معرفی 7 کشور محبوب و پر تقاضا برای مهاجرت تحصیلی

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

دانشجویان زیادی از سراسر دنیا همواره به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هستند. امروزه کشورهای کوچک و بزرگ زیادی از سراسر جهان پذیرای دانشجویان هستند و آنها می‌توانند به راحتی در آن کشورها علم آموزی کنند. با این حال برخی از این دانشگاه‌ها و کشور‌ها سهم بیشتری از ثبت نام دانشجویان بین المللی را در دست دارند و بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شوند. در ادامه مقاله به چندین کشور پر متقاضی می‌پردازیم و هر یک را بررسی خواهیم کرد.

اگر به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان هستید، اینجا کلیک کنید.

آیا مهاجرت تحصیلی روش خوبی است؟

آیا مهاجرت تحصیلی روش خوبی است؟

مهاجرت تحصیلی همانند هر مسئله دیگری دارای دو جنبه مثبت و منفی می‌باشد. از مزایای تحصیل در خارج از کشور آن است که دانشجویان می‌توانند دانشگاه‌ها و کالج‌هایی  را در خارج از کشور انتخاب کنند که بهترین آموزش و فناوری را در زمینه تخصصی خود ارائه می‌دهند و تکنیک‌های یادگیری عالی برای آموزش نسل فعلی دارند.

انتخاب یک دانشگاه با رتبه بندی بالا به شما کمک می‌کند که با امکانات در سطح جهانی و اساتید مجرب آشنا شوید و این انگیزه را پیدا کنید که خود نیز پیشرفت‌های زیادی داشته باشید. تحصیل در خارج از کشور دانشجویان یاد می‌دهد که چگونه مستقل و خودکفا شوند.  همچنین به میزان زیادی سازگاری و پذیرش را آسان تر می‌کند. برای مهاجرت تحصیلی پیش از هر چیز لازم است نسبت به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود اقدام کنید.

 وجود مزایای بیشماری که مهاجرت تحصیلی دارد، ممکن است برخی از اتفاقات پیرامون آن برای افراد ناخوشایند باشد. برای مثال ادامه تحصیل در کشور خارجی ممکن است هزینه‌های زیادی را در بر بگیرد که می‌تواند شامل هزینه‌های سفر، اقامت، هزینه‌های دانشگاه، هزینه‌های غذا و ناهارخوری، هزینه حمل و نقل، کالاهای اساسی، پول جیبی و غیره باشد. 

 مسئله در سلامت روان است که بسیار اهمیت دارد. بودن در یک سرزمین خارجی می‌تواند احساس غربت و تنهایی را در شما ایجاد کند.از آنجایی که ترکیبی از فرهنگ‌ها وجود دارد، ممکن است کمی سخت باشد تا به آن عادت کنید.

✔️بیشتر بدانید: فاند چیست و چه انواعی دارد + راه های دریافت آن

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

1- کانادا

کانادا

کشور کانادا یکی از پر متقاضی ترین کشورها برای دانشجویان بین المللی محسوب می‌شود و همیشه میزبان آن‌ها در طول سال‌های متوالی بوده است و احتمالا بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد. امکان و اجازه کار پس از فارغ التحصیلی از رشته‌های مختلف سبب میشود تا افراد زیادی که تمایل به تحصیل و کار در کشورهای خارجی دارند به سمت کشور کانادا جذب شوند. البته شما هنگام تحصیل نیز می توانید برخی کارهای پاره وقت دانشجویی را انجام دهید.

بر اساس یک سری برنامه‌هایی که این کشور در نظر گرفته دانشجویان می‌توانند با توجه به دوره تحصیلی خود اجازه کار را تا مدت سه سال داشته باشند. از جمله کارهایی که پیش از مهاجرت به کانادا باید انجام دهید، ترجمه رسمی مدارک خود در یک دارالترجمه معتبر است.

زمانی که دانشجویان شغل مناسب خود را پیدا می‌کنند بعد از گذشت شش ماه می‌توانند به آسانی برای اقامت دائم درخواست دهند. دانشجویانی که بیشتر از یک سال در کشور کانادا تحصیل کرده باشند، امتیازات واجد شرایط اضافی را در جهت کسب اقامت دائم دارند.

(CRS) برای ارزیابی و رتبه بندی مهاجران برای وضعیت اقامت دائم، اعطای اعداد بر اساس تحصیلات، تجربه کاری و سن متقاضی استفاده می‌شود. کانادا 600 امتیاز برای فاکتورهای اصلی و 600 امتیاز برای فاکتورهای اضافی اعطا می‌کند. در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام ارزیابی نکات اصلی و اضافی باید در نظر بگیرید.

نکات اصلی

  • تجربه و مهارت مهم است.
  • زبان و سطح تحصیلات همسر یا شریک زندگی مشترک ممکن است یک عامل مرتبط باشد.
  • داشتن تحصیلات و تجربه کاری می‌تواند به کسب مهارت‌های جدید کمک کند.

نکات اضافی

  • مدارک، مدارک و گواهینامه‌های کانادا
  • داشتن یک پیشنهاد شغلی قانونی
  • داشتن یک برادر یا خواهر ساکن کانادا که شهروند یا مقیم دائمی باشد.
  • داشتن مهارت قوی در زبان فرانسه

✔️ بهترین دانشگاه های کانادا ✔️

2- استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای آموزش عالی محسوب می‌شود و رتبه بندی بالایی دارد. به همین علت این کشور یکی از مراکز اصلی مهاجرت دانشجویان می‌باشد. با اینکه دانشگاه‌های استرالیا شهریه بالایی دارند، اما همچنان یکی از مقاصد برتر برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شوند.

استرالیا در سال 2013 سیاست ویزای پس از تحصیل خود را تغییر داد و از آن زمان تاکنون هجوم مهاجران از نقاط مختلف جهان به ویژه جنوب آسیا به این کشور وارد شده است. برای ترجمه مدارک شخصی خود زمان مناسب را در نظر بگیرید تا در سر موقع آن‌ها را دریافت کنید. استاندارد بالای زندگی، جامعه متنوع و پر جنب و جوش و سیستم آموزشی با کیفیت استرالیا را به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تبدیل کرده است.

✔️ بهترین دانشگاه های استرالیا در سال 2023 ✔️

3- آلمان

آلمان

این کشور زیبا بدون شک یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور شناخته می‌شود. آلمان چندین برنامه و مدرک دارد که طبق آن بدون در نظر گرفتن ملیت، تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد . همچنین شما میتوانید از بورسیه های تحصیلی آلمان نیز استفاده کنید. با این حال، دانشجویان بین المللی باید هزینه‌های بالای زندگی اقامت در این کشور را در نظر بگیرند. دانشجویان می‌توانند تا 90 روز در سال بدون مجوز در این کشور کار کنند.

این موارد باعث شده کشور آلمان به یکی از مساعد ترین کشورها برای مهاجرت باشد. قانون مربوط به ورود و اقامت کارگران با صلاحیت عالی (2012) به دانشجویان اجازه می‌دهد برای اقامت درخواست دهند. با این حال، آنها باید قبل از امتحانات نهایی خود شغلی را به دست آورند و مهارت زبان B1 را داشته باشند تا واجد شرایط آن باشند. در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید مدارک خود را از طریق دارالترجمه آلمانی ترجمه کرده و به موسسات معتبر ارائه دهید.

✔️ بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2023 ✔️

4- ایتالیا

دانش‌آموزان در سراسر جهان به ایتالیا می‌آیند تا از طریق یک دید فرهنگی متفاوت مطالعه کنند و در مورد رشته خود علم آموزی کنند. ایتالیا دارای سیستم آموزشی با کیفیت است و دانشگاه بولونیا ، قدیمی‌ترین دانشگاه جهان را در خود جای داده است. این کشور برای صدها سال مرکز هنر، علم و آموزش عالی بوده است. بعد از اینکه مدارک تحصیلی خود را توسط یک دارالترجمه ایتالیایی معتبر ترجمه کردید، می‌توانید برای تحصیل به این کشور بروید

ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی است که در آن می‌توانید در خارج از کشور تحصیل کنید و هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی نیز شامل می‌شود. همچنین می‌توانید بورسیه Studyportals را بررسی کنید تا در زمینه تامین مالی تحصیل خود در ایتالیا کمک بگیرید.

✔️ بهترین دانشگاه های ایتالیا ✔️

5- انگلستان

انگلستان

یکی از برترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور به دلایل مختلف کشور بریتانیا است که یک کشور فرهنگی متنوع و دلپذیر است. وجود زبان بین المللی انگلیسی این امکان را می‌دهد تا به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید، و دوستان دانشگاهی زیادی  به دست آورید.

علاوه بر این، دانشگاه‌های بریتانیا به طور مداوم در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند. خبر خوب این است که دانشجویان بین المللی می‌توانند به مدت دو سال پس از فارغ التحصیلی در آنجا بمانند و به دنبال شغل یا کار بگردند. سپردن مدارک تحصیلی پیشین خود به دارالترجمه انگلیسی کمک میکند تا با دقت کافی مدارک شما ترجمه شده و به دانشگاه مورد نظر ارائه شود.

✔️ بهترین دانشگاه های انگلیس ✔️

6- سنگاپور

سنگاپور یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای دریافت آموزش در سطح جهانی است. هزینه تحصیل در سنگاپور بسیار کمتر از ایالات متحده آمریکا و انگلستان است که بسیاری از دانشجویان  را برای تحصیل در آنجا جذب می‌کند. این کشور یکی از با ثبات ترین اقتصادهای جهان را دارد و یک مرکز مالی مهم است. 

این متغیرها دانشجویان را به کشف فرصت‌های شغلی پس از فارغ التحصیلی و در نظر گرفتن اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی جذب می‌کند. دانشجویان می‌توانند برای ویزای ورود طولانی‌مدت غیر قابل تمدید درخواست دهند و سپس شغلی در این کشور پیدا کنند. اگر نتوانند شغلی پیدا کنند، باید به کشور خود بازگردند. پس از یک سال کار، افراد ممکن است مجوز کار دریافت کنند. پس از حداقل دو تا سه سال کار، ممکن است برای روابط عمومی سنگاپور درخواست دهند.

✔️بیشتر بدانید: sop یا انگیزه نامه تحصیلی چیست؟ نحوه درست نوشتن آن

7- ایالات متحده آمریکا

برای چندین دهه، ایالات متحده آمریکا به عنوان یک کشور برتر سلطنت کرده و جزو محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. موسسات معتبر این کشور از نظر رتبه بندی در بالاترین سطح دانشگاه‌های جهانی هستند و همین موضوع علت سبب جذب دانشجویان جویای علم را از سراسر جهان به این کشور است.

ایالات متحده با بیش از 5500 دانشگاه و کالج مستقر در این کشور، میزبان برنامه‌های متنوع و بی نظیری است. علایق و آرزوهای شغلی شما هرچه که باشد، بالاخره یک رشته را پیدا خواهید کرد که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. تنوع در قلب هویت ایالات متحده قرار دارد و این کشور ترکیبی از فرهنگ‌ها، مذاهب، نژادها و قومیت‌های مختلف است. مهم نیست پیشینه شما چیست، ایالات متحده آمریکا با آغوش باز از شما استقبال خواهد شد.

جمع بندی

دانشگاه‌های خارجی استانداردهای آموزشی و امکانات بهتری دارند و می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد فراهم کند. مدرک دانشگاهی همراه با مهارت و تجربه برای دانشجویان نقش حیاتی ایفا می‌کند. این نیز یکی از دلایل عمده مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود.

از طریق مهاجرت تحصیلی می‌توان فرهنگ‌های مختلف را تجربه کرد و به دلیل این مواجهه، تغییرات مثبت زیادی در طرز فکر و طرز تفکر فرد ایجاد می‌شود. کشورهای ذکر شده از برترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شوند که سبب پیشرفت دانشجویان بین المللی می‌شود.

دسته بندی:

نظرات کاربران