگیرید و در صورت معتبر بودن قرارداد کاری، آن را تمدید کنید. سپس، پس از پنج سال تحت مجوز اقامت موقت، می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

راحت ‌ترین کشورهای اروپایی برای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار کدامند؟

راحت ترین کشورها برای ثبت شرکت

کشورهای اروپایی با وجود این که در یک قاره قرار دارند، هر کدام شرایط خاص و منحصر به فرد خود را دارند. با این حال برخی از کشورها هستند که شرایط آسان‌تری را برای ثبت شرکت در نظر گرفته‌اند که ما در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم. 

کشور دانمارک

در زمان ثبت شرکت افراد به دنبال کشورهایی هستند که اقتصاد شفاف و قوی داشته باشند؛ به همین خاطر دانمارک در میان کشورهای اروپایی رتبه اول را دارد. همچنین کشور دانمارک در ارزیابی فوربس به عنوان بهترین شرکت در کسب‌وکار معرفی شده است. 

کشور نروژ

نرخ تورم و بیکاری در کشور نروژ باعث شده است که این کشور به یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای ثبت شرکت تبدیل شود. اقتصاد باز و تولید ناخالص داخلی باعث شده است که این کشور علاوه بر این که به صادرات نفت و گاز می‌پردازد به تولید کالاهای دیگری نیز بپردازد.

راحت ‌ترین کشور برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت کدام است؟

کانادا، مانند اروپا، مکان بسیار خوبی برای شروع یک کسب و کار نوآورانه است. این کشور یک مرکز شتاب دهنده کسب و کار است و قرار است به یک مرکز پیشرو در جهان برای نوآوری‌ها تبدیل شود. علاوه بر این، اگر شرکت خود را در کانادا ثبت کنید، به تخصص مهندسی درجه یک دسترسی خواهید داشت. دولت از دانشگاه ها حمایت می کند و تحقیقات و نوآوری‌ها را تشویق می‌کند.

شرکت‌های ثبت شده در کانادا دارای مزایای زیر هستند:

  1. اعتبارات مالیاتی که می‌تواند برای تحقیق و توسعه محصولات جدید در محل شرکت‎های تازه ثبت شده استفاده شود.
  2. یک محیط تجاری و سرمایه گذاری منحصر به فرد که با نزدیکی ایالات متحده، حمایت دولت و زیرساخت‎های توسعه یافته تقویت شده است.
  3. بازار عظیم نیروی کار با صلاحیت بالا در این کشور.
  4. موقعیت ژئواستراتژیک مناسب به تجارت کالاهای فیزیکی در بازارهای آسیا، اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی اجازه می‌دهد.
  5. هزینه نسبتا پایین خدمات شرکت و هزینه‌های زندگی در کشور.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام است؟

بی شک ایتالیا. ایتالیا چه برای مهاجرت تحصیلی و چه برای دیگر انواع روش‌های مهاجرت برای ما ایرانیان بسیار گزینه عالی و مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود. حداقل تمکن مالی که برای ویزای ایتالیا باید در نظر داشته باشید، 300 میلیون است که با این مبلغ در دیگر کشورها خیلی سخت می‌توان اقامت دریافت کرد. رنسانس با هزینه بسیار مقرون به صرفه به شما در ترجمه مدارک کمک می‌کند. 

لیست کشورهای مهاجر پذیر

کشورهایی مثل کانادا، فنلاند، آلمان، ایتالیا، استرالیا، سوئد، نروژ، سوئیس، دانمارک و … به عنوان کشورهای مهاجرپذیر هستند. هر کدام ممکن است در یک زمینه بیشتر از دیگر زمینه‌ها برای مهاجرت مناسب باشند. برای مثال کانادا از لحاظ مهاجرت تحصیلی بهترین است، یا کشور دانمارک از لحاظ ثبت شرکت به عنوان بهترین عمل کرده است.

سخت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

کشورهای زیادی در دنیا وجود دارند که می‌توانید به آنجا بروید و زندگی جدیدی را شروع کنید. با این حال، همه کشورها مهاجرت را برای خارجی‌ها آسان نمی‌کنند. قوانین سختگیرانه مهاجرت به دلایل مختلفی وجود دارد. برخی از کشورها منزوی‌تر هستند و خارجی‎ها را دوست ندارند، در حالی که برخی دیگر در خطر افزایش جمعیت هستند. علاوه بر این، برخی کشورها بسته به ملیت شما مهاجرت را دشوارتر می‌کنند.

در اینجا برخی از چالش برانگیزترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان آورده شده است:

  • عربستان سعودی
  • کویت
  • آمریکا
  • چین
  • ژاپن
  • سوئیس
  • مصر
  • شهر واتیکان

سریع ترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان بدون نیاز به مدرک زبان

کشورهای مثل قبرس، فرانسه، اسپانیا، اتریش و چین بدون مدرک زبان برای شما گزینه‌هایی را در نظر گرفته‌اند اما عدم وجود مدرک زبان ممکن است دریافت ویزای شما را با ریجکتی همراه کند. به خصوص که زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی شناخته می‌شود. شاید ویزای مشروط به شما تعلق گیرد اما در صورت ارائه مدرک زبان، دریافت ویزای شما با قطعیت بیشتری همراه است. 

نتیجه گیری 

درباره راحت ترین کشورها برای مهاجرت چه در اروپا و چه در دیگر کشورها صحبت شد. حال انتخاب با خود شما است که با توجه به موقعیتی که دارید کدام یک را انتخاب کنید. به طور کلی انتخاب کشور اولین قدم است اما تهیه و آماده سازی مدارک که یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهاجرت است را نباید از خاطر برد. ترجمه رسمی پاسپورت و دیگر مدارک شما از طریق دارالترجمه رسمی رنسانس امکان پذیر و آسان است.

سوالات متداول مقاله راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها و گرفتن اقامت 

راحت‌ترین کشورها برای ثبت شرکت کدام کشورها هستند؟

  • کشور دانمارک
  • کشور نروژ

چه کشورهایی مهاجر پذیر هستند؟

  • کانادا 
  • استرالیا 
  • آلمان 
  • و …

روش‌های مهاجرت به چند دسته تقسیم می‌شود؟

  • مهاجرت کاری 
  • مهاجرت تحصیلی 
  • مهاجرت سرمایه گذاری
دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران