ویزای عمان برای ایرانیان 2024

ویزای عمان برای ایرانیان 2024

هنگام برنامه ریزی برای سفر به عمان، بسیار مهم است که با قوانین ویزای عمان آشنا شوید. عمان قوانین ویزا خاصی دارد که برای همه بازدیدکنندگانی که وارد این کشور می‌شوند اعمال می‌شود. داشتن آگاهی از این دستورالعمل‌ها از قبل می‌تواند به ساده سازی روند درخواست ویزا و اطمینان از سفر راحت کمک کند. در ادامه بیشتر درباره ویزای عمان و شرایط اخذ آن توضیح خواهیم داد. 

اخذ ویزا برای مهاجرت به عمان

در عمان، انواع ویزاهای موجود برای مهاجران عمدتاً به هدف اقامت آن‌ها بستگی دارد. معمولاً ویزای کار، ویزای عضویت یا اقامت خانواده، ویزای سرمایه گذار، ویزای دانشجویی و ویزای توریستی وجود دارد که تحت شرایط خاصی می‌توانند به ویزای کاری تبدیل شوند. زمان انتظار برای ویزا عمان می‌تواند به نوع ویزا و شرایط خاص شما بستگی داشته باشد. به طور کلی، زمان پردازش ویزا عمان می‌تواند 24 تا 72 ساعت طول بکشد. درخواست ویزای خود قبل از تاریخ سفر همیشه ایده خوبی است تا تاخیر نداشته باشید.

 شرایط دریافت ویزای عمان

قبل از برنامه ریزی سفر خود، بسیار مهم است که شرایط ویزا عمان را بدانید. از سال 2024، مسافران بسیاری از کشورها در بدو ورود واجد شرایط دریافت ویزا هستند و این روند را راحت می‌کند. اما لازم است قبل از انتخاب ویزا عمان همه چیز را با جزئیات درباره آن بدانید.

هر کدام از ویزاهای عمان دارای شرایط خاص خودشان هستند. اما به صور کلی شما برای هر کدام از این ویزاها درخواست دهید باید تاریخ ورود و خروج شما مشخص باشد. برای مثال شرایط اخذ ویزای توریستی عمان سخت نیست و نیازی به ارائه مدارک مالی، شغلی و خانوادگی ندارد! حتی برای اخذ ویزای توریستی عمان نیازی به داشتن تمکن مالی و تراول هیستوری قوی نخواهید داشت.

نحوه اقدام برای درخواست ویزا عمان

نحوه اقدام برای درخواست ویزا

بهترین راه برای اخذ ویزای عمان کمک گرفتن از شرکت‌ها و دفاتر مهاجرتی است که زیر نظر پلیس سلطنتی عمان هستند. در این صورت طی 7 روز کاری برای شما ویزا عمان صادر می‌شود. روش‌های دیگری هم وجود دارد. برای مثال متقاضیان باید از طریق وب سایت ویزا https://evisa.rop.gov.om/ برای ویزای توریستی اقدام کنند و سپس با هر مرز قانونی وارد عمان شوند.

ویزای عمان eVisa یک ویزای الکترونیکی است که توسط پلیس سلطنتی عمان به منظور ساده سازی فرآیند درخواست ویزا عمان اجرا شده است. اگر قصد سفر به عمان را دارید، اکنون می‌توانید به صورت آنلاین برای دریافت eVisa اقدام کنید.

پلیس سلطنتی عمان در فوریه 2018 سیستم ویزا الکترونیکی را معرفی کرد که با استفاده از خدمات موجود می‌توانید ویزا عمان خود را در عرض چند روز آنلاین دریافت کنید.

روند درخواست کمتر از 15 دقیقه طول می‌کشد. تمام مدارک لازم از جمله ترجمه پاسپورت بیومتریک خود را آماده کنید و به صورت آنلاین برای دریافت ویزای تایید شده عمان از طریق ایمیل اقدام کنید!

با استفاده از سیستم ویزای الکترونیکی می‌توانید به راحتی برای مقاصد گردشگری و تجاری به سلطان نشین عمان سفر کنید. انواع مختلفی از ویزاهای الکترونیکی به مسافران عمان وجود دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند (ویزای چند بار ورود و یک بار ورود).

با این حال، اگر شما مقیم یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستید، باید برای ویزای عمان به صورت آنلاین اقدام کنید. اگرچه، حرفه شما باید در لیست مشاغل مورد تایید دولت عمان باشد. در غیر این صورت ممکن است درخواست شما تایید نشود.

توجه: اگر شهروند GCC (شورای همکاری خلیج فارس) هستید، برای ورود به عمان نیازی به ویزا ندارید.

چگونه ویزای عمان را به صورت آنلاین دریافت کنیم

ویزای عمان به صورت انلاین

ویزا عمان را تنها از طریق آنلاین می‌توان درخواست داد. سیستم ویزای الکترونیکی عمان یک فرآیند راحت و ساده را برای دریافت مجوز سفر به عمان فراهم می‌کند. این امر فرآیند درخواست ویزا را با اجازه دادن به افراد برای درخواست و دریافت ویزای خود به صورت آنلاین ساده می‌کند و نیازی به مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولگری را از بین می‌برد. اگر قصد سفر به عمان را دارید، اکنون می‌توانید به صورت آنلاین برای دریافت eVisa اقدام کنید. ارسال مدارک به صورت آنلاین باید در دارالترجمه رسمی رنسانس ترجمه شده و سپس ارسال شوند. 

روند درخواست به شرح زیر است:

  1. به سیستم رسمی eVisa عمان دسترسی داشته باشید. این تنها وب سایت قانونی برای ویزای الکترونیکی به عمان است.
  2. وارد حساب کاربری خود شوید. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. اگر حساب کاربری ندارید، ابتدا باید ثبت نام کنید. شما می‌توانید این کار را در وب سایت انجام دهید.
  3. روی «درخواست برای ویزا» (ویزای بدون حمایت) کلیک کنید.
  4. مطابق با پاسپورت خود، ملیت را انتخاب کنید. اگر مقیم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (امارات متحده عربی، بحرین، عربستان سعودی، قطر، کویت) هستید، روی «بله» یا «خیر» کلیک کنید.
  5. نوع ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  6. تمام اطلاعات را در فیلدهای مربوطه وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات صحیح و واقعی هستند.
  7. تمامی مدارک مورد نیاز را در فیلدهای مربوطه پیوست کنید.
  8. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما صحیح است و روی “ارسال و پرداخت” کلیک کنید.
  9. پس از انجام این کار، شماره مرجع را دریافت خواهید کرد. می‌توانید از این برای بررسی وضعیت برنامه خود استفاده کنید. زمانی که ویزای شما با موفقیت ارسال شد به شما اطلاع داده خواهد شد.

انواع ویزای عمان

معرفی انواع ویزای عمان

کشور عمان هم همانند دیگر کشورها دارای انواع ویزا است. بسته به نیاز و هدفی که دارید باید یکی از ویزاهای عمان را انتخاب کنید و با جمع آوری مدارک ترجمه رسمی برای اخذ ویزا اقدام کنید. 

هزینه ترجمه رسمی مدارک  بسته به تعداد و نوع ویزای شما متفاوت است با این حال ترجمه مدارک الزامی است. در ادامه همه ویزاهای عمان را نام برده و درباره هر کدام برای شما توضیحاتی خواهیم داد. 

ویزای سرمایه‌گذاری عمان

برنامه ویزای سرمایه گذار عمان یک راه امیدوارکننده برای سرمایه گذاران خارجی است که به دنبال ایجاد و گسترش تجارت خود در عمان هستند. این برنامه با فرآیندهای ساده، حقوق مالکیت، دسترسی به بازار رو به رشد و محیط کسب و کار مطلوب، طیف وسیعی از مزایای را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد.

ویزای کاری عمان

ویزای کار در عمان به درخواست یک کارفرمای عمانی صادر می‌شود؛ زیرا ویزای اسپانسر است. با این حال، کارفرما باید شرایط زیر را برآورده کند.

  • ثبت قانونی: همانطور که در بالا ذکر شد، کارفرما باید شهروند عمان باشد و باید یک سازمان ثبت شده قانونی را اداره کند.
  • پیشنهاد استخدام: کارفرما باید یک نامه استخدامی ارائه دهد که در آن به وضوح نوع شغل، نقش‌ها و مسئولیت‌ها و حقوق پیشنهادی به همراه شرایط و ضوابط و سایر جزئیات مربوطه ذکر شده باشد.
  • قرارداد کار: کارفرما باید قرارداد کار قانونی را نیز تنظیم کند که باید بین طرفین درگیر یعنی کارفرما و کارمند توافق و امضا شود.

ویزای تحصیلی عمان

ویزای دانشجویی برای تمام دانشجویان بین المللی که کارت اقامت معتبری برای اقامت خود در عمان ندارند و در حال انجام تحصیل در این کشور هستند اجباری است. در صورت درخواست، کالج خاورمیانه می‌تواند ویزای دانشجویی را برای دانشجویان بین المللی مطابق با قوانین و مقررات کشور ترتیب دهد.

ویزای تحصیلی به دارندگان این امکان را می‌دهد که تا زمانی که برای کمک به حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود نیاز به تکمیل دوره خود دارند (به صورت محدود) در عمان زندگی و کار کنند.

ویزای همراه عمان

همچنین برای شریک خارجی (همسر یا شوهر) یک شهروند عمانی به شرط تایید وزارت کشور ویزای همراه صادر می‎شود. فردی که ویزای همراه دریافت کرده است می‌تواند در کشور عمان به کار یا تحصیل بپردازد. ویزای همراه معمولا برای والدین نیز صادر می‎شود. ویزای پیوستن به خانواده به همسر و فرزندان کارمند خارج از کشور زیر 21 سال اعطا می‌شود. همچنین به همسر خارجی یک شهروند عمانی به درخواست وی و بر اساس گواهی وزارت کشور مبنی بر تایید ازدواج آن‌ها اعطا می‌شود. ترجمه رسمی سند ازدواج را فراموش نکنید. 

ویزای اعضای خانواده در عمان

ویزای خانواده عمان اجازه اقامت دو ساله در این کشور را می‌دهد که از تاریخ ورود یا تاریخ مهر شده در پاسپورت شروع می‌شود. به خاطر داشته باشید که باید از ویزا برای ورود در مدت شش ماه از تاریخ صدور آن استفاده کنید. پس از ارسال درخواست با اطلاعات کامل، ظرف 6 روز کاری به آن رسیدگی می‌شود. پلیس سلطنتی عمان در حال حاضر حداقل حقوقی را که مهاجران باید برای واجد شرایط بودن برای ویزای خانوادگی دریافت کنند، به میزان قابل توجهی کاهش داده است. قانون جدید اکنون به مهاجران اجازه می‌دهد تا در صورت دریافت حداقل دستمزد ماهیانه 150 OMR، خانواده‌های خود را به عمان بیاورند که از 350 OMR در ماه کمتر است. اعضای خانواده هم باید مدارک خود را در دارالترجمه رنسانس ترجمه کنند. 

ویزای همسر شهروند عمان

یک شهروند عمانی می‌تواند برای همسر خود ویزا اخذ کند. این ویزا شامل همان ویزای همراه یا خانوادگی است که به شما اجازه می‎دهد همسر و فرزندان خود را در عمان در کنار خود داشته باشید. البته تمکن مالی در این زمینه اهمیت زیادی دارد؛ چراکه دولت به این نکته توجه می‎کند که آیا شما از پس هزینه‌های خانواده و فرزندان خود برمی‌آیید یا خیر؟! 

برای این کار لازم است که ترجمه رسمی تمکن مالی را به سفارت و پلیس سلطنتی ارائه دهید. 

ویزای تحقیقاتی و علمی عمان

ویزای تحقیقاتی و علمی عمان چیست

این ویزا برای خارجیانی است که می‌خواهند به طور خاص برای تحقیقات علمی وارد عمان شوند. این ویزا نمی‌تواند مستقیماً توسط متقاضی درخواست شود و در عوض باید از طریق مراجع تخصصی محلی که باید آن‌ها را برای متقاضی درخواست کنند، دریافت شود.

ویزای خرید ملک عمان

اتباع خارجی می‌توانند با خرید ملکی با حداقل ارزش OMR 50,000 (تقریباً 130,000 دلار آمریکا) در مناطق خاصی که توسط دولت تعیین شده است، ویزای اقامت در عمان را دریافت کنند. پس از خرید ملک، اتباع خارجی می‌توانند برای ویزای اقامت که دو سال اعتبار دارد، درخواست دهند.

این ویزا می تواند برای دو سال دیگر تمدید شود، مشروط بر اینکه ملک همچنان در مالکیت متقاضی باشد و شرایط تعیین شده توسط دولت را داشته باشد.

توجه به این نکته ضروری است که برای دریافت ویزای اقامت از طریق مالکیت ملک، الزامات دیگری نیز باید رعایت شود. این موارد شامل ارائه مدرک دال بر درآمد، اخذ گواهی پزشکی (ترجمه رسمی مدارک پزشکی) و اخذ گواهینامه ترخیص پلیس از کشور متبوع متقاضی می‌باشد. علاوه بر این، ملک باید فقط برای مقاصد مسکونی استفاده شود و نمی‌توان آن را برای مقاصد تجاری اجاره کرد.

ویزای توریستی عمان

ویزای توریستی عمان برای بازدید از این کشور و برای مقاصد گردشگری صادر می‎شود. برای سفر‌های زیر 14 روز که ایرانیان نیازی به ویزا ندارند هزینه‌ای هم لازم به پرداخت نیست! اما قیمت ویزای توریستی و تجاری عمان 30 روزه 20 ریال، هزینه ویزای کاری این کشور حداکثر 2000 ریال می‌باشد

ویزای درمانی عمان

ویزای درمانی عمان چیست

ویزای درمانی عمان برای مقاصد پزشکی مورد استفاده قرار می‎گیرد. برای مثال اگر فردی نیاز است که در عمان درمان شود باید برای اخذ ویزای درمانی این کشور اقدام کند. در برخی از موارد همراهی که با فرد بیمار به عمان می‌آید نیاز به ویزای همراه دارد. 

ویزای ترانزیت فرودگاهی عمان

مسافران هنگام درخواست ویزای ترانزیت نباید ویزای دیگری از عمان داشته باشند. مسافران باید مسافر یک شرکت هواپیمایی باشند که از طریق عمان ترانزیت می‌کند. مسافران باید توسط یک شرکت هواپیمایی فعال در عمان حمایت شوند. توقف در عمان بیش از شش ساعت است.

ویزای ترانزیت خدمه کشتی در عمان

ویزای ترانزیت ملوانی (STV) (18A) اجازه ورود کوتاه به خدمه‌ای را می‌دهد که از عمان عبور می‌کنند و از طریق هوا وارد می‌شوند و از طریق دریا خارج می‌شوند (یا بالعکس). STV اجازه اقامت برای مدت حداکثر هفت روز از تاریخ ورود را می‌دهد.

از آنجایی که عمان به دریای آزاد راه دارد همه روزه کشتی‎های بسیاری از این منطقه عبور می‎کنند که خدمه کشتی باید ویزای ترانزیت داشته باشند تا بتوانند در این منطقه تخلیه بار انجام دهند یا بار بزنند. همه خدمه کشتی می‌توانند ویزا و مدارک خود را از طریق رنسانس ترجمه کنند. 

مراحل اخذ ویزای عمان

مراحل اخذ ویزای عمان چگونه است

برای اخذ ویزای عمان لازم است که مراحل زیر را طی کنید تا به بهترین شکل ویزای خود را اخذ کنید. 

  1. ایجاد حساب کاربری و تکمیل فرم درخواست ویزای آنلاین عمان
  2. آپلود نسخه اسکن شده مدارک (تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.)
  3. تعیین هدف سفر به عمان
  4. پرداخت هزینه درخواست ویزا (که با توجه به نوع ویزا و مدت اقامت متفاوت است.)
  5. در صورت دریافت ویزا، ایمیلی دریافت خواهید کرد که جزئیات ویزا شامل مدت اقامت، اعتبار و غیره را بیان می‌کند.
  6. لازم است در طول سفر پرینت ویزا عمان را همراه خود داشته باشید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزا عمان

مدارک لازم برای ویزا عمان بسته به نوع ویزای عمان متفاوت است اما با این حال یک سری مدارک وجود دارند که در همه ویزاها یکسان هستند. این مدارک عبارت است از:

  • اسکن از صفحه اول پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • اسکن از صفحه اول شناسنامه متقاضی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای عمان
  • ۱ قطعه عکس رنگی ۶x۴ با پس زمینه سفید
  • دعوتنامه از طرف کفیل (در صورت موجود بودن)

زمان جواب دهی و مدت اعتبار ویزا عمان

این فرآیند بسته به ملیت دو تا سه هفته طول خواهد کشید (لطفاً برای اطلاعات بیشتر به صفحه زمان پردازش در بخش انواع ویزا مراجعه کنید) و به شرطی که یک فایل کامل ارسال شود. مدت زمان جواب‌دهی به ویزا عمان برای اهداف توریستی حداکثر 7 روز کاری است. اما برای سایر ویزا‌های این کشور این مدت زمان می‌تواند تا 1 ماه نیز افزایش پیدا کند.

دلایل ریجکتی ویزا عمان

دلایل ریجکتی ویزای عمان چیست

اکثر رد ویزا به این دلیل اتفاق می‌افتد که متقاضیان جزئیات سفر را ناقص یا نادرست ارسال می‌کنند. برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی باید اطلاعات زیر را در اختیار اداره مهاجرت قرار دهید: فهرست کشورهایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید. زمان و مدت سفر.

با مراجعه به وب سایت رسمی مرجع صادرکننده ویزا کشوری که می‎خواهید به آن سفر کنید، می‌توانید وضعیت مهر ویزا را به صورت آنلاین بررسی کنید. می‌توانید وضعیت را با استفاده از شماره پاسپورت خود بررسی کنید یا حتی می‌توانید از درخواست یا شماره مرجع خود استفاده کنید.

در برخی از موارد حتی ممکن است به دلیل دارالترجمه رسمی که به درستی انجام نشده است، ویزای شما ریجکت شود. 

رفع ریجکتی ویزا عمان

برای رفع ریجکتی ویزای عمان لازم است که از وکیل یا مجموعه مهاجرتی کمک بگیرید تا به بهترین شکل درخواست مجدد شما مورد تایید قرار گیرد. در برخی از موارد که دلیل ریجکتی شما از سمت افسر پرونده مشخص شده باشد، شما می‌توانید با رفع مشکل موجود دوباره درخواست دهید. در برخی از موارد دیگر متقاضی شکایت می‌کند تا در دادگاه پرونده مورد بررسی قرار گیرد. 

هزینه درخواست ویزا عمان

هزینه ویزای عمان بسته به نوع ویزای درخواستی متفاوت است. برای مثال هزینه ویزای توریستی عمان 30 روزه 20 ریال، هزینه ویزای کاری عمان 2000 ریال و هزینه ویزای سرمایه گذاری عمان 500000 ریال می‎باشد. بنابراین با توجه به نوع ویزایی که درخواست می‌دهید باید هزینه پرداخت کنید. 

سفارت عمان در ایران

کشور عمان در ایران و شهر تهران دارای سفارت است. آدرس سفارت عمان در ایران تهران، بلوار آفریقا، کوچه تندیس، پلاک ۱۲ است.

برای حضور در این سفارت باید در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۵ مراجعه کنید.

تلفن: ۰۲۱۲۲۰۵۶۸۳۱

ایمیل سفارت عمان: tehran@fm.gov.om ؛ tehran@mofa.gov.om

 دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

 دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک

برای اخذ ویزای عمان نیاز به ترجمه مدارک دارید. دارالترجمه انگلیسی موردی است که باید به آن توجه کافی داشت. زمانی که مدارک شما به صورت دقیق ترجمه شده باشد، احتمال ریجکتی شما نیز پایین می‎آید. دارالترجمه رسمی رنسانس با درنظر گرفتن قوانین آن کشور و با قیمتی مقرون به صرفه همه مدارک شما را ترجمه می‎کند. 

ترجمه مدارک عدم سوء پیشینه کیفری نیز از مهم‎ترین مدارکی است که سفارت عمان از شما می‌خواهد؛ به همین خاطر بهتر است که شما با دقت کامل آن را ترجمه و ارائه دهید. 

نتیجه گیری

ویزای عمان برای ایرانیان دارای چالش‌های زیادی نیست و تنها کافی است با در نظر گرفتن موارد گفته شده در این مقاله پیش بروید تا ویزای خود را به بهترین شکل دریافت کنید. از مهم‎ترین مواردی که در زمان آماده سازی مدارک باید به آن توجه داشته باشید، ترجمه رسمی مدارک در دارالترجمه رسمی رنسانس است. زمانی که مدارک شما ترجمه با کیفیتی داشته باشد، احتمال ریجکتی شما نیز کاهش می‌یابد. 

سوالات متداول

1- کشور عمان چند نوع ویزا دارد؟

  • ویزای توریستی 
  • ویزای کاری 
  • ویزای تحصیلی 
  • و …

2- چه مدارکی برای ویزای عمان لازم است؟

  • اسکن از صفحه اول پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • اسکن از صفحه اول شناسنامه متقاضی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای عمان
  • ۱ قطعه عکس رنگی ۶x۴ با پس زمینه سفید
  • دعوتنامه از طرف کفیل (در صورت موجود بودن)

3- هزینه ویزای عمان چقدر است؟

بسته به نوع ویزای عمان متفاوت است. برای مثال ویزای توریستی عمان 20 ریال است. 

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران