بلو کارت آلمان | شرایط گرفتن کارت آبی آلمان

شرایط گرفتن کارت آبی آلمان

یکی از راه های مهاجرت کاری به کشور آلمان دریافت ویزای کار و بلو کارت آلمان است. البته نکته ای که باید بدانید اینکه، بلوکارت برای همه کسانی که دارای ویزای کاری آلمان هستند صادر نمی شود و دارندگان آن از مزایای بیشتری نسبت به دیگر مهاجران برخوردار می باشند. این ویزا برای کسانی است که شهروندی اتحادیه اروپا را ندارند. در این مقاله سعی داریم شما را با بلو کارت آلمان و مسیری که می توانید برای دریافت آن طی کنید، آشنا کنیم.

بلوکارت آلمان چیست؟

شاید برای شما سوال باشد که بلو کارت چیست. بلوکارت در واقع نوعی مجوز است که برای کسانی که قصد دارند از طریق شغلی با داشتن مهارت یا مدرک تحصیلی به آلمان مهاجرت کنند، صادر می شود. بلو کارت آلمان مزایا و موقعیت های زیادی برای دارندگان آن فراهم می کند، به ویژه اگر این افراد تابعیت اتحادیه اروپا را نداشته باشند. به طور مثال کسی که از طریق بلوکارت به آلمان مهاجرت می کند، از میانگین حقوق قانون کار این کشور درآمد بیشتری در طول سال برخوردار می باشد. در واقع این افراد پس از دریافت ویزای کاری و مهاجرت به آلمان می توانند برای دریافت بلوکارت اقدام کنند. شرط لازم و ضروری برای دریافت این کارت نیز داشتن حقوق بیشتر از حقوق قانون کار این کشور در طول سال برای آن مشاغل می باشد.

چگونه بلو کارت آلمان بگیریم

چگونه بلو کارت آلمان بگیریم

دریافت بلو کارت آلمان بستگی به روش و نوع مهاجرت شما دارد. در صورتی که بخواهید از طریق شغلی این کارت را دریافت کنید، باید پیش از مهاجرت پیشنهاد شغلی از کارفرمای آلمانی دریافت کنید. پس از آنکه ویزای کاری را دریافت کردید و به خاک این کشور وارد شدید، برای دریافت این کارت اقدام می کنید. شرط لازم برای دریافت کارت آبی داشتن میانگین درآمد بیشتر از قانون کار است.
برای زمانی که می خواهید اقدام به درخواست کارت آبی کنید لازم است ترجمه آلمانی تمامی مدارک خود را به صورت رسمی آماده و گردآوری کنید. اعتبار ترجمه ها می تواند مسیر شما را برای دریافت کارت آبی هموار کند. برای اینکار می توانید مدارک خود را به دارالترجمه رسمی رنسانس بسپارید.

شرایط اخذ بلوکارت آلمان از طریق کار

نکته مهمی که در برای دریافت کارت آبی مدنظر قرار دهید، شرایطی است که قانون این کشور تعیین کرده است. داشتن این شرایط به شما کمک می کند، بدون دردسر موفق به دریافت کارت آبی شود. از مهمترین شرایط لازم برای دریافت کارت آبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی از دانشگاه های مورد تایید این کشور
  • داشتن بیمه سلامت آلمان
  • داشتن 5 سال سابقه کار حرفه ای و تخصصی در زمینه شغلی مورد نظر
  • داشتن مدرک تحصیلی در رشته های خواسته شده
  • داشتن شغل با قرارداد رسمی در آلمان
  • ارائه گواهی ثبت نام به اداره مهاجرت آلمان

حداقل حقوق برای بلوکارت آلمان

حداقل حقوق برای بلو کارت آلمان

وقتی که می خواهید کارت آبی آلمان را دریافت کنید، یکی از شرایط لازم داشتن حداقل حقوق براساس میانگینی است که اداره کار این کشور تعیین کرده است. دریافت کنندگان بلوکارت باید الزاما حقوق دریافتی بیشتر از حقوق قانون کار دریافت کنند. در آلمان برای بلوکارت این میزان معادل حداقل 1.5 برابر حقوق کار در این کشور می باشد. از همین رو عمدتا افرادی می توانند موفق به دریافت کارت آبی شوند که دارای مهارت یا مدرک تحصیلی خاصی هستند که موقعیت شغلی و تخصص آن ها در این کشور بسیار پر تقاضا می باشد.

مشاغل واجد شرایط برای دریافت بلوکارت آلمان

بلو کارت آلمان برای کسانی که میخواهند از طریق شغلی به این کشور مهاجرت کنند، برای مشاغل خاصی است که درآمد آن از میانگین قانون کار بیشتر است. از جمله این مشاغل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معماران و طراحان داخلی
  • مهندسان
  • متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • ریاضیدانان
  • متخصصین سلامت
  • دانشمندان
  • مهندسین علمی
  • متخصصان برنامه ریزی شهری و ترافیکی

شرایط سنی بلوکارت آلمان

دریافت اقامت در آلمان از طریق کارت آبی شرایط سنی خاصی ندارد. با این وجود فرد باید سن بیشتر از 18 سال داشته باشد تا بتواند یکی از روش های موجود برای دریافت این کارت را انتخاب کند.

مراحل دریافت بلو کارت آلمان

مراحل دریافت بلو کارت آلمان

برای اینکه بتوانید برای دریافت کارت آبی اقدام کنید، لازم است مراحل زیر را به دقت و کامل طی کنید:

  1. پیدا کردن شغل مناسب: همانطور که می دانید برای دریافت این کارت باید میانگین حقوق شما از حقوق کار بیشتر باشد.
  2. درخواست ویزای کاری آلمان: پس از اینکه شغل مورد نظر را پیدا کردید نوبت به گردآوری مدارک و درخواست ویزای کار می رسد.
  3. سفر به آلمان: زمانی که موفق به دریافت ویزای کار شدید، می توانید به این کشور مهاجرت کنید.
  4. درخواست مجوز کار: پس از ورود به خاک آلمان باید پیش از هر اقدامی برای درخواست مجوز کار اقدام کنید. درخواست تاییدیه شما آژانس کار فدرال آلمان پاسخ داده می شود.
  5. ثبت آدرس معتبر: حالا نوبت به ثبت آدرس شما در دفتر ثبت نام مقیم محلی می رسد. این مرحله باید طی دو هفته اول مهاجرت شما به این کشور انجام شود.
  6. دریافت بیمه درمانی: داشتن بیمه در آلمان ضروری است. پیش از آنکه بخواهید برای دریافت بلوکارت اقدام کنید، باید ابتدا از طریق یکی از بیمه های درمانی این کشور تحت پوشش قرار بگیرید.
  7. ارائه مدارک قانونی: حالا مدارک خود را برای دریافت کارت آبی گردآوری و آماده کنید.
  8. ثبت درخواست کارت آبی: در زمان درخواست، تمامی مدارک باید آماده و ترجمه رسمی شده باشد. شما می توانید این کار را از طریق دارالترجمه رسمی انجام دهید.

شرایط اخذ بلوکارت آلمان از طریق ثبت شرکت و استخدام همسر

اگر قصد دارید بلو کارت آلمان از طریق ثبت شرکت و استخدام همسر به دست آورید، در واقع باید از طریق روش کار شرکت اقدام کنید. در واقع در این روش همسر متقاضی با ثبت شرکت در آلمان می کند. فرد متقاضی با استخدام در این شرکت می تواند برای دریافت کارت آبی اقدام کند. در نظر داشته باشید که مهاجرت از این روش نیازمند سرمایه اولیه حداقل 100 هزار یورویی می باشد. هزینه های ثبت شرکت که حدود 4 هزار یورو و درآمد فرد متقاضی بلو کارت باید حداقل 4200 یورو باشد.

افتتاح حساب و نیز داشتن بیزینس پلن قوی پیش شرط لازم برای ثبت شرکت در این کشور می باشد.

مدارک لازم برای بلوکارت آلمان

مدارک دریافت بلوکارت آلمان

زمانی که برای دریافت بلوکارت اقدام می کنید، لازم است مدارک زیر را به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهید:

  1. داشتن پاسپورت معتبر
  2. گواهی عدم سوء پیشینه
  3. تصویر بیومتریک
  4. تکمیل فرم درخواست
  5. تکمیل فرم بیانیه تشریفات استخدامی توسط کارفرمای آلمانی
  6. قرارداد یکساله یا جاب آفر شغلی از کارفرمای معتبر
  7. اسناد اقامت و آدرس در آلمان
  8. ارائه اصل مدارک تحصیلی
  9. گواهی ارزیابی
  10. مجوز فعالیت شغلی
  11. تاییدیه بیمه سلامت
  12. کارت الکترونیک سلامت
  13. اسناد پرداخت حق بیمه

در نظر داشته باشید که همه این مدارک باید به صورت رسمی توسط دارالترجمه آلمانی ترجمه شود. شما می توانید تمامی مدارک مهاجرتی خود را به مترجمان دارالترجمه رسمی رنسانس بسپارید.

مدت زمان پردازش و صدور بلوکارت آلمان

شاید برای شما سوال باشد که چه مدت طول می کشد تا بلو کارت آلمان را دریافت کنید؟ پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی مرکز صدور کارت آبی آلمان طی مدت 5 تا 6 هفته نتیجه درخواست ها را اعلام می کند. البته مشروط بر اینکه تمامی مدارک به درستی و کامل ارائه شود و مشکلی در مسیر درخواست و نیز ثبت آدرس و بیمه وجود نداشته باشد.

مدت اعتبار بلوکارت آلمان

دریافت بلو کارت نیز مانند دیگر مجوزهای مهاجرتی دارای تاریخ اعتبار است. در صورتی که برای اولین بار موفق به دریافت این کارت شوید، اعتبار کارت آبی بین 3 ماه تا 4 سال بسته به قرارداد کاری شما می باشد. در صورتی که اعتبار این کارت تمام شود، اگر واجد شرایط باشید می توانید مجددا برای تمدید آن اقدام کنید.

هزینه بلوکارت آلمان

هزینه بلوکارت آلمان

برای اینکه بتوانید بلوکارت آلمان را دریافت کنید، باید هزینه های مختلفی را که به صورت ثابت است، پرداخت کنید. این هزینه ها شامل موارد زیر می باشد:
موارد
هزینه ها
صدور کارت آبی برای اولین بار
100 یورو
تمدید کارت آبی تا سه ماه
96 یورو
تمدید کارت آبی بیشتر از 3 ماه
93 یورو
هزینه برای شهروندان ترکیه
28.8 یورو

شرایط اخذ بلوکارت آلمان و هزینه های زندگی

داشتن تمکن مالی یکی از شروط لازم برای مهاجرت به آلمان است که در زمان بررسی مدارک ویزا مورد توجه قرار می گیرد. این تمکن مالی است که به شما کمک می کند، پس از مهاجرت به این کشور از عهده های هزینه های زندگی بر بیایید. فرد متقاضی نیز باید بررسی ها و مدیریت لازم را برای هزینه های خود داشته باشد.

هزینه های زندگی در آلمان کاملا به شهری که در آن اقامت دارید و نیز درآمد فرد بستگی دارد. اما به طور کلی با مدیریت هزینه ها، می توان گفت کسی که بلوکارت دریافت می کند از نظر درآمد در شرایط مناسبی است که توان تامین هزینه های زندگی را خواهد داشت.

مزایای بلو کارت آلمان

مزایای بلو کارت آلمان

از مهمترین مزیت هایی که دریافت بلوکارت برای دارندگان آن به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درباره اقامت دائم آلمان طی 2 تا 3 سال پس از مهاجرت به این کشور
  • امکان تغییر کارفرما پس از دو سال از مهاجرت بدون نیاز به ارائه درخواست
  • امکان دریافت مجوز کار برای همسر
  • امکان اقامت 3 ماهه در آلمان در صورت اتمام قرارداد یا از دست دادن کار
  • دریافت اقامت آلمان برای همسر و فرزندان

اخذ شهروندی آلمان از طریق بلوکار

اخذ شهروندی آلمان از طریق بلو کارت

جالب است بدانید که شما می توانید از طریق این کارت موفق به دریافت اقامت دائم پس از 4 سال اقامت و نیز دریافت شهروندی آلمان پس از 8 سال شوید مشروط بر اینکه شرایط زیر را دارا باشید:

  • عدم سوء پیشینه
  • اقامت مداوم در این کشور
  • شاغل بودن فرد بدون نیاز به مزایای رفاهی و بیکاری این کشور
  • داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B1
  • قبولی در آزمون شهروندی آلمان
  • ترک ملیت قبلی
  • پذیرش قانون اساسی آلمان

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

ترجمه رسمی مدارک برای دریافت ویزا و کارت آبی امری ضروری است. این ترجمه ها است که می تواند اعتبار مدارک را افزایش دهد و یا خطای در آن ممکن است موجب ریجکت شدن و تاخیر در فرایند بررسی پرونده فرد شود. از همین رو پیش از هر اقدامی برای مهاجرت پیشنهاد می شود در انتخاب دارالترجمه دقت شود. دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از موسسه های معتبر در زمینه ترجمه مدارک مهاجرتی می باشد. شما نیز می توانید برای دریافت تمامی خدمات ترجمه ای رسمی یا غیررسمی از خدمات آن استفاده کنید.
18. نتیجه گیری
دریافت کارت آبی آلمان یکی از بهترین روش هایی است که فرایند و مسیر مهاجرت افراد را هموار می کند. کسانی می توانند این کارت را دریافت کنند که از نظر میزان درآمد و روش سرمایه گذاری درآمد بالاتر از قانون کار این کشور داشته باشند. افرادی که در حوزه اتحادیه اروپا نیستند می توانند از مزایای بیشمار این کارت طی مدت اقامت خود در این کشور بهره مند شوند.
19. سوالات متداول ( حداقل سه سوال نوشته شود )
مدت زمان اعتبار کارت آبی چقدر است؟
اعتبار کارت آبی بین 3 ماه تا 4 سال بسته به قرارداد کاری شما می باشد.
آیا کارت آبی قابل تمدید است؟
بله، در صورتی که شرایط شغلی فرد معتبر باشد می توانید برای تمدید آن اقدام کند.
آیا با کارت آبی می توان شهروندی آلمان را دریافت کرد؟
بله، فرد پس از 8 سال اقامت دائم در این کشور می تواند برای دریافت شهروندی اقدام کند.

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران