ویزا تحصیلی ایتالیا و ساده ترین روش اخذ بورسیه!

ویزا تحصیلی ایتالیا و ساده ترین روش اخذ بورسیه!

ایتالیا همواره یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت و تحصیل بوده است. مهم نیست چه شهری را در این کشور برای تحصیل انتخاب می‌کنید، در هر کجا که باشید می‌توانید تجربه شگفت انگیزی از غذاهای باورنکردنی، فرهنگ پویا، فرصت‌های بی شماری برای غوطه ور شدن در هنرهای ایتالیایی و سبک زندگی معروف مدیترانه ای کسب کنید. همه این موارد سبب می‌شود  تا تحصیل در کشور ایتالیا را به یک تجربه مادام العمر تبدیل کند. به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی، همیشه افراد زیادی از سراسر جهان تمایل به دریافت ویزا تحصیلی ایتالیا دارند. در ادامه این مقاله قصد داریم  شرایط تحصیلی در این کشور و اقدامات مورد نیاز برای دریافت ویزا تحصیلی ایتالیا را به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا  یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود؛ کشوری با زیبایی، فرهنگ و تاریخ متنوع که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از رشته کوه‌های آلپ در شمال گرفته تا سواحل ساحلی در جنوب؛ سوای این موارد تحصیل در کشور ایتالیا یکی از بهترین گزیته ها است چرا که به شما امکان دسترسی به مجموعه ای باورنکردنی از میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری را می دهد.

دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و تحصیل در این کشور با وجود  طیف گسترده ای از موسسات عالی علمی در سراسر کشور که از دانشجویان بین المللی به خوبی استقبال می‌کنند، تجربه فوق العاده ای خواهد بود. ایتالیا تلاش های بسیاری در جهت ارتقا سطح عملی دانشگاه‌های خود کرده است. همچنین از طریق فرآیند بولونیا، اصلاحات آموزش عالی اروپا را به شکل اصولی تری تقویت  کرده است. دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می‌کنند، اطلاعات ارزشمندی را در یکی از جوان‌ترین جمهوری‌های اروپا به دست خواهند آورد.

ایتالیا از مناطق مختلفی تشکیل شده که هر کدام از انها به شکل موثری بر پویایی و پیشرفت این کشور نقش دارند.  فرهنگ فعلی در ایتالیا نمایانگر تاریخ غنی این کشور است. این تنوع در مناطق سبب شده تا هر بخش سنت‌های منحصربفرد، گویش‌های زبانی و غذاهای لذیذ معروف و مخصوص به خود را داشته باشد.فرقی نمی‌کند که شما کدام شهر یا دانشگاه را برای تحصیل در ایتالیا انتخاب کنید؛ هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های بخصوصی دارند که شما را شگفت زده خواهد کرد. اما باید توجه داشته باشید برای تحصیل در ایتالیا باید حتما نسبت به ترجمه مدارک خود در دارالترجمه اقدام کنید.

✔️ مطالعه بیشتر: شرایط تحصیلات در ترکیه و ساده ترین روش اخذ ویزا

چگونه درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا دهیم؟

چگونه درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا دهیم؟

روند درخواست برای دانشگاه در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورها کاملاً متفاوت است.

ابتدا باید با سفارت ایتالیا تماس بگیرید تا فرایند درخواست دانشجویی خود را برای دانشگاه شروع کنید. ویزای تحصیلی در ایتالیا توسط سفارتخانه‌ها یا دفاتر کنسولگری ایتالیا در کشور مبدا شما صادر می‌شود. شما باید یک پیش درخواست را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور محل اقامت خود ارسال کنید و مشخص کنید که برای چه موسسه و دانشگاهی درخواست می‌دهید. پس از پذیرش فرم پیش درخواست، کنسولگری سندی را برای شما صادر می‌کند. مسئولان مدارک شما را به دانشگاه مورد نظر ارسال می‌کنند و در این زمان شما باید شیوه ارسال نتایج و زمان آن را با دانشگاه خود هماهنگ و مشخص کنید. لازم است پیش از اقدام برای هرگونه درخواست، نسبت به ترجمه مدارک تحصیلی خود اقدام کنید.

معمولا نتایج توسط سفارت یا موسسه ارسال می‌شود و آن‌ها مستقیماً با شما تماس خواهند گرفت. بعد از آن شما به صورت آنلاین با دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه انتخابی خود مشورت خواهید کرد. البته در برخی موارد سفارت نیز می‌تواند خود درخواست را ارسال کند. دانشگاه یک ایمیل ارسال می‌کند و مدارک ثبت نام را می خواهد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی لازم است مدارک لازم را آماده کرده و همچنین نسبت به ترجمه دیپلم خود اقدام کنید. شرایط ثبت نام می‌تواند با توجه به برنامه تحصیلی شما متفاوت باشد که در مورد آن می‌توانید از دانشگاه ایتالیایی که برای پذیرش انتخاب کرده اید، اطلاعات بگیرید.

✔️ مطالعه بیشتر: ترجمه رسمی گواهی ولادت در دارالترجمه رنسانس

برای ویزا تحصیلی ایتالیا چه مدرک زبانی لازم است؟

برای ویزا تحصیلی ایتالیا چه مدرک زبانی لازم است؟

برای دریافت ویزای تحصیلی در ایتالیا احتیاج است تا سطح زبان خود را تا B2 ارتقا دهید. افرادی که قصد دارند بدون داشتن مدرک زبان نسبت به دریافت ویزا تحصیلی ایتالیا اقدام کنند، لازم است تا در مقاطع تحصیلی زبان انگلیسی به مدت دو سال دوره گذرانده باشند و یا اینکه می‌توانند از دانشگاه خود نامه ای دریافت کنند که در آن شرح دهد فرد مورد نظر برای تحصیل، به مدرک زبان انگلیسی نیاز ندارد. در کنار مدرک زبان لازم است تا مدارک تحصیلی خود را نیز در دارالترجمه ایتالیایی، ترجمه کنید و ارائه دهید.

مدت زمان ویزای تحصیلی ایتالیا

برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است تا در یک بازه زمانی مشخص منتظر بمانید و سپس ویزای خود را دریافت کنید. برای شروع لازم است تا به سفارت ایتالیا مراجعه کنید و مصاحبه مرتبط را به اتمام برسانید. برای دریافت ویزا تحصیلی ایتالیا لازم است حدود 3 ماه قبل اقدام کنید. بعد از پایان رساندن مراحل مصاحبه، در حدود 2 الی 3 هفته ویزای دانشجویی شما صادر خواهد شد.

هزینه تحصیل در ایتالیا

تحصیلات عالی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است؛ این در حالی است که استاندارد آموزشی در ایتالیا نیز بسیار بالا است. مؤسسات دولتی ایتالیا از دولت و سایر سازمان‌ها بودجه دریافت می‌کنند. به طور معمول  دانشگاه‌های دولتی حدودا از 850 تا 1500 یورو شهریه دریافت می‌کنند. نکته جالب این است که شهریه دانشجو به وضعیت مالی وی بستگی دارد و می‌تواند تا 150 یورو کاهش یابد.

اگر می خواهید شهریه خود را کاهش دهید، باید درخواست خود را کاملا قوی ارائه دهید. درخواست شما باید به صورت مشخص گویای نیاز مالی شما و همچنین انگیزه بالا برای تحصیلات عالی باشد. بخش خصوصی آموزش شهریه بالایی در ایتالیا دارد و دانشگاه‌های خصوصی 5000 تا 10000 یورو در سال هزینه دریافت می‌کنند.

✔️ مطالعه بیشتر: ترجمه رسمی سند مالکیت در دارالترجمه رنسانس

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ایتالیا

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ایتالیا

رشته‌های مد و طراحی

رم و میلان به عنوان پایتخت‌های مد جهان شناخته می‌شوند و همواره به شکل پویایی در این زمینه فعالیت کرده اند. با این حال، دانشگاه‌های ایتالیا طیف گسترده ای از کلاس‌ها را در کنار طراحی مد ارائه می دهند. برای مثال رشته‌هایی برای دوره‌های طراحی دیجیتال که می‌تواند شامل طراحی محصول و طراحی داخلی باشد. اگر شما علاقه مند به دنبال کردن یک حرفه در مد هستید، ایتالیا می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

مدیریت کسب و کار

دوره های MBA ،MIM و MMM در ایتالیا از پربارترین دوره های اروپا، هم برای دانشجویان و هم برای متخصصان شاغل محسوب می‌شود. امکانات و دوره های بسیار متنوعی در ایتالیا برای مدیران با انگیزه وجود دارد. به علاوه این دوره ها به داوطلبان آموزش های مرتبط و جویای شغل را ارائه می‌شوند. برنامه های متعدد MBA در این دانشگاه ها به عنوان “بهترین MBA با بودجه در اروپا” انتخاب شده اند. به گزارش فایننشال تایمز، SDA Bocconi که یکی از بزرگترین و معتبرترین مدرسه بازرگانی در ایتالیا محسوب می‌شود، به فهرست بهترین MBA جهانی راه یافته است. اگر شما قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا را دارید، باید نسبت به ترجمه لیسانس خود اقدام کنید.

رشته‌های پزشکی

رشته پزشکی در کشور ایتالیا یکی از پر متقاضی ترین رشته‌ها محسوب می‌شود  و شما می‌توانید در برترین دانشگاه‌های آن به تحصیل بپردازید. از مزیت‌های انتخاب این رشته‌ها، امکان تحصیل به زبان انگلیسی می‌باشد. اما بیش از هر چیز لازم است ابتدا در آزمون‌های آی مت شرکت کرده و در صورت قبولی وارد دانشگاه شوید.

✔️ مطالعه بیشتر: معرفی بهترین دانشگاه‌های آلمان در سال ۲۰۲۲

بورسیه‌ تحصیلی ایتالیا

بورسیه‌ تحصیلی ایتالیا

ایتالیا کمک هزینه‌های دانشجویی، وام‌های دانشجویی و بورسیه‌های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد و شما به عنوان دانشجو می‌توانید از حمایت مالی برخوردار شوید. برای دریافت پشتیبانی در طول دوره تحصیل در ایتالیا لازم است انتخاب درستی برای خود داشته باشید. منابع مختلفی برای دریافت کمک مالی وجود دارد و می‌تواند شامل دانشگاه، دولت یا ارگان‌های محلی باشد.

بورسیه تحصیلی یا کمک‌های مالی در همه زمینه‌های تحصیلی از جمله مهندسی، پزشکی، هنر، علوم انسانی، مدیریت بازرگانی و بسیاری موارد دیگرامکان پذیراست.شما می‌توانید برای دوره لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه یا دولت بورسیه بگیرید.

کاری که باید انجام دهید، ایجاد یک درخواست کاملا الهام بخش و با انگیزه برای دریافت بورسیه تحصیلی یا کمک مالی از دانشگاه یا دولت است.

10 بورسیه تحصیلی در ایتالیا شامل:

  • بورسیه تحصیلی دولتی در ایتالیا
  • بورسیه‌های اراسموس برای دانشجویان بین المللی.
  • بورسیه تحصیلی Politecnico di torino برای دانشجویان خارجی .
  • بورسیه‌های دانشگاه بوکونی
  • بورسیه‌های دانشگاه پادوآ
  • بورسیه‌های دانشگاه پاویا
  • بورسیه‌های دانشگاه بولونیا
  • بورسیه‌های EDISU Piemonte.
  • بودجه سازمانی برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه‌های دانشگاه پیزا ایتالیا

✔️ مطالعه بیشتر: آزمون GMAT چیست؟ هر آنچه باید از این آزمون بدانید!

نتیجه گیری

ایتالیا کشوری با زیبایی، فرهنگ و تاریخ متنوع است و بهترین آب و هوا را در اروپا دارد. بسیاری از افراد به علت مزایایی که این کشور دارد، علاقه مند به دریافت ویزا تحصیلی ایتالیا هستند. در ایتالیا فرصت‌های شغلی پاره وقت برای دانشجویان وجود دارد و جزو مقرون به صرفه ترین کشور اروپا بر اساس هزینه زندگی و شهریه است. دانشگاه‌های این کشور از نظر کیفیت آموزشی دارای رتبه بالا هستند و بسیار قدمت دارند. همچنین بسیاری از دوره‌ها برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های ایتالیا، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. همچنین هزینه‌های حمل و نقل در ایتالیا کاملا معقول است و این امکان را میدهد تا با اتوبوس، قطار و یا هواپیما از نقاط برتر اروپا دیدن کنید.

دسته بندی:

نظرات کاربران