معرفی خاص ترین مکان های دیدنی ترکیه

معرفی خاص ترین مکان های دیدنی ترکیه

ترکیه مملو از بناهای باستانی به جا مانده از امپراطوری ها گذشته ، و دارای مناظر حیرت انگیزی است که هر فرد را هنگام مواجه با آن تحت تاثیر قرار می‌دهد. موقعیت مکانی این کشور در آسیا و اروپا است و وجود مکان های دیدنی ترکیه آن را به یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری تبدیل کرده است. فرهنگ پر جنب و جوش، غذاهای معروف، و تاریخ گسترده آن، همه افرادی را که برای دیدن مکان های دیدنی ترکیه به این کشور سفر می‌کنند را شگفت زده می‌کند. این مقاله قصد دارد تا شما را با برترین مقاصد گردشگری ترکیه آشنا و راهنمایی کند.

ترکیه، کشوری با تاریخ غنی

ترکیه ثروت عظیمی از گنجینه‌های تاریخی را برای همگان ارائه می‌دهد. ردپایی از این ثروت را هم در زندگی فرهنگی و هم در زندگی روزمره مردمان ترکیه قابل شناسایی است. یک فرد آگاه به راحتی می‌تواند آثار این تمدن‌های باستانی و دوره های مختلف تاریخی را در آشپزی، موسیقی، صنایع دستی و ادبیات ترکیه مشاهده کند.

اگرچه سرزمین های ترکیه در طول هزاران سال خانه یک سری تمدن های بزرگ بوده است، اما بدون شک آخرین تمدن، یعنی امپراتوری عثمانی بزرگترین میراث را از خود  در این کشور به جای گذاشته است. ترکیه مقاصد منحصر بفردی مثل گنبد و مناره های زیبا در استانبول، خرابه های رومی در امتداد سواحل غربی و جنوبی، سواحل آنتالیا و استراحتگاه‌های ساحلی مدیترانه تا کوه های مه آلود شرق دریای سیاه. بخش بزرگی از مکان های دیدنی ترکیه محسوب می‌شوند. پس از همه گیری ویروس کرونا، برای سفر به کشور ترکیه به ترجمه کارت واکسن نیاز پیدا خواهید کرد.

✔️ همچنین بخوانید: ترجمه رسمی قبض مالیات در دارالترجمه رنسانس

آثار باستانی ترکیه

آثار باستانی ترکیه - مکان های دیدنی ترکیه

ترکیه در یک منطقه بسیار منحصر به فرد واقع شده است. از آنجایی که آناتولی (معروف به آسیای صغیر) خانه تمدن های مختلف بوده است، ترکیه رگه هایی از این فرهنگ‌های مختلف را به همراه دارد. آثار تاریخی زیادی از امپراتوری روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی در ترکیه وجود دارد. این غنای تاریخی به شما این شانس را می‌دهد که هنگام سفر به ترکیه، دوره‌های مختلف تاریخی را بررسی کنید و لذت ببرید. اگر قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارید، پس از ترجمه مدارک تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به این کشور، به عنوان یک دانشجو فرصت این را دارید تا از مناطق زیبای این کشور دیدن کنید. در ادامه به بررسی چند مکان تاریخی در این کشور زیبا می‌پردازیم:

افسوس

این شهر در قرن 10 قبل از میلاد ساخته شد و در دوران جمهوری روم شکوفا شد. در آن زمان به عنوان یک بندر تأسیس شد و یک مرکز تجاری مهم بود. ویرانه های افسوس یک جاذبه گردشگری محبوب در ساحل غربی است. شهر افسوس زمانی به خاطر معبد آرتمیس که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان است، شهرت داشت. این معبد توسط گروهی به رهبری اسقف اعظم قسطنطنیه در سال 401 پس از میلاد ویران شد. با این حال برخی از سازه ها از جمله تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسوس هنوز هم قابل مشاهده هستند. این کتابخانه در حدود سال 125 بعد از میلاد برای ذخیره 12000 طومار و به عنوان مقبره یادبود سلسوس، فرماندار آسیا ساخته شد. نما در دهه 1970 با دقت بازسازی شد و از قطعات اصلی به حالت باشکوه کنونی رسید. در طی سالهای متمادی، ترکیه میزبان دانسجوهای زیادی بوده است؛ اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید باید در نظر داشته باشید در کنار ترجمه مدارک خود، احتیاج به ترجمه لیسانس نیز دارید.

کوه نمرود

نمرود کوهی به ارتفاع 2134 متر در جنوب شرقی ترکیه و در نزدیکی شهر آدیامان است. در سال 62 قبل از میلاد، آنتیوخوس اول تئوس، پادشاه کوماگنه، مقبره‌ای را ساخت که مجسمه‌های عظیمی از خود، دو شیر، دو عقاب و خدایان یونانی و ایرانی در بالای کوه قرار داشت. از زمان ساختآن‌ها، سرها از بدنه ها پایین افتاده و در سراسر آن مکان پراکنده شده اند. قله کوه نمرود چشم اندازی عالی از کوه‌های اطراف را فراهم می‌کند. جذابیت اصلی تماشای طلوع خورشید از تراس شرقی است که به سرهای بی بدن رنگ نارنجی زیبایی می بخشد و به حس راز آلودی این مکان می افزاید.

✔️ همچنین بخوانید: هر آنچه باید از ویزای توریستی و شرایط دریافت آن بدانید!

مسجد کبود

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی استانبول با شش مناره و معماری وسیع خود، یکی از فتوژنیک ترین سازه ها و معروف ترین مکان های تاریخی ترکیه محسوب می‌شود.  این بنا بین سال های 1609 تا 1616 ساخته شده است و مانند بسیاری از مساجد دیگر مقبره موسس را در خود جای داده است. به علاوه این مکان دارای مسجد، مدرسه ، عمارت استراحت سلطان، حمام ترکی، فواره، بیمارستان، مکتب سیبیان، اتاق های اجاره ای، و خانه است. در داخل مسجد، سقف بلندی با 20000 کاشی آبی با نقش‌های مختلف پوشانده شده است که نام محبوب مسجد کبود را به آن بخشیده است.

ایاصوفیه

ایاصوفیه از سال 537 که ساخته شد تا هزار سال بعد، بزرگترین معبد گنبدی شکل جهان باقی ماند. ایاصوفیه به مدت 900 سال به عنوان یک کلیسا باقی ماند و در سال 1453 به مسجد تبدیل شد. پس از آن  حدود 500 سال به عنوان مسجد باقی ماند و از دوره جمهوری به عنوان موزه تغییر کاربری داد. البته ایاصوفیه در سال 2020 دوباره به مسجد تبدیل شد. با این حال، اگرچه این مکان  به عنوان یک مسجد شناخته می‌شود اما همچنان  موزاییک های بیزانسی را در داخل آن مشهود است.

آنادلوحیصاری

آنادلوحیصاری، قلعه ای واقع در استانبول است که توسط سلطان عثمانی بین سال های 1393 تا 1394 ساخته شد. این قلعه یکی از بهترین مکان های تاریخی استانبول، همچنین قدیمی‌ترین بنای معماری ترکی است که در استانبول ساخته شده است. در دهه 1990 این مکان به موزه تبدیل شد. اگرچه موزه داخلی برای عموم باز نیست، اما دیوارهای بیرونی هنوز قابل دسترسی هستند و ارزش بازدید را دارند.

✔️ همچنین بخوانید: مهاجرت به انگلستان با این روش ها آسان است!

معروف ترین سواحل ترکیه

معروف ترین سواحل ترکیه - مکان های دیدنی ترکیه

ترکیه با خط ساحلی طولانی غربی که هم دریای اژه و هم دریای مدیترانه را در بر می‌گیرد، مدت هاست که بهترین مقصد ساحلی برای گردشگران بوده است. ترجمه رسمی‌ شناسنامه یکی از ملزومات اصلی سفر به کشورهای مختلف محسوب می‌شود؛ کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید قبل از سفر با مراجعه به دارالترجمه ترکی استانبولی نسبت به این کار اقدام کرد.

ساحل Icmeler، مارماریس

شن‌های طلایی ساحل Icmeler را می‌توان در شهر تفریحی با همین نام یافت که فقط 8 کیلومتر از مارماریس فاصله دارد. این مکان زمانی یک دهکده ماهیگیری کوچک بود؛ اما امروزه به یکی از محبوب‌ترین تفریحگاه‌های ساحلی برای خانواده‌ها و دیگر افراد بزرگسالان تبدیل شده است. ساحل Icmeler حس شگفت انگیزی از دریای کارائیب دارد که توسط جنگل های کاج و کوه های توروس احاطه شده است. ساحل آرام با امواج کوچک ، مناسب برای استراحت در آفتاب و شنای طولانی است. با این حال، اگر ورزش های آبی مورد علاقه شماست، همه چیز از پاراسلینگ گرفته تا جت اسکی و غواصی قابل دسترس است. همچنین مسیرهای پیاده‌روی عالی در تپه‌های نزدیک وجود دارد که مناظر زیبایی از ساحل را از زاویه بالا ارائه می‌دهند.

ساحل کلئوپاترا، آلانیا

ساحل کلئوپاترا که احتمالاً محبوب‌ترین ساحل برای گردشگران در ترکیه است، درست در مرکز شهر آلانیا، در دامنه‌های قلعه قرون وسطایی نمادین آن یعنی قلعه آلانیا، یافت می‌شود. این ساحل نام خود را از خود ملکه کلئوپاترا گرفته است که گفته می‌شود در سفری در مدیترانه عاشق این خلیج زیبا شده است. پس از دیدن آب های عمیق آبی ، مطمئناً دلیل آن را درک خواهید کرد. آب های ساحل کلئوپاترا گرم و مناسب برای شنا هستند. با وجود موج های بسیار بزرگ، ورزش های آبی از جمله موج سواری و پاراگلایدر، انتخاب مناسبی برای اسم ساحل هستند.

✔️ همچنین بخوانید: معرفی بهترین دانشگاه‌های ایتالیا در سال ۲۰۲۲

مرداب آبی، اولودنیز

تالاب آبی اولودنیز احتمالاً مشهورترین ساحل در تمام ترکیه است و دلیل خوبی هم دارد. مکان های کمی در جهان وجود دارند که  با زیبایی طبیعی آن توان رقابت دارند و به همین دلیل، گردشگران برای چند ساعت استراحت در کنار دریا به سمت آب های آبی پر جنب و جوش آن‌جا کشیده می‌شوند. این خلیج عریض درست در محل تلاقی دریاهای اژه و مدیترانه، در داخل یک پارک طبیعی حفاظت‌شده ، با کوه‌های باباداغ در پس‌زمینه قرار دارد.

تا اوایل دهه 80، تالاب آبی جواهری نسبتاً پنهان بود که فقط هیپی ها و کوله گردها می‌شناختند؛ اما این روزها با بارها، رستوران ها و فعالیت های فراوان به خوبی گسترش یافته است. یکی از محبوب ترین سرگرمی ها جدای از تفریحات مربوط به تالاب، لذت بردن از مناظر هنگام پاراگلایدر از کوه های مجاور است.

طبیعت بی نظیر ترکیه

طبیعت بی نظیر ترکیه - مکان های دیدنی ترکیه

ترکیه به عنوان شبه جزیره ای در مدیترانه توسط سه دریای مختلف احاطه شده است. هزاران کیلومتر خط ساحلی آن مملو از سواحل، خلیج ها، خلیج ها، بنادر و جزایر است. بیش از 10000 گونه گیاهی در ترکیه وجود دارد که 20 درصد آن‌ها بومی این کشور هستند. این زندگی گیاهی زیستگاه‌های مختلفی از جمله جنگل‌ها، کوه‌ها، تالاب‌ها و همچنین اکوسیستم های ساحلی و دریایی را تشکیل می‌دهند. به منظور حفاظت از چنین تنوع منحصر به فردی، 39 پارک ملی از سال 1958 تاسیس شده است. پارک ملی کوپرولو دره، نمونه ای از طبیعت منحصر به فرد موجود در ترکیه است. این پارک ملی میزبان جنگل‌های طبیعی cupressus sempervirens است،که انواع  درخت های موجود در آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

دسته بندی:

نظرات کاربران