مهاجرت پرستاران به آلمان

مهاجرت پرستاران به آلمان

آلمان یکی از کشورهای محبوب برای کسانی است که قصد مهاجرت کاری به این کشور دارند. موقعیت های شغلی مختلف و البته درآمد بالا و سطح بالای کیفیت زندگی باعث شده تا بسیاری از مشاغل برای مهاجرت به این کشور راغب باشند. مهاجرت کادر درمان به آلمان نیز یکی از گزینه هایی است که طی سال های گذشته به ویژه پس از کرونا رواج پیدا کرد. مهاجرت پرستاران به آلمان به عنوان یکی از مشاغل پرتقاضا در آلمان نیز از میان کادر درمان می باشد. در این مقاله سعی داریم صفر تا صد مهاجرت پرستاران به آلمان را برای شما تشریح کنیم.

شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان

شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان

ویزای کاری آلمان یکی از راه های پرطرفدار مهاجرت به این کشور است. از این میان کسانی که مهارت و تخصص خاصی دارند در اولویت این کشور برای پذیرش است. مهاجرت پرستاران به آلمان یکی از حرفه های پر نیاز و پرتقاضای آلمان به شمار می آید. به طوری که اگر فرد بتواند فرصت شغلی با درآمدی بالاتر از قانون کار پیدا کند، می تواند برای دریافت بلو کارت آلمان (مقاله جدید) اقدام کند. اگر به عنوان پرستار قصد مهاجرت به آلمان را دارید، پیش از هر اقدامی باید شرایط خود را با قوانین مهاجرتی این کشور ویژه پرستاران ارزیابی کنید. این شرایط شامل موارد زیر می باشد:

  • داشتن حداقل مدرک کارشناسی پرستاری مورد تایید کشور آلمان
  • گذراندن دوره 6 تا 12 ماهه معادل سازی ویژه افراد تایید شده معادل سازی
  • سابقه کار یک تا سه سال حرفه ایداشتن مدرک زبان آلمانی سطح b2 یا b1
    داشتن گواهی سلامت جسمی و روانی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • داشتن شرایط سنی زیر 45 سال

تمامی مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را باید پیش از اقدام برای درخواست ویزا توسط دارالترجمه آلمانی به صورت رسمی ترجمه کنید. در این راستا می توانید از خدمات دارالترجمه رسمی رنسانس استفاده کنید.

مراحل مهاجرت پرستاران به آلمان

مراحل مهاجرت پرستاران به آلمان

از جمله مراحلی که برای مهاجرت به آلمان باید طی کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. انتخاب روش مهاجرت: جاب سیکر، جاب آفر یا آوسبیلدونگ
  2. آماده سازی مدارک: سپردن آن برای ترجمه به دارالترجمه رسمی
  3. معادل سازی مدارک: تمامی مدارک مرتبط با پرستاری اعم از سوابق کاری، مدارک، عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت، مدرک زبان
  4. گذراندن دوره های لازم برای پرستاری: دوره Adaptation course
  5. دریافت مجوز کار: پس از گذراندن تمام مراحل

مهاجرت پرستاران به آلمان بدون مدرک زبان

مهاجرت به آلمان از طریق روش های مختلف برای افراد فراهم است. ثبت شرکت در آلمان(مقاله جدید)، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و… از جمله این موارد است. اما مهاجرت پرستاران به آلمان دارای شرایط خاصی است که یکی از آن ها داشتن مدرک زبان است. اما اگر بخواهید بدون نیاز به این مدرک به آلمان مهاجرت کنید و در حرفه پرستاری مشغول کار شوید، یک مسیر برای شما وجود دارد. اینکه پس از ورود به آلمان دوره زبان این کشور را طی کنید. پس از آن برای دریافت مجوز کار به عنوان پرستار در این کشور اقدام کنید.

هزینه مهاجرت پرستار به آلمان

یکی از مواردی که لازم است درباره مهاجرت به عنوان پرستار به این کشور بدانید، هزینه هایی است که پیش از مهاجرت باید پرداخت کنید. این هزینه ها شامل موارد زیر است:

  • هزینه ویزای کار و مجوز اقامت 200 یورو
  • هزینه بررسی مدارک و صدور مجوز رسمی 100 یورو

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان

مدارک مهاجرت پرستاران به آلمان

زمانی که می خواهید برای مهاجرت به آلمان به عنوان یک پرستار اقدام کنید، یکی از مراحل مهم گردآوری و ارائه مدارک لازم است. از جمله این مدارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترجمه گواهی صلاحیت و گواهینامه های سابقه کاری و تایید توسط مقامات و نهادهای پرستاری در آلمان
  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی حسن انجام کار از کشور مبدا
  • گواهی مهارت زبان آلمانی B1/B2 یا آیلتس
  • سی وی و رزومه دقیق و به روز
  • گواهینامه تحصیلات دبیرستان
  • گذرنامه معتبر
  • تاییدیه و گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه های سفر و زندگی پس از مهاجر

تمامی مدارک گفته شده باید به صورت دقیق به زبان رسمی و مورد تایید سفارت ترجمه و تاییدیه های امور خارجه و دادگستری برای آن دریافت شود. شما می توانید با اطمینان خاطر این موارد را به دارالترجمه رسمی رنسانس بسپارید.

شرایط معادل سازی مدرک پرستاری در آلمان

برای اینکه بتوانید در مسیر مهاجرت پرستاران به آلمان معادل سازی مدرک خود را به راحتی طی کنید، باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • داشتن مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس پرستاری
  • شرکت در آزمون معادل سازی برای تطبیق مدرک با مدرک پرستاری کشور آلمان
  • درخواست ویزای کاری بعد از تایید مدارک

روش های مهاجرت پرستاران به آلمان

روش های مهاجرت پرستاران به آلمان

همانطور که می دانید کشور آلمان آغوش بازی برای پذیرش کادر درمان دارد. مهاجرت پزشکان به آلمان یکی از روش های پرطرفدار می باشد. پرستاری نیز از مشاغل پرتقاضا در این کشور می باشد. به عنوان پرستار می توانید از طریق یکی از روش های زیر برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید:

  • ویزای جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر آلمانی
  • ویزای اوسبیلدونگ یا دوره کارآموزی آلمان
  • ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار آلمان

شرط سنی برای مهاجرت پرستار به آلمان

اگر بخواهید به عنوان پرستار به آلمان مهاجرت کنید، یکی از موارد شرط سنی است. متقاضیان باید سن کمتر از 50 سال داشته باشند چرا که 50 سالگی سن بازنشستگی در این کشور می باشد. بهترین سن برای مهاجرت به آلمان به عنوان پرستار 25 تا 40 سالگی می باشد.

حقوق پرستاران در آلمان

یکی از مهمترین دلایلی که پرستاران را برای مهاجرت به آلمان ترغیب می کند، میزان درآمد در این کشور است. میزان حقوق پرستاران در این کشور به طور میانگین برای کسی که کمتر از دو سال، سابقه کاری دارد حدود 1500 یورو می باشد. در صورتی که فرد سابقه کاری بیشتری داشته باشد می تواند تا 4600 یورو نیز درآمد کسب کند.

موقعیت های شغلی برای پرستاران در آلمان

زمانی که به عنوان پرستار به آلمان مهاجرت می کنید، می توانید در یکی از موقعیت های شغلی زیر در این کشور مشغول کار شوید:
در کلینیک ها به عنوان پرستار سالمند، پرستار شرکت، پرستار خانگی، پرستار مدرسه
در بیمارستان ها به عنوان پرستار بخش مراقبت های ویژه، سرپرستار، پرستار توانبخشی و پرستار بخش نوزادان

شرایط ویزای همراه آلمان برای خانواده پرستاران

شرایط ویزای همراه آلمان برای خانواده پرستاران

اگر قصد دارید به عنوان پرستار به همراه خانواده به آلمان مهاجرت کنید، لازم است شرایط زیر را مدنظر قرار دهید:

امکان دریافت ویزای همسر و فرزندان تحت تکفل کمتر از 18 سال

امکان استفاده رایگان فرزندان بالای سه سال از امکانات رایگان تحصیلی

امکان دریافت مجوز کار برای همسر متقاضی در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی B1 یا B2

بهترین شهر آلمان برای پرستاران

اگر قصد دارید به عنوان پرستار به آلمان مهاجرت کرده و در این کشور اقامت داشته باشید، یکی از شهرهای زیر را برای اقامت خود انتخاب کنید تا از شرایط شغلی و درآمد مناسبی در این کشور برخوردار شوید:

  1. برلین
  2. مونیخ
  3. فرانکفورت
  4. هامبورگ
  5. کلن
  6. لایپزیگ
  7. اشتوتگارت
  8. دوسلدورف

شرایط اعزام کمک پرستار به آلمان

گاهی افراد می خواهند به عنوان کمک پرستار تحت شرایط خاصی در آلمان مشغول کار شوند. کمک پرستاران کسانی هستند که باید مدرک پرستاری را داشته باشند. در این صورت می توانند از طریق جاب آفر یا دوره های اوسبیلدونگ این کشور به آلمان مهاجرت کنند.
در نظر داشته باشید که اگر فرد از طریق اوسبیلدونگ پرستاری به آلمان مهاجرت کند باید ابتدا دوره های دو تا سه ساله کارآموزی را طی کنند، البته طی این مدت درآمد حداقلی نیز دارند.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت در آلمان پس از مهاجرت پرستار

شرایط اخذ اقامت آلمان پرستاران

یکی از مهمترین مزیت هایی که مهاجرت مشاغل پرستاری به همراه دارد امکان دریافت اقامت در آلمان و پس از آن تابعیت این کشور می باشد. به طور کلی فردی که از طریق پرستاری به آلمان مهاجرت می کند پس از 5 سال کار در این کشور می تواند اقامت دائم را به دست بیاورد. همچنین فرد پس از 7 سال از اقامت خود در آلمان می تواند برای دریافت تابعیت آلمان اقدام کند.

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

مهاجرت پرستاران به آلمان از جمله روش های مناسب و تقریبا راحت تری است که افراد واجد شرایط می توانند از طریق آن اقدام کنند. برای این منظور فرد باید شرایط لازم را فراهم کند. یکی از این شرایط گردآوری مدارک و ترجمه رسمی آن است. انتخاب دارالترجمه های رسمی معتبری که اعتبار و کیفیت ترجمه های آن بالاست می تواند مسیر مهاجرت فرد را هموار کند. دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از موسسه های معتبر ترجمه به صورت رسمی در کشور است که طیف وسیعی از خدمات ترجمه ای رسمی و غیررسمی را به مشتریان خود ارائه می کند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این موسسه تماس بگیرید.

نتیجه گیری

طی سال های اخیر به ویژه پس از کرونا کادر درمان به ویژه پرستاران فرصت خوبی برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته به ویژه آلمان پیدا کردند. از همین رو بازار خدمات ترجمه های رسمی نیز داغ شد. اما توجه داشته باشید که ترجمه ها زمانی برای شما مفید است که بتواند اعتبار کافی برای مدارک شما به همراه داشته باشد. از همین رو زمانی که می خواهید برای انتخاب دارالترجمه اقدام کنید، حتما به مهارت و سابقه آن توجه کنید. ترجمه مدارک می تواند مسیر مهاجرت شما را هموار کند و یا حتی منجر به خسارت زیادی به شما شود.

سوالات متداول

1- راه های مهاجرت پرستاران به آلمان چیست؟

  • جاب آفر
  • جاب سیکر
  • آوسبیلدونگ

2- شرایط اقامت دائم و تابعیت پرستاران پس از مهاجرت به آلمان چیست؟

پرستاران مهاجر در آلمان پس از 5 سال از کار در این کشور می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام و پس از 7 سال از حضور خود در این کشور می توانند تابعیت آلمان را دریافت کنند.

3- شرط سنی مهاجرت به آلمان چیست؟

بهترین سن برای مهاجرت به آلمان به عنوان پرستار 25 تا 40 سالگی می باشد.

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران