آزمون pte چیست و روش های برگزاری آن چگونه است؟

آزمون pte و روش های برگزاری آن

چشم‌انداز تحصیل در خارج از کشور در طول سال‌های گذشته افراد زیادی را به جذب کرده است. جذابیت فرهنگ جدید و محیط یادگیری منحصر به فرد عواملی هستند که می‌توانند در این مسیر تاثیر زیادی بگذارند. با این حال، کسانی که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی نیست، باید توانایی زبان انگلیسی خود را به کشور مورد نظر خود اثبات کنند. در طی سال‌های اخیر، آزمون PTE پیرسون محبوبیت زیادی بین افرادی که قصد مهاجرت دارند پیدا کرده است. در این مقاله به معرفی آزمون PTE و روش‌های برگزاری آن پرداخته و اطلاعات کاربردی و مهمی را در این زمینه به شما ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آزمون PTE چیست؟

PTE به معنای “آزمون توانایی زبان انگلیسی پیشرفته” (Pearson Test of English Academic) است. این آزمون توسط شرکت پیرسون (Pearson) در سال 2010 به بازارعرضه شده است. این آزمون با هدف سنجش توانمندی شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن افراد در زبان انگلیسی برای استفاده در محیط های تحصیلی، شغلی و مهاجرتی طراحی شده است.

آزمون PTE، یکی از شش آزمون قابل قبول برای دریافت ویزای مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان است. این آزمون به صورت آنلاین در مراکز سراسر جهان برگزار می شود. هر قسمت از آزمون شامل سوالاتی به هر چند درجه سختی از پاراگراف های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن، صورت می گیرد. پس از امتحان برگزار شده، نتیجه قطعی در طی چند روز اعلام می‌شود و گواهی نامه ای در صورت قبولی به شما اعطا می شود.

انواع روش های برگزاری آزمون PTE

روش های برگزاری آزمون PTE

آزمون پی تی ای به عنوان یکی از معتبرترین آزمون های زبان جهان، برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی در چهار مهارت Reading، Writing، Listening و Speaking بکار می رود. به طور خلاصه، این آزمون شامل سه نوع آزمون زیر می باشد:

1- آزمون PTE General

  • آزمون پی تی ای آکادمیک شامل سه بخش مختلف است.
  • قسمت اول شامل مهارت های نوشتن و صحبت کردن با طول زمانی بین ۷۷ تا ۹۳ دقیقه می باشد که شامل معرفی شخص، بلند خواندن، تکرار جملات، توصیف تصاویر و خلاصه کردن متن با یک جمله یا متن کوتاه می‌باشد.
  • قسمت دوم مربوط به مهارت های خواندن است که در این بخش با مباحثی همچون سوالات چند گزینه ای، ترتیب دادن پاراگراف و پر کردن جاهای خالی سر و کار داریم و زمان آن بین ۳۱ تا ۴۰ دقیقه می باشد.
  • قسمت سوم مربوط به مهارت های شنیداری است که شامل گوش دادن به یکی از بخش های Listening و پر کردن جاهای خالی، تشخیص اشتباهات کلماتی و پاسخ به سوالات چند گزینه ای می باشد.

2- آزمون PTE Academic

  • آزمون پی تی ای عمومی نیز شامل دو بخش است که برای سنجش مهارت های مختلف زبان انگلیسی بکار می رود.
  • در قسمت نگارش، مهارت های شنیداری، خواندن، فهم و نوشتاری در چهار سطح مختلف ارزیابی می شوند.
  • در قسمت صحبت کردن، مهارت های زبان شما توسط یک فرد مسئول سنجیده خواهد شد.

3- آزمون PTE young Learners

  • آزمون پی تی ای کودکان و نوجوانان شامل چهار بخش است و از داستان ها و اتفاقاتی که در یک خانواده انگلیسی رخ می دهد در قالب بازی و سرگرمی استفاده می کند.
  • در طول آزمون کودکان با شخصیت ها و رویداد های مختلفی روبرو می شوند که آزمون را برای آن ها جذاب می کند.
  • این آزمون بیشتر بر توانایی کودکان در استفاده از زبان انگلیسی تمرکز دارد تا در تقویت اصطلاحات و واژگان ویژه انگلیسی.

علت محبوبیت آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE یکی از آزمون های پرطرفدار برای دریافت مدرک زبان انگلیسی است که به دلیل استفاده از آخرین فناوری ها در ساختار آزمون، همیشه از اختلالاتی در آزمون جلوگیری می‌کند. با این آزمون، امتیازدهی دقیق صورت می‌گیرد و نتایج در ۳ تا ۵ روز به دست متقاضیان می‌رسد که از انتظارات طولانی و خسته کننده برای دریافت نتیجه آزمون جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، آزمون PTE (آکادمیک) توسط دانشگاه‌های سراسر دنیا، به ویژه در کشورهایی نظیر استرالیا و نیوزلند به عنوان آزمون با ارزش بسیار بالا در نظر گرفته می‌شود. این آزمون نه تنها برای اهداف آموزشی، بلکه برای مهاجرت نیز پذیرفته می‌شود. خدمات دارالترجمه رسمی رنسانس برای ترجمه رسمی مدارک نیز می‌تواند اطمینان لازم را برای افزادی که قصد مهاجرت دارند، ایجاد کند.

مقایسه آزمون PTE با آیلتس و تافل

مقایسه آزمون PTE با آیلتس و تافل

آزمون پیرسون یا همان PTE مستقل از آزمون آیلتس و تافل می باشد و در چند سال اخیر به عنوان یکی از آزمون های معتبر زبان جهان شناخته شده است. برای شرکت در این آزمون، داوطلبان باید با برخی از مشخصات آن آشنایی کافی داشته باشند. در ادامه به برخی از ویژگی های آزمون پی تی ای که کاملا کامپیوتری است، اشاره می کنیم:

1- ارزیابی چهار مهارت اصلی زبان

مانند آزمون های آیلتس و تافل، آزمون پی تی ای نیز چهار مهارت اصلی زبان، یعنی شنیداری، خواندن، نوشتاری و مکالمه را در نظر گرفته و آزمون دهندگان باید در هر یک از این مهارت ها باید نمره کافی را کسب کنند تا به نمره کل مورد نظر برای ورود به دانشگاه، مهاجرت یا استخدام دست یافته باشند.

2- برگزاری همه قسمت ها در یک روز

در آزمون پی تی ای، تمامی قسمت های آزمون، شامل شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه در یک روز برگزار می شوند. این با اهمیت است که در مواردی ممکن است داوطلب برای شرکت در آزمون های دیگر به مدت چند روز، حتی چند هفته نیز وقت صرف کند.

3- تاثیر نمره قسمت ها بر روی نمره کل

در آزمون پی تی ای، هر قسمت از آزمون بر روی نمره کل آن تاثیر خواهد داشت، در حالی که در آزمون آیلتس و آزمون تافل بعضی از قسمت ها اهمیت بیشتری نسبت به بخش ‌های دیگر دارند.

4- روش ارزیابی مهارت مکالمه

در آزمون پی تی ای، مهارت مکالمه به صورت کاملا کامپیوتری ارزیابی می شود. در حالی که در آزمون های آیلتس، مکالمه به صورت حضوری و در آزمون تافل به صورت اینترنتی صورت می گیرد.

5- محاسبه نمره آزمون

در آزمون پی تی ای، نمره کل آزمون بین 10 تا 90 محاسبه می شود، در حالی که در آزمون های آیلتس و مدرک تافل نمره به ترتیب بین 1 تا 9 و 1 تا 120 محاسبه می شود.

کدام دانشگاه های دنیا نتایح آزمون PTE را قبول می کنند؟

کدام دانشگاه های دنیا نتایح آزمون PTE را قبول می کنند؟

آزمون پی تی ای (Pearson Test of English) یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که در بیش از ۱۰۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی در سراسر جهان قبول شده است. برخی از معتبرترین دانشگاه هایی که آزمون پی تی ای را قبول می کنند شامل:

  1. دانشگاه های استرالیا: University of Melbourne، University of Sydney، University of Queensland، University of Adelaide و غیره.
  2. دانشگاه های انگلیس: University of Oxford ، University of Edinburgh، Imperial College London ، University of Manchester و غیره.
  3. دانشگاه های آمریکا: Harvard University، Stanford University، Yale University، Columbia University و غیره.
  4. دانشگاه های کانادا: University of Toronto، University of British Columbia، McGill University و دیگر دانشگاه های معتبر.
  5. دانشگاه های اروپا: ETH Zurich، University of Amsterdam، University of Copenhagen و غیره.
  6. دانشگاه های آسیایی: National University of Singapore، University of Hong Kong، University of Tokyo و غیره.

برای اینکه اطلاعات لازم را درباره این که دانشگاه مقصدتان نتیجه آزمون پی تی ای را به عنوان نمره زبان خواهد پذیرفت یا نه، می توانید از طریق جستجو عبارت WHO ACCEPTS IT در گوگل وب سایت رسمی PTE را پیدا کرده و نام کشور و شهری که دانشگاه مقصدتان در آن هست را وارد نمایید تا لیست دانشگاه هایی که نمره این آزمون را می پذیرند مشاهده کنید.

در حال حاضر پیشنهاد ما این میباشد که به این فهرست بسنده نکرده و حتما قبل از اقدام به ثبت نام برای آزمون PTE، پذیرش یا عدم پذیرش نمره این آزمون را با دانشگاهی که می خواهید برای آن اپلای کنید، بررسی فرمایید. زیرا تنها منبع درست در این رابطه، وب سایت دانشگاه مقصد یا مسئولین دانشگاه ها هستند.

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

دارالترجمه رسمی ترجمه مدارک مهاجرت

در فرایند ترجمه رسمی مدارک برای مهاجرت، برای اطمینان از صحت و قابل قبولی آن‌ها برای ادارات مهاجرت در کشور مورد نظر، لازم است تا از خدمات یک دارالترجمه رسمی معتبر استفاده کنید. این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که اگر ترجمه صحیح و قانونی نباشد، می‌تواند موجب تأخیر در پروسه مهاجرت شود. دارالترجمه‌های رسمی رنسانس، با تجربه چندین ساله و در بر دارنده مترجمان رسمی، خدمات ترجمه مدارک رسمی را ارائه می‌دهد. این دارالترجمه رسمی خدمات ترجمه را با دقت و صحت انجام دهند تا به مشتریان اطمینان داده شود که ترجمه‌ای که دریافت می‌کنند، قابل اعتماد، دقیق و رسمی است.

نتیجه گیری

آزمون PTE (پی تی ای) یک آزمون زبان انگلیسی برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها و برای اهداف مهاجرتی است. آزمون پی تی ای در سه بخش شامل شنیداری، خواندن و نوشتن تشکیل شده است. برای آماده شدن و شرکت در آزمون پی تی ای، احتیاج به مهارت های مختلف زبانی، شناخت دقیق از فرمت آزمون و تمرین زیاد دارید. پس از قبولی در آزمون پی تی ای، شرکت کنندگان می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی و یا به دست آوردن پذیرش در کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند، آمریکا و بریتانیا اقدام کنند.

سوالات متداول

1- اعتبار نمرات آزمون پی تی ای چقدر است؟

نتایج آزمون پی تی ای آکادمیک شما به مدت دو سال پس از دریافت معتبر است.

2- چند بار می توانم برای آزمون آکادمیک PTE حاضر شوم؟

آزمون پس از وقفه 5 روزه برای داوطلبان امکان پذیر است. بنابراین، متقاضیان آزادند تا هر چند وقت که مایلند در آزمون آکادمیک PTE شرکت کنند.

3- آیا محدودیت سنی برای حضور در آزمون پی تی ای Academic وجود دارد؟

داوطلب باید حداقل 16 سال سن داشته باشد تا بتواند در آزمون پی تی ای Academic شرکت کند. قبل از شرکت در آزمون، متقاضیان زیر 18 سال باید فرم رضایت والدین را تکمیل کرده و آن را توسط والدین یا قیم قانونی خود امضا کنند.

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران