ثبت شرکت در هلند | اقامت هلند از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت و اقامت در هلند

هلند کشوری در غرب اروپا است که با آب و هوای معتدل، طبیعت خیره کننده، شهرهای تاریخی و فرهنگ بی‌نظیرش مشهور است. هلند به عنوان مکانی برای تأسیس و راه‌اندازی کسب و کارهای بین‌المللی معتبر است. فرآیند ثبت شرکت در هلند می‌تواند به شما امکان دسترسی به بازارهای جهانی‌تر و فرصت‌های تجاری بیشتری را بخشیده و از این طریق، گامی مهم برای گسترش فعالیت‌های کسب و کار شما باشد. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چطور می‌توانید با ثبت شرکت در هلند، مسیری را برای دریافت اقامت در این کشور باز کنید؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوعات پرداخته و به شما کمک کنیم تا با اطلاعات لازم در این زمینه، گام‌های اولیه‌ی خود را برای شروع یک ماجرای جدید و هیجان‌انگیز به سوی هلند بردارید.

اقامت هلند از طریق ثبت شرکت

اقامت هلند از طریق ثبت شرکت

اگر به دنبال مهاجرت به هلند هستید و نقش ثبت شرکت را به عنوان راهی برای ورود به این کشور در نظر دارید، بهتر است از راهکارهای نوآفرینی استفاده کنید تا به شرایط بهتری برای خود دست یابید. فعالیت اقتصادی نوآورانه می‌تواند منجر به دریافت اقامت سه ماهه، سپس یک ساله و در نهایت اقامت 5 ساله در هلند شود. پس از گذشت 5 سال، می‌توانید به اقامت دائمی دست پیدا کنید. شما باید طرح یا اختراع خود را به هلند منتقل کرده و پس از تأیید طرح توسط اداره مهاجرت، می‌توانید برای اجرای آن در هلند اقامت کنید.

شرط اولیه برای دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت این است که سرمایه خود را به هلند منتقل کنید. اگر شرکت شما سودآور باشد، در فرآیند اخذ اقامت از طریق شرکت به شما کمک خواهد شد. برای آغاز این مسیر، انتخاب یک اسم تجاری برای شرکت ضروری است. همچنین باید فعالیت مورد نظر خود را با جزئیات معرفی کنید و مدت زمان حضور خود را مشخص نمایید. در نهایت، می‌توانید با تأیید نام شرکت، برای گرفتن ویزا اقدام کنید. در تمامی این مراحل لازم است مدارک حقوقی خود را توسط یک دارالترجمه انگلیسی ترجمه و مراجع مورد نظر ارائه کنید.

برای مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری مقدار سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی طرح 125,000 یورو است. برای شرکت‌های معمولی، شرایط کمی متفاوت است. این گونه انتخاب برای افرادی است که مدت اقامت آن‌ها مشخص نیست. افراد باید دورنمای روشنی از شرکت و فعالیت خود ارائه دهند و اطلاعات مالی آنها نیز توسط حسابدار یا مشاوران مالی تأیید شود.

معرفی انواع شرکت ها در هلند

انواع شرکت ها در هلند

در کشور هلند، شرکت‌ها به صورت بسیار تخصصی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند که این ویژگی در سایر نقاط دنیا به این اندازه یافت نمی‌شود. انواع مختلفی از شرکت‌ها در این کشور وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد:

  1. مالکیت انحصاری
  2. شرکت‌های خصوصی با مسئولیت محدود
  3. شرکت‌های عمومی با مسئولیت محدود
  4. شرکت‌هایی با مشارکت‌های تجاری
  5. شرکت‌هایی با مشارکت‌های تجاری محدود
  6. مشارکت‌کنندگان عمومی
  7. موسسات
  8. انجمن‌های ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی
  9. انجمن‌های تعاونی با بیمه مشترک

تمام این انواع شرکت‌ها ویژگی های خاص خود را دارند، اما باید توجه داشت که شرکت‌های خصوصی با مسئولیت محدود از محبوب‌ترین این شرکت‌ها در هلند هستند. مبلغ سرمایه اولیه برای ثبت این نوع شرکت‌ها تقریباً 18٬000 یورو است.‌

ثبت شرکت استارت آپ و نوآورانه در هلند

ثبت شرکت استارت آپ در هلند

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید یک شرکت استارت آپ را در هلند ثبت کنید؟ ثبت یک شرکت نوپا یا استارت آپ در کشورهای خارجی ممکن است به نظر چالش برانگیز بیاید، اما با انجام مراحل درست می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

قدم اول: ارزیابی و شناخت خود

قبل از هر چیز، باید به ارزیابی دقیقی از شرایط شخصی و ایده خود بپردازید. آیا شایستگی و شرایط لازم برای ثبت یک شرکت استارت آپ در هلند را دارید؟

قدم دوم: طرح و نقشه اساسی

پس از مطمئن شدن از شایستگی خود، باید یک طرح و نقشه اساسی از ایده خود داشته باشید. این طرح باید شامل اهداف، راهبردها و اجرای آن باش.

قدم سوم: نوع شرکت

سپس باید تصمیم بگیرید که چه نوعی از شرکت را می‌خواهید در هلند ثبت کنید؟ آیا یک شرکت مسئولیت محدود یا شرکت عمومی؟

قدم چهارم: احراز هویت

برای ثبت اولیه شرکت، باید هزینه اولیه مربوطه را پرداخت و مکان قرارگیری شرکت را انتخاب کنید. هزینه اولیه ممکن است بین 25 تا 50 یورو باشد. همچنین برای احراز هویت لازم است ترجمه رسمی پاسپورت خود و دیگر مدارک هویتی خود را ارائه کنید.

قدم پنجم: ثبت و مالیات

اکنون می‌توانید به ثبت شرکت خود بپردازید و همچنین برای ثبت در سیستم مالیاتی نیز اقدام کنید.

یکی از مهم ترین مراحل ترجمه مدارک به واسطه یک دارالترجمه رسمی معتبر است. دارالترجمه رسمی رنسانس می تواند تکامی مراحل ترجمه رسمی را به صورت قانونی برای شما انجام دهد. پس از پیگیری این مراحل، شما مدت کوتاهی دیگر شاهد راه‌اندازی شرکت خود در زمینه‌ی استارت آپ در هلند خواهید بود. این یکی از اولین قدم‌های شماست تا به دنیای کسب و کارهای بین‌المللی وارد شوید.

ثبت شرکت تجاری در کشور هلند

ثبت شرکت تجاری در کشور هلند

ثبت شرکت تجاری در کشور هلند یک فرایند کامل و قانونی است. مراحل اصلی ثبت شرکت تجاری در هلند عبارتند از:

1. انتخاب نوع شرکت: شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید شرکتی خصوصی (BV) یا شرکت سهامی عام (NV) تأسیس کنید. همچنین باید نام شرکت و آدرس موقت شرکت را انتخاب کنید.

2. تهیه اسناد و امضاء: بعد از انتخاب نوع شرکت، شما باید اسناد تأسیس شرکت را تهیه کنید و آنها را امضاء کنید.

3. اجرای معاملات بانکی: شما باید سرمایه اولیه شرکت را به یک حساب بانکی داخلی واریز کنید.

4. ثبت شرکت: سپس شما باید شرکت خود را در دفتر ثبت شرکت‌ها (Kamer van Koophandel) ثبت کنید.

5. دریافت شماره امضاء دیجیتالی (e-Herkenning): این شماره از ملزومات اولیه نیست اما برای امور مالیاتی و حسابداری نیاز خواهد شد.

برای اخذ اقامت در هلند، شما باید اقداماتی جداگانه انجام دهید که ممکن است شامل اجرای مراحل مختلف مهاجرتی، اخذ ویزا یا پرواز به هلند و درخواست اقامت شامل کارت اقامت (VVR) یا کارت اقامت برای کار تجاری (GVVA) شود. برای اطلاعات دقیق‌تر و به روز درباره الزامات اقامت در هلند، بهتر است با سفارت یا کنسولگری هلند در کشور خود یا با مراجع مهاجرتی هلند تماس بگیرید. در صورتی که تمایل دارید در این کشور به رانندگی بپردازید، می توانید با استفاده از ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی توسط دارالترجمه رسمی رنسانس این کار را به راحتی انجام دهید.

روش های ثبت شرکت در هلند

در هلند، مهاجران می‌توانند از طریق تاسیس شرکت برای اقامت در این کشور درخواست کنند. یکی از راه‌های معمول برای این کار استفاده از روش “Entrepreneur Visa” یا “ویزای کارآفرینی” است. برای این منظور، متقاضی باید یک طرح کسب و کار معتبر و مستندی را که می‌تواند به نقل و انتقال ویزا منجر شود، ارائه دهد. همچنین شخص باید دارای منابع مالی کافی برای راه‌اندازی و اداره شرکت در هلند باشد. پس از تشکیل شرکت و اقامت، متقاضی می‌تواند به شرط رعایت شرایط مربوطه، اقامت و کار در کشور را تا داشته باشد. لازم است در این مراحل لازم است به ترجمه مدارکی مثل ترجمه رسمی شناسنامه و مدارک هویتی دیگر خود بپردازید.

راه دیگری که جزوی از روش های مهاجرت به هلند محسوب می‌شود، روش “Startup Visa” می‌باشد. این روش برای کارآفرینان خلاق و نوپا ایجاد شده است که می‌خواهند یک کسب و کار نوپا راه‌اندازی کنند. برای ورود به این برنامه، متقاضی باید توانایی شغلی، برنامه کسب و کاری با ارزش افزوده بالا و منابع مالی مناسب را اثبات کند. با قبولی در این برنامه، می‌توانند اقامت و کار در هلند داشته باشند و در صورت موفقیت کسب و کار، امکان اقامت دائم در نظر گرفته می‌شود.

ویزای تمکن مالی هلند و ثبت شرکت هلندی

ویزای تمکن مالی یا “MVV” برای ورود به هلند به‌منظور سکونت موقت یا دائم صادر می‌شود. این نوع ویزا شامل ویزای تمکن مالی برای دانشجویان، خانواده‌های مستقر، کارگران موقت و دائم و کارآفرینان است. برای اخذ این ویزا، شما باید نشان دهید که مقدا هزینه کافی برای حمایت از خود و خانواده خود هنگام اقامت در هلند دارید. همچنین باید از بیمه سلامتی و بیمه مسئولیت مدنی نیز برخوردار باشید.

دریافت ویزای تضمین مالی برای هلند یا “MVV” معمولا به متقاضیانی که قصد دارند به عنوان تاجر یا کارآفرین در هلند فعالیت کسب و کار داشته باشند اختصاص داده می‌شود. برای ثبت شرکت در هلند نیز لازم است مدارک مختلفی از جمله برنامه کسب و کار، مکان و اطلاعات شخصی ارائه شود. بهتر است با یک وکیل تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد اقدامات لازم بدست آورید.

مراحل ثبت شرکت در هلند

مراحل ثبت شرکت در هلند

برای شروع یک کسب و کار در هلند، ابتدا باید یک طرح تجاری یا بیزینس پلن کامل و دقیق ارائه دهید تا بهترین نوع شرکت مورد نظر خود را مشخص کنید.

قبل از هر چیز، شما باید فرم ثبت نام را در اتاق بازرگانی هلند یا همان KVK پر کنید. ارزانترین شرکت سهامی مسئولیت محدود (BV) راه زمینی را تنها می توانید در هلند ثبت کنید.

در مرحله بعدی، شما باید نام تجاری برای شرکت خود انتخاب کنید و شرح فعالیت تجارت خود را به زبان هلندی ترجمه کنید.

بعد از تکمیل فرم ها، شما باید برای درخواست یک قرار ملاقات حضوری در یکی از شعب محلی KVK اقدام کنید. زمانی که قرار ملاقات مشخص شد، برای مراجعه به اتاق بازرگانی KVK باید مدارک زیر را آماده و در آن روز به همراه داشته باشید:

  1. فرم تکمیل شده
  2. پرداخت هزینه 50 یورو
  3. مدارک معتبر هویتی مانند پاسپورت، شناسنامه، گواهینامه رانندگی هلندی و اجازه اقامت شما و دیگر شرکا و سهامداران در صورت وجود
  4. آدرس و مشخصات کسب و کار از جمله قراردادهای اجاره محل شرکت در صورت وجود

در مراحل بعدی، شما باید ثبت نام برای پرداخت مالیات شرکت و مالیات حقوق و دستمزد در اداره مالیات هلند و ثبت نام در اداره تأمین اجتماعی هلند را انجام دهید. این مراحل ضروری برای راه‌اندازی یک شرکت موفق در هلند است.

هزینه ثبت شرکت در هلند

هزینه ثبت شرکت در هلند

در کشور هلند هزینه‌ها کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. هزینه‌های ثبت شرکت شامل مواردی چون ثبت نشان تجاری، برند، و مالیاتی است. برخی هزینه‌های جانبی نیز در این فرایند وجود دارند.

به عنوان مثال، هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی اسناد و مدارک رسمی، هزینه‌های احراز هویت فردی و ثبت مدارک در اسناد رسمی، هزینه‌های ثبت نام مشاغل که همزمان با هزینه ثبت شرکت دریافت می‌شود، و هزینه‌های اخذ انواع مجوزهای تجاری از جمله آن‌هاست.

باید به‌یاد داشت که سرمایه اولیه‌ای که فرد به کشور هلند منتقل می‌کند نیز باید در زمره هزینه‌های ثبت شرکت در نظر گرفته شود.

در کشور هلند، ثبت شرکت به صورت استارت‌آپ و نوآورانه بر اساس سیستم امتیازبندی است. برای ثبت شرکت استارت‌آپ و نوآورانه، علاوه بر امتیاز مورد نظر، فرد باید مبلغ 1,250,000 یورو را نیز در این کشور سرمایه‌گذاری کند.

مزایا و معایب ثبت شرکت در هلند

با استقرار سیستم سیاسی پایدار و قوانین محکم، هلند توانسته نظر کارآفرینان و شرکت‌های خارجی از هر بخش اقتصادی را به خود جلب کند. از جمله مزایایی که به کارآفرینان برای راه‌اندازی استارت‌اپ‌هایشان ارائه می‌دهد می‌توان به اقتصاد پایدار، نرخ کم مالیات شرکتی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و امکانات تجاری آزاد اشاره کرد. این مزایا عبارتند از:

1. نرخ مالیات شرکتی فوق‌العاده پایین که صرفا ۱۹٪ است.

2. عدم دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده برای تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اروپا.

3. انتخاب هلند به عنوان چهارمین کشور برتر جهان برای تجارت.

4. امضای بیشترین تعداد معاهده مالیاتی مضاعف در سراسر جهان.

5. داشتن نیروی کار با مهارت‌های بالا و فضای کاری بین‌المللی فعال.

به هر حال، همواره باید به مسائلی مانند معایب هم توجه کرد. برخی از چالش‌هایی که ممکن است در این راه وجود داشته باشند شامل:

1. رتبه نسبتاً پایین هلند در حمایت از سرمایه‌گذاران بر اساس مقیاس بانک جهانی و IFC.

2. پرداخت مالیات شرکتی زمان‌بر و پیچیده.

3. اجرای قراردادها به طور طولانی و پیچیده.

4. مشکلات نژادپرستی که ممکن است برای افراد جدید در محیط کاری مشکل‌ساز شود.

با این حال، هلند همچنان یکی از مقاصد جذاب برای تجارت و سرمایه‌گذاری جهان است. اما انتخاب‌های منطقی و دقیقی نیز می‌تواند در این راستا کمک کند.

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک

ترجمه رسمی مدارک در فرایند ثبت شرکت در هلند و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت امری بسیار حیاتی است. ترجمه رسمی مدارک، مخصوصا اسناد حقوقی و شرعی مانند شواهد تحصیلی، گواهی‌نامه‌ها و قراردادها، اهمیت بسزایی دارد زیرا مستند ترین و صحیح‌ترین ترجمه‌ها برای استفاده در دیوان عالی کشور و مقامات مهم نظامی و دولتی ضروری است.

در این راستا، دارالترجمه رنسانس یکی از موسساتی است که در این زمینه معتبر عمل کرده و خدمات ترجمه رسمی و ثبت مدارک را ارائه می‌دهد. استفاده از خدمات چنین موسساتی به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کند تا با آرامش خاطر و بدون دغدغه مدارک خود را به زبان محلی مربوطه ترجمه و ثبت کنند.

نتیجه گیری

در انتهای این مقاله می‌توان به مزایای ثبت شرکت در هلند به‌منظور اخذ اقامت و امکانات مربوط به این موضوع پرداخت. این امر در کسب اطلاعات کاری و اقتصادی، امنیت مالی و ایجاد فرصت‌های جدید تجاری موثر است. از طریق ثبت یک شرکت می‌توان به اقامت دائم یا موقت در هلند دست یافت و از فواید اقتصادی، مالی و اجتماعی این کشور بهره‌مند شد.

سوالات متداول

1- چه مدارکی برای ثبت شرکت در هلند مورد نیاز است؟

مدارک مورد نیاز ممکن است شامل اساسنامه شرکت، اظهارنامه مالی، کپی از پاسپورت صاحبان شرکت و مدارکی از اداره ثبت شرکت به همراه ترجمه رسمی آن ها باشد.

2- چه روش هایی برای اقامت در هلند از طریق ثبت شرکت وجود دارد؟

با ثبت یک شرکت در هلند، شما می‌توانید از طریق برنامه‌های اقامت کسب‌وکار یا اقامت بنیادی (MVV) اقامت در هلند درخواست کنید.

3- چه مزایایی برای یک فرد یا شرکت در ثبت شرکت در هلند وجود دارد؟

هلند یک مکان جذاب برای تجارت بین‌المللی است و ثبت یک شرکت در آن می‌تواند به شما دسترسی به بازارهای اروپایی و بین‌المللی را فراهم کند.

4- آیا می‌توانم بعد از ثبت شرکت در هلند کسب وکار خود را به یک کشور دیگر گسترش دهم؟

بله، یک شرکت ثبت شده در هلند می‌تواند به عنوان پایگاهی برای گسترش فعالیت‌های خود به سایر کشورها عمل کند.

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران