بورسیه های تحصیلی آلمان

بورسیه های تحصیلی آلمان

آلمان یکی از عالی‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است که بهترین شرایط را برای ادامه تحصیل فراهم می‌کند. بی‌تردید بورسیه تحصیلی آلمان که از تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود که ادامه تحصیل را برای دانشجویان بین المللی در بالاترین سطح، ممکن می‌سازد.

دلایل زیادی وجود دارد که آلمان یک مقصد برای دانشجویان خارجی خارجی است که اصلی‌ترین دلایل آن قیمت مناسب و هزینه‌های تحصیل است. در واقع نسبت به دیگر مقاصد تحصیلی خارج از اروپا زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی هزینه کمتری دارد.

با این حال، دور بودن از خانه هزینه‌های خاص خود را دارد و موجب کسب مهارت‌های کامل در زمینه مدیریت مالی می‌شود. پس دریافت بورسیه تحصیلی آلمان بسیاری از مشکلات بر سر راه را بر می بردارد و کمک می‌کند دانشجویان با خیال آسوده در راه کسب علم قدم بردارند.

✔️ مطالعه بیشتر: ویزا تحصیلی ایتالیا و ساده ترین روش اخذ بورسیه!

بورسیه‌های تحصیلی آلمان

بورسیه‌های تحصیلی آلمان

راهکارهای مختلف برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که ویزای تحصیلی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین راهکارها شناخته می‌شود. برای دریافت بورسیه تحصیلی شرایط ایده آلی وجود دارد که تحصیل در دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف امکان‌پذیر می‌سازد. به همین دلیل افراد زیادی در کل دنیا تصمیم می‌گیرند آلمان را به‌عنوان مقصد تحصیلی نسبت به دیگر کشورها انتخاب کنند و با تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.

امروزه متقاضیان زیادی به با کمک بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد خود را در کشور آلمان دریافت می‌کنند و خیلی‌ها از بورسیه تحصیلی رایگان بهره‌مند می‌شوند. تنها کافیست با دارا بودن شرایط مورد نیاز و پرداخت هزینه‌های زندگی ادامه تحصیل در این کشور را تجربه کنند.

دریافت بورسیه‌های تحصیلی آلمان

برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی ابتدا لازم است مدارک مورد نیاز ارائه شود. یکی از مهم‌ترین اقدامات مراجعه به دارالترجمه رسمی آلمانی است تا تمام مدارک به زبان آلمانی ترجمه و به رسمیت شناخته شود. همچنین داشتن معدل برای دانشگاه‌های آلمان بسیار اهمیت دارد و در صورت منتشر کردن مقاله‌های علمی، رتبه قبولی در دانشگاه افزایش پیدا می‌کند.

 از دیگر شرایط دریافت بورسیه می‌توان به داشتن مدارک زبان آلمانی و انگلیسی اشاره کرد که کمک می‌کند راحت‌تر بورسیه مورد نظر خود را دریافت کنید و شرایط بهتری برای ادامه تحصیل در این کشور بهره‌مند شوید.

بورسیه DAAD از بورسیه‌های تحصیلی آلمان

گاهی اوقات برخی هزینه‌ها و اسکالر شیپ آلمان با کمک سازمان‌ها و بنیادهای حمایتگر مالی دانشجویان قابل رفع است که از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین المللی DAAD است. این سازمان شرایط لازم برای بورسیه آلمان را برای دانشجویان فراهم می‌کند و از هزینه‌های مالی به آن‌ها دریغ نخواهد کرد. همچنین به‌عنوان بزرگ‌ترین بنیاد حمایتگر مالی در کل دنیا شناخته می‌شود و به بسیاری از دانشجویان کشورهای جنوب آسیا، آفریقا، آمریکای مرکزی، آسیای جنوب شرقی و… بورسیه تحصیلی رایگان ارائه می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به پوشش دهی بیش از 140000 دانشگاه اشاره کرد که به‌صورت ماهانه مبالغ مشخصی به دانشجویان و حتی فارغ التحصیلان ارائه می‌دهد. همچنین هزینه‌های زندگی، رفت و آمد، درمانی، خوابگاه و… را برعهده دارد. برای دریافت این بورسیه نیاز به مدرک تحصیلی کارشناسی، مدرک مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی، فعالیت‌های مؤثر اجتماعی و تحصیلی است. از جمله دانشگاه‌های تحت پوشش بنیاد DAAD می‌توان به دانشگاه‌های پاسائو، دیزسبورگ-اسن، پوتسدام، پاسائو و… اشاره کرد.

✔️ مطالعه بیشتر: ترجمه رسمی گواهی ولادت در دارالترجمه رنسانس

بورسیه ملی از بورسیه‌های تحصیلی در آلمان

بورسیه ملی از بورسیه‌های تحصیلی در آلمان

از دیگر بورسیه‌های تحصیلی در کشور آلمان می‌توان به بورسی ملی اشاره کرد که از جوانان علاقمند به تحصیل و دارای استعدادهای درخشان دعوت به عمل می‌آید که با انگیزه درونی برای ادامه تحصیل به کشور آلمان مراجعه کنند. شرایط ادامه تحصیل رایگان با کمک این بورسیه به‌گونه‌ای است که تنها تعداد مشخصی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترها راهی می‌شود. دارندگان آن نیز با تشویق‌های فراوان از فرصت هیجان‌انگیز برای مطالعه در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند تا به کسب مهارت‌های بیشتر بپردازند.

 دریافت این بورسه از طرف دولت شرایط متفاوتی دارد که با بررسی آن باید مدارک لازم را ارائه می‌دهید، زیرا برخی بورسیه‌ها تنها هزینه‌های مربوط به تحصیل را می‌پردازند و باید شرایط لازم برای زندگی در آن کشور را برای خودتان مهیا سازید. علاوه بر این ثبت نام در برخی دانشگاه‌ها دارای شهریه‌های مخصوص است و مجبور هستید مبالغ شهریه را به‌صورت مستقیم با بهره مندی از هزینه‌های جداگانه پرداخت کنید.

بورسیه تحصیلی اراسموس در آلمان

یکی از معتبرترین بورسیه‌های تحصیلی در جهان بورسیه اراسموس است که برای برخی کشورهای اروپایی مشخص‌شده. فارغ‌التحصیلان در مقاطع تحصیلی از این فرصت استفاده می‌کنند تا در دیگر کشورها از شرایط تحصیلی و شغلی خوب بهره‌مند شوند. برنامه تحصیلی اراسموس در سال ۱۹۸۷ بر اساس اتحادیه اروپا تدوین شد که دانشجویان تحصیلی و نیروهای جوان را از دیگر کشورهای غیر اروپایی جذب کنند. کسانی هم که علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور هستند از این فرصت استفاده کردند و در مقاطع بالاتر به ادامه تحصیل پرداختند.

 بورسیه‌های تحصیلی اراسموس بسیار مختلف است که هر ساله با کمک منابع مالی متفاوت در انواع رشته‌ها برنامه ریزی منحصر به فردی را تنظیم می‌کند. پس برای دریافت این بورسیه باید تحصیلات تکمیلی داشته‌باشید و مدارک لازم را تهیه کنید. از اقدامات بسیار مهم می‌توان به ترجمه رسمی آلمانی اشاره کرد که تمام مدارک به زبان آلمانی ترجمه می‌شود تا امکان بررسی توسط کشور مقصد وجود داشته‌باشد.

✔️ مطالعه بیشتر: ترجمه رسمی سند خودرو در دارالترجمه رنسانس

سازمان‌های حمایتی استعدادیابی آلمان

سازمان‌های حمایتی استعدادیابی آلمان

سازمان‌های مختلفی در کشور آلمان جهت حمایت از نیروهای جوان وجود دارد که بر اساس قوانین مشخصی تنظیم شده‌اند. از جمله سازمان‌های استعدادیابی می‌توان به بنیاد ملی آکادمیک، بنیاد رزا لوکزامبورگ، بنیاد فردریش ایبرت، آزادی فردریش ناومن و… اشاره کرد که با کمک‌های مالی دانشگاهی به دانشجویان کمک می‌کنند به مقاطع بالاتر دست یابند. برای دستیابی به خدمات این دسته از سازمان‌ها باید مدارک لازم را دریافت کنید و تأییدیه‌های لازم را از مراکز مختلفی همچون وزارت امور خارجه سفارت‌ها کسب نمایید.

 همچنین ترجمه رسمی فارسی به آلمانی از جمله مهم‌ترین اقدامات مربوط به دریافت حمایت‌های استعدادیابی کشور آلمان است.

انواع سازمان‌های تأمین مالی استعدادیابی در آلمان

در کشور آلمان حدود ۱۳ سازمان حمایتی تأسیس شده است که بر اساس قوانین کشور تنظیم می‌شوند و شرایط بهره مندی از آن‌ها بسیار شبیه یکدیگر است. ادامه بیشتر با سازمان‌های حمایتی آشنا می‌شوید:

بنیاد ملی آکادمیک آلمان

بورسیه ملی آلمان کمک می‌کند شرایط تحصیلی و شخصی مهیا شود و دانشجویان برای دریافت مدارک همچون کارشناسی ارشد و دکترها دغدغه نداشته‌باشند. این بورسیه ماهانه حدود ۱۲۰۰ هزار و ۳۵۰ یورو به دارندگان آن ارائه می‌دهد و در کنار آن هزینه‌های مربوط به تحصیل مانند خرید کتاب را به‌صورت دوره‌ای در نظر گرفته‌است. معمولاً افراد مورد هدف برای این بنیاد کسانی است که موفقیت‌های درخشانی در زمینه تحصیلی داشته‌اند.

بنیاد رزا لوکزامبورگ

این بورسیه آلمان به افرادی همچون دانشجویان دارای تحصیل درخشان و شرایط مهاجرت، زنان و افراد نیازمند و معلولیت تعلق می‌گیرد که بهره مندی از دستاوردهای مؤثر اجتماعی به دریافت آن کمک شایانی می‌کند.

از جمله معیارهای بسیار خوب برای دریافت بورسیه می‌توان به مشارکت اجتماعی و علاقه فراوان به تحصیل اشاره کرد که دانشجویان از تمام دنیا می‌توانند از این فرصت استفاده‌کنند.

بنیاد هانس بوکلر

مهم‌ترین شرایط داشتن این بورسیه فعالیت و تعهد به مسائل اجتماعی و سیاسی است. کسانی که برای دریافت بورسیه بو کلر اقدام می‌کنند باید از تمام لحاظ سیاسی، فرهنگی، زیست محیطی و غیره مورد ارزیابی قرار گیرند و عملکرد تحصیلی فوق‌العاده‌ای داشته‌باشند.

همچنین داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر برای دریافت بورسیه بسیار اهمیت دارد.

✔️ مطالعه بیشتر: ترجمه رسمی سند مالکیت در دارالترجمه رنسانس

بورسیه‌های تحصیلی کنراد آدناور

بورسیه‌های تحصیلی کنراد آدناور

بورسیه کنراد ادناور برای دانشجویان بین المللی علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده که سن کمتر از سی سال دارند. شرایط لازم برای دریافت این بورسیه داشتن سطح علمی بالاتر از حد متوسط و تجربه فعالیت‌های اجتماعی است.

بورس تحصیلی بنیاد فردریش ایبرت

از دیگر بورسیه‌های تحصیلی کشور آلمان می‌توان به فردریش ایبرت اشاره کرد که با ارائه کمک‌های مالی دانشگاهی سوسیال دموکراسی را ارتقا می‌دهد. دانشجویان با داشتن مدارک تحصیلی بالاتر از حد متوسط و فعالیت‌های مؤثر در زمینه‌های مختلف علوم‌اجتماعی، علوم انسانی و سیاسی می‌توانند برای دریافت این بورسه اقدام کنند.

بنیاد آزادی فردریش ناومن

این بنیاد با هدف افزایش سطح اصول لیبرال و کیفیت آموزش سیاسی آلمان بنا شده است که به کسب آزادی و عزت تمام مردم در زمینه‌های مختلف اجتماعی کمک می‌کند. این بنیاد نه‌تنها در کشور آلمان، بلکه در دیگر کشورهای کل دنیا حضور دارد و دوره‌های حمایتی تأمین مالی بیش از دو ترم را برای دانشجویان در نظر گرفته‌است که امکان تمدید آن تا پایان دوره تحصیلی وجود دارد.

بنیاد هانس سایدل

این بنیاد با توجه به سطح تحصیلی دانشجویان آلمانی مبالغ حمایتی مختلفی در نظر گرفته که فرصت‌های هیجان انگیزی برای دانشجویان از جمله هزینه‌های سفر و ارائه یارانه به خانواده‌ها در نظر گرفته‌است.

بورسیه‌های تحصیلی بنیاد هاینریش بل در آلمان

این بورسیه محبوب آلمانی نیز مخصوص دانشجویان بین المللی در دوره‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است که مبلغ حدود 861 یورو به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در زمینه کارشناسی ارشد ارائه می‌شود و امکان تمدید یک ترم وجود دارد.

✔️ مطالعه بیشتر: ترجمه رسمی قبض مالیات در دارالترجمه رنسانس

بورسیه تحصیلی گوته

بورسیه تحصیلی گوته

این بورسیه تحصیلی برای دوره کارشناسی ارشد تنظیم شده که به‌صورت دو ساله برای افزایش سطح تحقیقات دانشجویان قابل استفاده‌است. مبلغ ارائه توسط این بورسیه ماهانه حدود 1000 یورو است که دانشجویان داخلی نیز می‌توانند از آن استفاده‌کنند.

بورسیه تحصیلات تکمیلی برمن

این بورسیه برای تنظیم پایان نامه براساس قوانین آموزش و پژوهش تنظیم شده است که با کمک دستیاران آن امکان استقلال علمی اولیه وجود دارد و هزینه‌ای برای انتشار تحقیقات در نظر گرفته‌است.

بورسیه‌های تحصیلی زنان ESMT آلمان

بورسیه ESMT به‌صورت اختصاصی برای خانم‌های دارای نمرات عالی در آزمون GMAT در نظر گرفته شده که کمک می‌کند داوطلبان سابقه بهتری در مقاطع بالاتر کسب کنند.

بورسیه‌های تحقیقاتی ماکس پلانک

بورسیه ماکس پلانک برای تحصیل در دوره دکترا برنامه ریزی شده است که دانشجویان موفق در کل دنیا می‌توانند از آن برای ادامه تحصیل در رشته‌هایی همچون علوم زیستی، علوم کامپیوتر، ریاضیات کاربردی، مهندسی و… استفاده‌کنند.

کلام آخر

بهره مندی از بورسیه تحصیلی آلمان یکی از بهترین راهکارها برای تجربه زندگی بهتر است که موجب می‌شود شرایط کاری منحصر به فردی نیز برایتان فراهم گردد. علاوه بر این تحصیل در آلمان فرصتی بی‌نظیر برای یادگیری دانش‌های به‌روز جهان است که با داشتن بورسیه می‌توانید با هزینه‌های کم به مقاطع تحصیلی بالاتر دست یابید و دغدغه‌ای بابت چالش‌های تأمین مالی نداشته‌باشید.

دسته بندی:

نظرات کاربران