وب فرم کانادا چیست؟

وب فرم کانادا

گاهی اوقات لازم است با مقامات مهاجرت ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، ممکن است در مورد درخواست خود سوالی داشته باشید یا نیاز به ارائه مدارک جدید داشته باشید. خوشبختانه وب فرم IRCC چنین ارتباطاتی را ممکن می‌سازد. اما دقیقا وب فرم کانادا چیست؟ چه کاربرد و مزایایی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا به همراه دارد؟ ما در این مقاله قرار است به صورت کامل پاسخ سوال وب فرم کانادا چیست؟ و نکات مربوط به آن را توضیح دهیم؛ بنابراین با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. 

وب فرم یا Webform کانادا چیست؟

در این بخش به پاسخ سوال وب فرم کانادا چیست؟ می‌پردازیم. خوب؛ بنابراین فرض کنید درخواست آنلاین (یا کاغذی) خود را برای مهاجرت تحصیلی به کانادا یا هر درخواست مهاجرت موقت یا دائمی به IRCC ارسال کرده‌اید. شما تمام هزینه‌ها را پرداخت کرده‌اید و شماره پرونده و شماره UCI را دریافت کرده‌اید. اکنون دیگر نمی‌توانید نمایه خود را به روز کنید، یا اسناد یا فرم‌ها را با استفاده از حساب آنلاین CIC خود جایگزین کنید. اما اگر کاملاً ضروری است که اداره مهاجرت کانادا را به روز کنید یا اطلاعات بیشتری در مورد درخواست خود ارائه دهید چه؟ برای چنین مواردی یک راه حل به نام وب فرم IRCC وجود دارد:

فرم وب یک ابزار آنلاین است که برای تماس با اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) استفاده می‌شود.

وب فرم کانادا برای چه مواردی استفاده می شود؟

کاربرد وب فرم کانادا

از آنجایی که با پاسخ سوال وب فرم کانادا چیست؟ آشنایی پیدا کردید، زمان آن رسیده است که درباره برخی از نکات دیگر همچون موارد استفاده آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. وب فرم IRCC یک فرم آنلاین است که اداره مهاجرت از آن برای پاسخ به هرگونه سؤالی که متقاضیان در مورد درخواست خاص خود دارند استفاده می کند.

این مسیر به طور خاص برای کسانی است که می خواهند در مورد درخواست ارسال شده ای که از زمان پردازش آنها فراتر رفته است، و همچنین کسانی که می خواهند جزئیات مهم درخواست خود را به روز کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، می‌توانید از این ابزار برای موارد زیر استفاده کنید:

  1. در مورد برنامه‌ای بپرسید که بیشتر از زمان پردازش عادی طول کشیده است.
  2. به روز رسانی کنید یا اطلاعات بیشتری در مورد یک برنامه ارائه دهید.
  3. مایل به افزودن/تغییر/به‌روزرسانی استفاده از نماینده در یک برنامه، و آماده ارائه اسناد پشتیبانی برای انجام این کار هستند.
  4. اطلاعات تماس من را تغییر دهید.
  5. یک مشکل فنی گزارش دهید. 

نحوه کار با وب فرم کانادا 

جدای از این که وب فرم کانادا چیست؟ لازم دانستیم که شما را با نحوه کار آن آشنا کنیم تا در زمان استفاده با کم‌ترین چالش ممکن روبه‌رو شوید. فرقی ندارد قصد مهاجرت کاری کانادا دارید یا مهاجرت تحصیلی؛ چراکه وب فرم در هر دو مورد به کمک شما می‌آید. بیایید نحوه استفاده از وب فرم کانادا IRCC را با مثال زیر مرور کنیم: شما برای درخواست مجوز تحصیلی خود به صورت آنلاین درخواست داده‌اید و سپس متوجه شده‌اید که گذرنامه شما به زودی منقضی می‌شود. شما باید یک کپی پاسپورت به روز شده جدید به IRCC ارائه دهید.

مرحله اول؛ قرار گرفتن در صفحه IRCC 

 قرار گرفتن در صفحه IRCC

هنگامی که در صفحه IRCC قرار گرفتید، دانشجو را انتخاب کنید، سپس درخواست ساخته شده در خارج از کانادا (اگر خارج از کانادا درخواست داده باشید). سپس دفتر ویزای خود را انتخاب کنید و درخواست خود را پردازش کنید (مثلاً برای ایران دفتر رسیدگی به ویزا در ترکیه، آنکارا است). سپس به خود Webform بروید.

مرحله دوم؛ قرار گرفتن در صفحه وب فرم کانادا 

هنگام استفاده از این فرم باید تمام دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید و آن را دنبال کنید و هیچ اطلاعاتی را که درخواست می‌کنید از دست ندهید. برای ارسال اطلاعات، باید شماره شناسه متقاضی (یا شماره UCI) و شماره پرونده (برنامه) خود را ارائه دهید. می‌توانید شماره UCI و شماره درخواست خود را در نمایه آنلاین خود بیابید.

مرحله سوم؛ ارائه اطلاعات جدید

بخش “پرسش شما” بسیار مهم است. شما باید اینجا بنویسید که چه نوع اطلاعاتی را ارائه می‌کنید و چرا. سعی کنید زیاد ننویسید و همه چیز باید به درستی باشد. برای مثال شما می‌توانید چیزی شبیه به این بنویسید:

  لطفاً کپی گذرنامه جدید پیوست شده را برای نام خانوادگی، بپذیرید. من برای تحصیل در کانادا درخواست داده‌ام و پذیرش من تا اکتبر 2024 است. پاسپورت قدیمی من فقط تا مارس 2024 اعتبار دارد. پاسپورت خود را تمدید کردم و لطفاً از شما می‌خواهم کپی پاسپورت قدیمی‌ام را با یک نسخه به روز شده جدید جایگزین کنید.

مرحله چهارم؛ آپلود فایل 

سپس کپی پاسپورت خود (یا هر سند مرتبط با پرونده دیگر) را آپلود می‌کنید. آگاه باشید که:

  1. فایل‎‌ها باید 2 مگابایت یا کوچک‌تر باشند. اگر چندین فایل را اضافه کنید، حجم کل باید 3.5 مگابایت یا کم‌تر باشد.
  2. IRCC فقط فایل‌هایی را با فرمت‌های PDF، JPEG، TIFF، DOC یا DOCX می‌پذیرد.

ویژگی های وب فرم کانادا چیست؟

ویژگی های وب فرم کانادا

وب فرم کانادا یک ابزار آنلاین است که برای تماس با اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) استفاده می‌شود. برای آپلود اسناد جدید یا اضافی، به عنوان مثال، پیشنهاد نامه جدید، اسناد مالی اضافی، تغییر یا حذف نماینده، و غیره استفاده می‌شود. اما از دیگر ویژگی‌های وب فرم کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به وب فرم کار بسیار آسانی است. در هر شرایط جغرافیایی و موقعیتی که قرار داشته باشید، می‌توانید به وب فرم کانادا دسترسی پیدا کنید. 
  • با توجه به اینکه در طراحی این سرویس آنلاین از پروتکل‌های رمزگذاری استاندارد صنعتی و کانال‌های امن برای انتقال اطلاعات استفاده شده است؛ بنابراین امنیت وب فرم کانادا بالا می‌باشد.
  • حتی برای شما امکان ثبت امضای دیجیتال را فراهم کرده‌اند. 
  • در این سرویس اشتباهات رایج تعریف شده است؛ به همین خاطر اگر یک بخشی را اشتباه پر کرده باشید به شما اخطار می‌دهد و به شما نحوه صحیح وارد کردن آن را نشان می‌دهد. 
  • اگر همه مراحل را به درستی طی کرده باشید در انتهای کار و در سریع‌ترین حالت ممکن برای شما کد تاییدیه ارسال می‌شود. 

3 نکته مهم که باید در زمان پر کردن وب فرم بدانید!

اگر مایل هستید به درخواست شما در سریع‌ترین حالت ممکن رسیدگی شود، لازم است که در حین نوشتن و پر کردن وب فرم به این نکات توجه داشته باشید:

  • سعی کنید درخواست خود را به صورت مختصر بنویسید و ارسال کنید. 
  • حین انتخاب Relationship to the Applicant دقت کنید که اگر خودتان فرم را پر نمی‌کنید، گزینه صحیح را انتخاب کنید. برای پدر یا مادر، گزینه Sponsor و برای وکیل، گزینه Representative انتخاب می‌شود.
  • بعد از این که درخواست خود را در وب فرم ارسال کردید، بهتر است که تنها ماهی یک بار درخواست خود را پیگیری کنید؛ چراکه همه امور و کارها حساب شده است و مطمئن باشید به کار شما هم رسیدگی می‌شود. 

مدت زمان رسیدگی به درخواست وب فرم کانادا 

مدت زمان رسیدگی به درخواست وب فرم

به طور متوسط، دریافت پاسخ از IRCC از طریق این کانال تقریباً 30 روز طول می‌کشد (اگرچه این می‌تواند به پیچیدگی درخواست و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر بستگی داشته باشد). اگر درخواست شما هنوز در محدوده زمانی پردازش رسمی باشد، IRCC به درخواست فرم وب شما پاسخ نخواهد داد. همچنین، توجه داشته باشید که ممکن است تا پنج روز کاری طول بکشد تا بخش درخواست شما را از طریق اطلاعات ارسال شده از طریق وب فرم به روز کند. در صورتی که مدارک خود را در دارالترجمه انگلیسی، ترجمه کرده باشید و سپس در وب فرم بارگذاری کنید، معمولا همان 30 روز به وضعیت شما رسیدگی می‌شود. 

نتیجه گیری 

این که وب فرم کانادا چیست؟ و چه کاربرد و مزایایی دارد را به صورت جامع و کامل برای شما توضیح دادیم. انتخاب با شما است که این کار را به تنهایی انجام دهید یا از یک مشاور کمک بگیرید. اما قبل از هر چیز شما باید مدارکی که برای آپلود آماده کرده‎اید را به صورت ترجمه رسمی درآورده باشید تا دچار مشکل نشوید. برای انجام این کار دارالترجمه رسمی رنسانس در کنار شما است تا بهترین و موثق‌ترین ترجمه را برای شما آماده و ارسال کند. 

سوالات متداول

1- وب فرم کانادا چیست؟

فرم وب یک ابزار آنلاین است که برای تماس با اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) استفاده می‌شود.

2- وب فرم کانادا چه کاربردی دارد؟

  • در مورد برنامه‌ای بپرسید که بیشتر از زمان پردازش عادی طول کشیده است.
  • به روز رسانی کنید یا اطلاعات بیشتری در مورد یک برنامه ارائه دهید.
  • مایل به افزودن/تغییر/به‌روزرسانی استفاده از نماینده در یک برنامه، و آماده ارائه اسناد پشتیبانی برای انجام این کار هستند.
  • اطلاعات تماس من را تغییر دهید.
  • یک مشکل فنی گزارش دهید. 

3- مدت زمان رسیدگی به اطلاعات جدید شما در وب فرم چقدر است؟

به طور متوسط، دریافت پاسخ از IRCC از طریق این کانال تقریباً 30 روز طول می‌کشد (اگرچه این می‌تواند به پیچیدگی درخواست و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر بستگی داشته باشد). 

مهم‌ترین ویژگی‌های وب فرم کانادا چیست؟

  • دسترسی آسان 
  • امکان امضای دیجیتال 
  • امنیت بالا 
  • تصحیح اشتباهات 
  • ارسال کد تایید
دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران