آزمون ناتی چیست؟ شرایط ثبت نام در آزمون ناتی استرالیا

آزمون ناتی استرالیا

یکی از ترجمه های مورد نظر برای مهاجرت به استرالیا انجام ترجمه ناتی است که توسط مترجمان مجاز انجام می شود. این مترجمان در آزمون ناتی قبول می شوند و پس از آن مجوز انجام و تایید این ترجمه ها را دریافت می کنند. سوال این است که آزمون ناتی چیست؟ پاسخ به این سوال ساده است. آزمونی که برای مترجمان مجوز ترجمه مدارک مهاجرت به استرالیا به همراه دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که آزمون ناتی چیست؟ و در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این آزمون ارائه می کنیم.

آزمون ناتی چیست؟

آزمون ناتی چیست؟

کسانی که قصد مهاجرت و دریافت ویزای کار استرالیا یا تحصیل و.. به این کشور را دارند، نمی توانند از ترجمه رسمی برای مدارک خود استفاده کنند. آنچه توسط سفارت این کشور مورد تایید است ارائه ترجمه ناتی مدارک فرد می باشد. ترجمه ناتی نوعی از ترجمه است که توسط مترجمان مورد تایید سفارت استرالیا که پس از شرکت در آزمون ناتی و قبولی مهر مخصوص آن را دریافت کرده اند، انجام می شود. اما اینکه آزمون ناتی چیست؟موضوع اصلی این مقاله می باشد. این آزمون توسط سازمان رسمی تایید اعتبار مترجمان و مترجمان همزمان در استرالیا برگزار می شود. فردی که در این آزمون قبول شود می تواند مهر مورد تایید را دریافت کند. از همین رو اگر بخواهید اقدام به مهاجرت تحصیلی به استرالیا کنید، علاوه بر ترجمه های رسمی مدارک نیازمند تایید ترجمه ها توسط مترجمان ناتی نیز می باشید.
برای اینکه بتوانید در این آزمون شرکت کنید، لازم است مدارک زیر را در زمان ثبت نام ارائه کنید:

  • عکس پرتره 3 در 4
  • اسکن رنگی پاسپورت
  • اسکن اصلی از ریز نمرات و گواهی پایان تحصیل به زبان انگلیسی

ساختار آزمون ناتی

این آزمون دارای 2 دیالوگ شفاهی است که هر کدام حدود 300 کلمه می باشد. فرد باید پس از پخش دیالوگ ها به آن پاسخ دهد. هر مکالمه نیز دارای 9 تا 14 بخش است که با فعال شدن توسط فرد متقاضی می تواند به آنها پاسخ دهد.

نحوه برگزاری آزمون ناتی استرالیا

نحوه برگزاری آزمون ناتی استرالیا

برگزاری این آزمون براساس مراحل زیر است:

  1. دریافت لینک آزمون از طریق ایمیل
  2. اجازه دسترسی به میکروفن و دوربین
  3. ورود مراقب به جلسه آزمون پس از ورود کاربر
  4. ارائه پاسپورت معتبر از طریق وب کم
  5. پخش دیالوگ ها و پاسخ سریع مترجم به آن ها
  6. اتمام زمان آزمون طی 20 دقیقه

شرایط مورد نیاز آزمون ناتی استرالیا

پس از آشنایی با تعریف اینکه آزمون ناتی چیست؟ نوبت به دانستن شرایط مورد نیاز برای شرکت در این آزمون می رسد. از مهمترین شرایطی که افراد برای شرکت در آزمون ناتی باید دارا باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن سن حداقل 18 سال
  • داشتن صلاحیت تخصصی شرکت در این آزمون با ارائه مدرک آیلتس یا PTE

نحوه ثبت نام و مراحل آزمون ناتی

نحوه ثبت نام و مراحل آزمون ناتی

آزمون ناتی استرالیا به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود. شرایط این آزمون نیز از طرف ناتی مشخص می شود و افراد برای شرکت در این آزمون باید تابع قوانین آن باشند. در صورتی که بخواهید به صورت آنلاین در این آزمون شرکت کنید، باید مقابل دوربین بنشینید و طی مدت آزمون باید تمامی وسایل ارتباطی قطع باشد.

برای ثبت نام در آزمون ناتی استرالیا باید مدارک مورد نیاز را گردآوری کنید. پس از آن باید در وبسایت ناتی اقدام به ساخت پروفایل اختصاصی خود کنید. پس از 7 روز نتیجه درخواست شما اعلام می شود. در صورتی که شرایط شرکت در این آزمون باشید مراحل پرداخت و شرایط آزمون به شما اطلاع رسانی می شود.

در صورتی که نیاز به شرکت در این آزمون و ترجه رسمی مدارک خود دارید می توانید از خدمات دارالترجمه رسمی رنسانس استفاده کنید.

تاریخ برگزاری و هزینه ثبت نام آزمون ناتی استرالیا

نکته مهم دیگری که باید درباره این آزمون بدانید تاریخ برگزاری و هزینه آن می باشد. به طور زمان آزمون ناتی بستگی به زبانی دارد که انتخاب کرده اید. همانطور که میدانید این آزمون برای زبان های زیر برگزار می شود: آلبانیایی، عربی، آشوری، بنگلا، بوسنیایی، بلغاری، برمه ای، کانتونی، کروات، چکی، دری، هلندی، سومالی، تامیل، ترکی، ویتنامی، خمر، ژاپنی، ایتالیایی، اندونزیایی، مجارستانی، هندی، هزارگی، یونانی، آلمانی، فرانسوی، فنلاندی، فیلیپینی، سینهالی، سواحیلی، تیگرینیا، اردو، کره ای، لائوس، مالایی، ماندارین، نپالی، پشتو، فارسی، لهستانی، پرتغالی، پنجابی، رومانیایی، روسی، صربی، اسپانیایی، تایلندی.

این آزمون هر دو ماه یکبار در بخش فارسی برگزار می شود. هزینه ای که برای شرکت در این آزمون پرداخت می کنید، نیز متفاوت است. هزینه ثبت نام در این آزمون 800 دلار و تمدید مجوز قبولی در این آزمون 220 دلار استرالیا است.

مدت زمان آزمون ناتی

این آزمون مدت زیادی طول نمی کشد. کسانی که در این آزمون شرکت می کنند، طی 20 دقیقه باید به سوالات پاسخ دهند.

باید ها و نباید های آزمون ناتی

نکات آزمون ناتی

وقتی می خواهید آماده شرکت در آزمون ناتی شوید لازم است به بایدها و نبایدهایی که بر نتیجه موفقیت شما تاثیر دارد توجه کنید. این باید ها و نبایدها عبارت است از:
· پس از پایان هر بخش مکالمه و شنیدن صدای زنگ تنها 5 ثانیه فرصت پاسخ دادن دارید و پس از آن نمره منفی می گیرد
· پس از هر مکالمه و شنیدن صدای زنگ در صورت نیاز به شنیدن مجدد، می توانید درخواست خود را برای تکرار مجدد اعلام کنید، این موضوع برای یک بار امتیاز منفی ندارد اما بیشتر از یک مرتبه برای شما کسر نمره به همراه دارد
· نمی توانید درخواست توضیحات بیشتر از مراقب داشته باشید
· در حین ترجمه امکان تصحیح برای شما وجود دارد اما نباید این کار را زیاد تکرار کنید

نحوه نمره دهی و نمره قبولی آزمون ناتی استرالیا

شاید برای شما سوال باشد که نحوه نمره دهی و نمره قبولی در این آزمون چگونه است؟
به طور کلی این آزمون دارای دو دیالوگ به تفکیک هر کدام 45 امتیاز است. برای اینکه بتوانید نمره قبولی را دریافت کنید باید برای هر کدام حداقل نمره 29 را کسب کنید. واز مجموع 90 نمره باید 63 را کسب کنید.

قوانین شرکت در آزمون ناتی استرالیا

قوانین شرکت در آزمون ناتی استرالیا

برای اینکه بتوانید در این آزمون شرکت کنید لازم است تابع قوانین سازمان برگزار کننده این آزمون بین المللی باشید. از جمله این قوانین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قوانین شروع آزمون:

پیش از شروع آزمون مراقب از فرد می خواهد با وب کم 360 درجه محیط شرکت فرد در آزمون را نشان دهد. به هیچ عنوان هیچ وسیله الکترونیکی دیگری نباید در اتاق روشن باشد. دست ها باید جلوی وب کم باشد و به هیچ عنوان فرد نباید از ساعت هوشمند استفاده کند. درجه صدا و تصویر باید کاملا تنظیم باشد.

2- قوانین حین آزمون:

فرد در هر دیالوگ تنها یکبار می تواند درخواست پخش صدای مجدد داشته باشد. اگر فرد در حین آزمون متوجه پاسخ خطا شود می تواند نسبت به ویرایش آن اقدام کند. علاوه بر این فرد نمی تواند از این آزمون انصراف دهد و در صورت انصراف هزینه امتحان کنسل شده عودت داده نمی شود. همچنین فرد تا چند ماه از شرکت در آزمون محروم می شود.

3- قوانین کنسلی و تغییر تاریخ آزمون:

فرد تنها تا یک هفته قبل از آزمون امکان تغییر آن را بدون پرداخت مجدد هزینه دارد. در صورتی که فرد بخواهد یک هفته پیش از آزمون نسبت به کنسل کردن آن اقدام کند تنها 75 درصد هزینه عودت داده می شود. اما پس از این مدت هیچ هزینه های عودت داده نمی شود و فرد برای شرکت مجدد در آزمون باید مجدد هزینه پرداخت کند.

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

ترجمه رسمی

شرکت در آزمون ناتی نیازمند ارائه مدارکی است که صلاحیت شما را تایید کند. برای اینکه بتوانید این مدارک را بارگذاری و ارسال کنید باید ابتدا اصل مدارک را توسط دارالترجمه رسمی ترجمه کرده و ارائه کنید. دارالترجمه رسمی رنسانس ارائه کننده انواع خدمات ترجمه رسمی و غیررسمی می باشد. برای اینکه اعتبار مدارک شما در سطح بالایی باشد، پیشنهاد می کنیم از مهارت مترجمان رسمی این موسسه استفاده کنید.

نتیجه گیری

آزمون ناتی یکی از آزمون های بین المللی زبان است که مترجمان از طریق این آزمون می توانند مجوز ترجمه مدارک متقاضیان مهاجرت به استرالیا را دریافت کنند. این آزمون به زبان های مختلف و در برهه های مختلف سال برگزار می شود. از همین رو افراد این فرصت را دارند تا با شرکت در این آزمون مهارت خود را بسنجند. آزمون ناتی آزمونی است که تنها برای کشور استرالیا ارزشمند است و ترجمه های مهاجرتی باید الزاما برای درخواست به سفارت این کشور دارای مهر و امضای ناتی باشد.

سوالات متداول

1- هزینه شرکت در آزمون ناتی چقدر است؟

هزینه ثبت نام در این آزمون 800 دلار و تمدید مجوز قبولی در این آزمون 220 دلار استرالیا است.

2- مدت زمان آزمون ناتی چقدر است؟

این آزمون مدت زیادی طول نمی کشد. کسانی که در این آزمون شرکت می کنند، طی 20 دقیقه باید به سوالات پاسخ دهند.

3- ساختار آزمون ناتی چیست؟

این آزمون دارای 2 دیالوگ شفاهی است که هر کدام حدود 300 کلمه می باشد.

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران