ویزای w1 کانادا چیست؟ شرایط و مزایای دریافت ویزای W1 کانادا

شرایط و مزایای دریافت ویزای W1 کانادا

شهروندان اکثر کشورها برای سفر به کانادا، چه برای کار یا تفریح، به مدرکی به نام ویزا نیاز دارند. ویزا اطلاعات خاصی از جمله وضعیت مسافر را در اختیار افسران مهاجرت در بندر ورودی قرار می‌دهد. برای مثال ویزای W1 کانادا مسافر را به عنوان نیروی کار معرفی می‌کند. هر کدی که در پاسپورت شما هک شود، معنا و مفهوم خاصی دارد. اما ما در این مقاله تنها به بررسی ویزای w1 کانادا می‌پردازیم. اگر شما هم درباره این نوع ویزا و چیستی آن، مشتاق هستید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

معرفی ویزای w1 کانادا

دریافت مجوز کار موقت در کانادا اغلب به عنوان یک گام مهم در جهت دستیابی به اقامت دائم در این کشور تلقی می‌شود.

W1 work permit Canada به چه معناست؟ ویزا یک سند ورود است، که فقط برای سفر به دیگر کشورها استفاده می‌شود. ویزای W-1 دارنده‌ای را که وارد کشور می‌شود، به‌عنوان نیروی کار به افسران مهاجرت در بندر ورودی معرفی می‌کند تا مسافر را برای صدور مجوز کار مورد بررسی قرار دهند.

درک تفاوت بین ویزا و مجوز کار بسیار مهم است. آن‌ها دو سند مجزا هستند که برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند. ویزا یک سند مسافرتی است که به شما اجازه ورود به یک کشور را می‌دهد، در حالی که مجوز کار یک سند وضعیتی است که به شما اجازه کار می‌دهد.

سیستم اکسپرس انتری کانادا نقشی اساسی در این سفر ایفا می‌کند. این سیستم سه برنامه فدرال را مدیریت می‌کند که هر کدام مسیری را برای اقامت دائم ارائه می‌دهند. درک نحوه عملکرد Express Entry بسیار مهم است. قلب اکسپرس انتری سیستم جامع رتبه بندی (CRS) است که امتیازات را بر اساس فاکتورهای مختلف تخصیص می‌دهد. در اصل، یک دارنده مجوز کار با تجربه کاری قابل توجه و یک پیشنهاد شغلی تحت اکسپرس انتری از امتیاز قابل توجهی برخوردار است که شانس دریافت دعوتنامه برای درخواست (ITA) و در نهایت تبدیل شدن به یک اقامت دائم در کانادا را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

شرایط اخذ ویزای w1 کانادا

شرایط اخذ ویزای w1 کانادا

جالب است بدانید که برای اخذ ویزا w1 کانادا در برخی از شرایط نیازی به مجوز کار ندارید. در واقع این نوع کد حکم ورود کاری شما به کانادا است. بعد از وارد شدن به خاک کانادا از آن جایی که جاب آفر ندارید باید متناسب به نیاز و مهارتی که دارید به جستجو کار بپردازید. برخی از افراد که از طریق ویزا توریستی وارد خاک کانادا شده‌اند، تصمیم به تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا می‌کنند. اما باید این نکته را خاطر نشان کرد که ویزا w1 کانادا به مدرک زبان انگلیسی و آیلتس 6 نیاز دارد. در بخش بعدی به مدارک مورد نیاز و ترجمه رسمی مدارک که نقش مهمی در دریافت ویزا شما دارند، اشاره می‌کنیم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای w1 کانادا

آماده سازی و ترجمه رسمی مدارک رابطه مستقیمی با اخذ ویزا کاری کانادا از سفارت دارد؛ چرا که کوچک‌ترین اشکال در این زمینه می‌تواند ویزای شما را ریجکت کند.

برای مثال، شما باید ثابت کنید که پس از پایان مجوز کار، کانادا را ترک می‌کنید. نداشتن سابقه کیفری، از سلامت کامل برخوردار باشید و در صورت لزوم معاینه پزشکی را بگذرانید. و در چهار سال گذشته برای یک یا چند دوره که مجموعاً چهار سال است در کانادا کار نکرده باشید. تمامی مدارک زیر باید به زبان انگلیسی در یک دارالترجمه، ترجمه شوند. دارالترجمه رسمی رنسانس مدارک شما را به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان ترجمه و در اختیار شما قرار می‌دهد.

هر نوع ویزایی در هر مرحله نیاز به مدارک مختلفی دارد که در ویزا w1 کانادا نیاز به مدارک زیر است:

  1. پاسپورت معتبر
  2. چند قطعه عکس

مدارک کافی جهت اثبات این که بعد از مدتی به کشور خودتان بازمی‌گردید:

  • مدارک کافی جهت اثبات سابقه کار، مدرک تحصیلی و …
  • گواهی مسافرتی
  • تمکن مالی
  • فیش پرداخت هزینه ویزا
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی از دارالترجمه رسمی
  • ارائه جاب آفر در صورت وجود
  • گواهی تولد فرزندان و ازدواج
  • فرم تکمیل درخواست ویزا کاری کانادا
  • در صورت نیاز ارائه مجوز کاری در کانادا (LMIA)
  • در صورت کار در استان کبک باید گواهی پذیرش (CAQ) خود را ارائه دهید.
  • مدرک زبان انگلیسی

مراحل درخواست ویزای w1 کانادا

مراحل درخواست ویزای w1 کانادا

با ویزای w1 کانادا، شرایط اخذ آن، مدارک لازم و دارالترجمه انگلیسی مدارک به خوبی آشنا شدید.

برای درخواست ویزای کاری یا ورک پرمیت کانادا نیاز است که چند مرحله اصلی را طی کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ مشکل و ریجکتی، ویزای w1 کانادا را دریافت کنید. در صورت نیاز کد طبقه بندی ملی شغل (NOC) شغل خود را شناسایی کنید. این کد به تعیین واجد شرایط بودن برای برنامه‌های مهاجرتی خاص کمک می‌کند. این مراحل شامل:

  1. برنامه مناسب خود را انتخاب کنید: کاوش در برنامه‌های مهاجر، تحقیق کنید و مناسب ترین برنامه مهاجرتی را برای پروفایل خود انتخاب کنید، مانند سیستم اکسپرس اینتری، برنامه نامزد استانی (PNP) یا …
  2. یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دریافت کنید: یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید. ممکن است کارفرما برای اثبات نیاز به یک نیروی کار خارجی نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) از ESDC داشته باشد.
  3. مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید: مدارک ضروری از جمله مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، مدرک سابقه کار، نتایج آزمون مهارت زبان و نامه پیشنهاد شغلی معتبر را جمع آوری کنید و در زمان مناسب به سفارت یا در اپلیکیشن معرفی شده، بارگذاری کنید.
  4. برای ویزا کاری اقدام کنید: اگر برای مجوز کار درخواست می‌دهید، باید یک پروفایل یا نمایه آنلاین ایجاد کنید که مهارت‌ها، تجربه کاری، تحصیلات، مهارت زبان و سایر اطلاعات مربوطه خود را نشان دهد: ارسال درخواست آنلاین، فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنید و تمام مدارک مورد نیاز را از طریق پورتال مهاجرتی مناسب ارسال کنید. همچنین هزینه‌های لازم را پرداخت کنید.
  5. درخواست را ارسال کنید:
  6. معاینه پزشکی و بیومتریک:
  • ارائه بیومتریک: برای انگشت نگاری و عکس از چهره باید یک قرار در مراکز درخواست ویزا کانادا که Visa Application Center – VAC نامیده می‌شوند، تعیین کنید و در زمان اعلام شده برای بیومتریک بروید.
  • تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید: یک معاینه پزشکی توسط یک پزشک تایید شده باید انجام دهید. نتایج به طور مستقیم به مقامات مهاجرت ارسال می‌شود.
  1. منتظر پردازش باشید: در انتظار پردازش، تا زمانی که درخواست شما پردازش می‌شود صبور باشید. زمان پردازش می‌تواند بر اساس نوع مجوز کار و برنامه مهاجرت متفاوت باشد.
  2. مجوز کار کانادا را دریافت کنید:دریافت مجوز کار، پس از تایید، مجوز کار کانادا را می‌کنید. و جزئیات لازم از جمله نوع کار، مکان، و مدت زمان اقامت را به شما اطلاع می‌دهند.
  3. اقامت در کانادا: ورود به کانادا، قبل از تاریخ مشخص شده یا در تاریخ مشخص شده در مجوز کار خود وارد کانادا شوید. از رعایت شرایط ذکر شده در مجوز خود اطمینان حاصل کنید.
  4. اقامت دائم را در نظر بگیرید: شرایط اقامت دائم را کاوش کنید، اگر علاقه مند هستید، مسیرهای اقامت دائم در کانادا، مانند اکسپرس انتری یا برنامه‌های نامزد استانی را بررسی کنید. همچنین می‌توانید ویزای w1 کانادا را تحت شرایطی به ویزای کاری اقامت دائم تبدیل کنید.

هزینه و اعتبار ویزای کار موقت کانادا

با توجه به هدفی که از اخذ ویزای w1 کانادا دارید، اعتبار آن نیز تغییر پیدا می‌کند. اگر هدف شما از ویزای w1 کانادا دریافت ورک پرمیت کانادا است؛ شما می‌توانید 1 الی 2 سال در کانادا مشغول به کار شوید. اما بعد از 2 سال برای تمدید ویزای خود نیاز به یک جاب آفر معتبر دارید تا بتوانید ویزای w1 خود را به ویزای کاری معتبر کانادا تبدیل کنید. هزینه‌ای که باید برای ویزای w1 کانادا در نظر داشته باشید حدود 100 دلار است.

تفاوت ویزای w1 کانادا با ویزای معمولی

هر کدام از ویزاها شرایط، مدارک، تمکن مالی و … خاص خود را دارند. در اکثر ویزاها حتی ویزا تحصیلی کانادا نیاز است که شما از قبل از دانشگاه مورد نظر خود، پذیرش دریافت کرده باشید. یا حتی در ویزای کاری کانادا از قبل نیاز به پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دارید. اما در ویزای w1 کانادا در شرایط خاصی نیاز به جاب آفر ندارید و تنها با دریافت این ویزا می‌توانید وارد خاک کشور کانادا شوید و از آن لحظه به بعد شروع به جستجوی کار کنید. البته همانطور که گفتیم از طریق این ویزا تا 2 سال اجازه کار در کانادا را دارید و بعد از آن برای تمدید ویزای خود نیاز به یک جاب آفر معتبر دارید.

مزایای دریافت ویزای w1 کانادا

مزایای دریافت ویزای w1 کانادا

هر نوع ویزا در کنار معایب از مزایایی برخوردار است که در این بخش به معرفی مزایایی ویزای w1 کانادا می‌پردازیم

  1. اولین مزایای ویزای w1 کانادا این است که به مجوز LMIA نیازی ندارد.
  2. شما می‌توانید بعد از وارد شدن به خاک کشور کانادا برای کار به جستجوی بپردازید.
  3. 1 الی 2 سال اجازه کار و زندگی در کانادا را دارید.
  4. احتمال شکست در دریافت این نوع ویزا نزدیک به صفر است.
  5. دریافت ویزای w1 کانادا حدود 6 ماه یا کمتر زمان می‌برد.
  6. به مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس نیازی ندارد و شما با همان مدرک دیپلم می‌توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید.

نتیجه گیری

شرایط دریافت ویزای w1 کانادا آنطور که به نظر می‌رسد چندان هم سخت و دشوار نیست. تنها کافی است با تمکن مالی مورد نیاز و به همراه ترجمه رسمی مدارک برای درخواست ویزا اقدام کنید. ترجمه مدارک شما زمانی که توسط دارالترجمه رسمی رنسانس انجام شود، هم در کوتاه‌ترین زمان و هم با کیفیت بالا در دسترس شما متقاضیان عزیز قرار می‌گیرد. زمانی که مدارک ترجمه شده شما با کیفیت عالی برای سفارت ارسال شود، ریجکتی شما با صفر برابری می‌کند. در صورتی که قصد مهاجرت به هر کجای این کره خاکی را دارید، دارالترجمه رنسانس برای ترجمه مدارک در کنار شما است.

سوالات متداول

1- ویزای w1 کانادا چیست؟

این نوع ویزا به اجازه کار موقت در کانادا معروف است. با داشتن این ویزا 1 الی 2 سال اجازه کار در کانادا را دارید.

2- مزایای اخذ ویزای w1 کانادا چیست؟

  • به مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس نیازی ندارید.
  • احتمال شکست شما در این ویزا نزدیک به صفر است.
  • به LMIA نیز نیازی ندارید.
  • و …

3- چه مدارکی برای ویزای w1 کانادا نیاز است؟

  • پاسپورت
  • عکس
  • بیومتریک و معاینه پزشک
  • و …
دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران