شرایط تحصیل در هلند 2024 + نحوه اخذ پذیرش و هزینه ها

شرایط تحصیل در هلند 2024

هلند یکی از کشورهای محبوب اروپایی است که به دلیل سطح بالای رفاه و کیفیت زندگی در این کشور، بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت دارند، رویای اقامت در این کشور را در سر می پرورانند. تحصیل در هلند یکی از بهترین راه هایی است که می توان به راحتی مسیر مهاجرت به این کشور را هموار کرد. البته باید در نظر داشته باشید که برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید شرایط لازم را دارا باشید. در این مقاله به طور کامل به مقوله تحصیل در هلند و هر آنچه لازم است، درباره آن بدانید اشاره خواهیم کرد.

تحصیل در هلند

1- تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی

روش های مهاجرت به هلند از طریق تحصیل در مقاطع مختلف وجود دارد. مقطع کارشناسی یکی از این دوره ها است. دوره کارشناسی در این کشور 4 سال طول می کشد. در حال حاضر دانشجویان بین المللی این امکان را دارند که در 17 دانشگاه هلند ادامه تحصیل دهند. شرط لازم برای تحصیل در این مقطع داشتن مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات است که این مدارک باید توسط دارالترجمه انگلیسی ترجمه شده باشد. دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از موسسه های ترجمه رسمی معتبر در کشور است که می توانید با اطمینان خاطر مدارک مهاجرتی خود را به مترجمان خبره آن بسپارید. علاوه بر این داشتن مدرک زبان آیلتس 6 ضروری است. شرط سنی برای تحصیل در این دوره کمتر از 22 سال است. در نظر داشته باشید که در صورت دریافت پذیرش در دانشگاه های این کشور امکان انجام کار دانشجویی برای افراد وجود ندارد.

2- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند

مقطع تحصیلی دیگری که می توانید در هلند بگذرانید، دوره 1.5 تا 2 ساله کارشناسی ارشد است. در صورتی که مدرک تحصیلی کارشناسی را داشته باشید می توانید با ارائه مدارکی مانند ترجمه مدارک دانشگاهی برای اپلای دانشگاه های این کشور اقدام کنید. شرط لازم برای قبولی در این دوره داشتن مدرک زبان آیلتس 605 است. علاوه بر این مدرک ترجمه ریز نمرات با معدل بالای 13 را نیز باید ارائه کنید. برای قبولی در این دوره ارائه انگیزه نامه ضروری است. دانشجویان در این مقطع نیز اجازه کار دانشجویی ندارند.

3 شرایط تحصیل در هلند در مقطع دکتری

یکی از بهترین دوره های تحصیلی در هلند، مقطع دکتری است. کسانی که می خواهند در این دوره ادامه تحصیل دهند، الزاما باید مدرک آیلتس 6.5 داشته باشند. شرط لازم برای دریافت مدرک دکترا دفاع از پایان نامه و دریافت قبولی است. در این شرایط فرد می توانند در دانشگاه موفق به کار در دانشگاه شود و هزینه های تحصیل را تامین کند.

4- تحصیل دوره کارآفرینی در هلند

دوره های کارآفرینی نیز یکی از راه های تحصیل در این کشور است که فرد می تواند برای راه اندازی بیزینس خود آن را بگذراند. در این شرایط فرد دیگر نیازی به انتقال سرمایه به این کشور نیست. در همان سال اول دانشگاه به فرد کمک می کند تا کسب و کار خود را راه اندازی کند.

  • تحصیل در هلند به زبان انگلیسی:

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی یکی از دوره های خوب است. مشروط بر اینکه فرد مدرک آیلتس 6 داشته باشد. در مقاطع تکمیلی این مدرک باید نمره 6.5 باشد.

  • تحصیل در هلند بدون مدرک زبان

بسیاری از کسانی که مدرک زبان ندارند به دنبال پیدا کردن راهی برای تحصیل در هلند بدون مدرک زبان هستند. این ایده چندان قابل قبول نیست و ممکن است مانع جدی پیش روی فرد برای دریافت پذیرش باشد. از همین رو حتما برای دریافت مدرک زبان اقدام کنید. بدون این مدرک امکان ریجکتی افزایش می یابد.

مدارک لازم جهت تحصیل در هلند

مدارک لازم جهت تحصیل در هلند

یکی از مهمترین مراحل برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی هلند ارائه مدارکی است که مسیر مهاجرت را برای شما هموار می کنند. این مدارک شامل موارد زیر است:

برای داشتن ترجمه معتبر و با کیفیت مدارک می توانید سفارشات خود را به مترجمان رسمی دارالترجمه رسمی رنسانس بسپارید.

شرایط تحصیل در هلند به همراه بورسیه تحصیلی

از آنجا که کشور هلند یکی از کشورهای گران به شمار می آید، از همین رو کسی که می خواهد در این کشور ادامه تحصیل دهد برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی نیازمند استفاده از بورسیه است. در این کشور امکانات بورسیه برای دانشجویان بین الملل در نظر گرفته شده است. مشروط بر اینکه افراد برای یادگیری زبان هلندی اقدام کنند. علاوه بر آن داشتن نمره زبان و معدل بالا در دوره دکتری می تواند بورسیه فرد را قطعی کند. کسانی که بورسیه دریافت می کنند اجازه انجام کار دانشجویی ندارند. در حال حاضر مهمترین دانشگاه های دولتی هلند که بورسیه پرداخت می کنند، عبارتند از:

  • دانشگاه آمستردام: 4500 تا 6000 یورو
  • دانشگاه اوترخت: 10 هزار تا 12 هزار یورو
  • دانشگاه دولتی هلند: 4000 تا 6000 یورو
  • دانشگاه لیدن: 9000 تا 14 هزار یورو

محدودیت سنی برای تحصیل در هلند

یکی از پارامترهای مهمی که در زمان برنامه ریزی برای تحصیل در هلند باید مدنظر قرار گیرد، شرایط سنی فرد است که برای هر مقطع تحصیلی تعیین شده است. به طور کلی دانشجویان برای تحصیل در دوره کارشناسی می توانند تا سن 27 الی 29 سالگی اقدام کنند. برای دوره کارشناسی ارشد نیز تا 40 سالگی امکان اپلای دارند. یکی از مزایای مهم تحصیل در هلند شرط سنی آسانی است که برای دانشجویان خارجی امکان دریافت پذیرش را تسهیل کرده است.

لیست بهترین رشته های تحصیلی در هلند

لیست بهترین رشته های تحصیلی در هلند

اگر می خواهید بهترین رشته های تحصیلی را در هلند انتخاب کنید، که در نهایت پس از تحصیل از نظر درآمدی و موقعیت شغلی مناسبی نیز برخوردار باشید، می توانید یکی از رشته های زیر را انتخاب کنید:

  • کشاورزی
  • حقوق
  • دامپزشکی
  • مدیریت ورزشی
  • هزینه تحصیل در هلند

هزینه های تحصیل در هلند:

به عنوان یک دانشجوی بین الملل حتما برای شما هم مهم است که بدانید، هزینه های تحصیل در هلند چقدر است؟

هزینه های تحصیل در هلند

تحصیل رایگان در هلند

اعتبار بالای دانشگاه های هلند در کنار سیستم باکیفیت تحصیل در این کشور باعث شده تا افراد به دنبال پیدا کردن راهی برای تحصیل رایگان در این کشور باشند. این تصور درست است، دولت هلند راه هایی را برای این موضوع در نظر گرفته است. البته راه های مختلفی مانند کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه نیز به کمک این دانشجویان می آید تا بتوانند تا حد زیادی هزینه های تحصیلی خود را مدیریت کنند. در مواردی این کشور اجازه کار به دانشجویان می دهد که این شرایط به تامین هزینه های زندگی کمک می کند. علاوه بر آن انتخاب دانشگاه های ارزان نیز تا حد زیادی می تواند کمک کننده باشد.

دریافت ویزای تحصیلی هلند

دریافت ویزای تحصیلی هلند

برای دریافت ویزای تحصیلی هلند متقاضیان باید دو مرحله طی کنند. مرحله اول دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های هلند و مرحله دوم اقدام برای دریافت ویزا است. در هر دو مرحله لازم است فرد ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و هویتی خود را توسط دارالترجمه رسمی ترجمه کرده و به سفارت کشور هلند تحویل دهد. در نظر داشته باشید که کیفیت بالای ترجمه ها تاثیر مستقیم بر فرایند پذیرش فرد دارد. دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از موسسه های معتبر ترجمه در کشور است که می توانید این با پرداخت هزینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی مطابق تعرفه های قوه قضاییه مدارک خود را برای ترجمه به آن بسپارید.

زندگی دانشجویی در هلند

زندگی دانشجویی در این کشور خیلی سخت نیست. خارج از ساعات کاری فرد می توانند با کار دانشجویی که به آن کار ضمن تحصیل می گویند، برای تامین هزینه های خود اقدام کند. دانشجویان می توانند به تناسب شرایط خود 10 تا 30 ساعت در هفته کار کنند.

شرایط اقامت بعد از تحصیل در هلند

اگر قصد دارید بعد از تحصیل در این کشور اقامت داشته باشید، پس از فارغ التحصیلی باید موفق به پیدا کردن کار مناسب با رشته تحصیلی خود شوید. پس از آن می توانید برای دریافت اقامت کاری اقدام کنید. در این شرایط پس از 5 سال زندگی در این کشور می توانید برای دریافت اقامت دائم هلند اقدام کنید. مشروط بر اینکه طی این مدت مالیات خود را پرداخت کرده باشید.

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

یکی از مهمترین مراحل دریافت پذیرش و ویزا برای هر کشوری ارائه ترجمه رسمی مدارک است که اعتبار بالای آن می تواند به هموار شدن مسیر پذیرش افراد کمک کند. دارالترجمه رسمی رنسانس با داشتن سالها سابقه فعالیت و نیز داشتن مترجمان خبره و حرفه ای این کار را برای شما انجام می دهد. علاوه بر این می توانید ترجمه های غیررسمی خود را نیز به این موسسه بسپارید.

نتیجه گیری

تحصیل در هلند یکی از بهترین انتخاب هایی است که هر فرد می تواند در طول زندگی خود بگیرد و برای رسیدن به آن تلاش کند. هلند به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی و داشتن دانشگاه های برتر در سطح جهانی یکی از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی است. علاوه بر این اعتبار بالای مدارک تحصیلی در این کشور امکان کار در کشورهای پیشرفته دیگر را نیز برای فارغ التحصیلان فراهم می کند.

سوالات متداول

1- شرایط سنی تحصیل در هلند چیست؟

یکی از مزایای مهم تحصیل در هلند شرط سنی آسانی است که برای دانشجویان خارجی امکان دریافت پذیرش را تسهیل کرده است.

2- بهترین رشته های تحصیلی در هلند چیست؟

  • کشاورزی
  • حقوق
  • دامپزشکی
  • مدیریت ورزشی

3- آیا امکان تحصیل بدون مدرک زبان در هلند وجود دارد؟

خیر، بدون این مدرک امکان ریجکتی افزایش می یابد.

 

دسته بندی:

نظرات کاربران