ویزای طلایی امارات 2024

ویزای طلایی امارات

امارات متحده عربی یکی از بهترین مقاصد دنیا برای سفر می‌باشد. به همین دلیل، افراد بسیاری از سراسر جهان از سرمایه گذاران، کارگران و افراد شاغل به دنبال راه‌هایی برای راه‌اندازی واحدهای خود در امارات متحده عربی هستند. به همین منظور، دولت امارات متحده عربی برنامه‌های متعددی را آغاز کرده است تا استعدادهای برتر را وارد کند و اقتصاد خود را تقویت کند. یکی از این برنامه‌ها، ویزای طلایی امارات متحده عربی است که از سال ۲۰۱۹ اجرا شده است. هدف این برنامه این است که افراد بتوانند ویزای بلندمدت دریافت کرده و در کشور اقامت داشته و افراد با استعداد را در جذب خود کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا درباره ویزای طلایی امارات و ملزومات آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

منظور از گلدن ویزای امارات چیست؟

منظور از گلدن ویزای امارات

ویزای طلایی یک سند قانونی است که به خارجیان امکان اقامت بلند مدت در امارات را می‌دهد. ویزای طلایی برای امکان زندگی، کار و تحصیل برای خارجیان در امارات بدون نیاز به حامی ملی و با 100 درصد مالکیت کسب و کار خود در مناطق اماراتی صادر می‌شود.

اما چیزی که جالب ترین بخش از ویزای طلایی امارات متحده است، این است که به افراد اجازه می‌دهد برای مدت 5 تا 10 سال در آنجا زندگی کنند. این ویزاها تا زمانی که دریافت کننده شرایط ویزا را ادامه دهد، می‌تواند هنگام انقضای آن برای دهه دیگری تمدید کند.

هدف از ارائه گلدن ویزای دبی

هدف از ارائه گلدن ویزای

در سال‌های گذشته، دولت امارات با تمام تلاش و پیگیری، به دنبال کاهش وابستگی کشور به منابع نفتی بوده و درآمدهای سالانه خود را از طریق راه‌های متنوع دیگر افزایش داده است. یکی از برنامه‌های موفق این کشور، جذب توریست‌های خارجی بوده است. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۸، درآمد حاصل از صنعت گردشگری این کشور، بیشتر از کل درآمد نفتی ایران بوده است.

یکی از اقدامات موثر دولت امارات، اختصاص ویزای طلایی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و جلب استعدادهای حرفه‌ای بوده است. این برنامه با هدف جذب نخبگان، مخترعان، و متخصصین حرفه‌ای با سرمایه بالا در تمام زمینه‌ها طراحی شده است. از سال ۲۰۱۸ تاکنون، اعطای ویزای طلایی دبی منجر به رشد قابل توجهی در حوزه‌های علمی، حرفه‌ای و مالی امارات شده است. این اقدامها نه تنها به تنوع‌بخشی اقتصاد کشور کمک کرده است بلکه شاهد جهش‌های قابل توجهی در نوآوری و توسعه به وقوع پیوسته است. 

شرایط دریافت ویزای طلایی امارات

شرایط دریافت ویزای طلایی

ویزای طلایی امارات یکی از نوع ویزاهای لوکس و پرطرفدار برای ورود به امارات متحده عربی است. در زیر شرایط و الزامات برای دریافت ویزای طلایی امارات متحده عربی آمده است:

1. شرایط برای سرمایه‌گذاران خارجی 

برای دریافت یک ویزای 10 ساله، افراد با سرمایه گذاری عمومی حداقل 10 میلیون درهم (به شکل یک صندوق سرمایه گذاری یا یک شرکت) می توانند برای این ویزا درخواست کنند.

دولت ویزای 10 ساله را به هریک از شرکای تجاری (هر کدام) که مبلغ 10 میلیون درهم را ارائه داده‌اند، اعطا می‌کند.

از طرف دیگر، افراد با حداقل 5 میلیون درهم می توانند برای یک ویزای 5 ساله درخواست کنند.

افراد باید مبلغ سرمایه‌گذاری شده را برای مدت 3 سال نگه دارند و نباید وام بگیرند.

در صورت دارایی‌ها، افراد باید دارایی را به طور کامل مالکیت داشته باشند. علاوه بر این، 60 درصد از صندوق نباید در حوزه‌ی ملکیت ملکیتی قرار داشته باشد.

ویزای طلایی طولانی مدت امارات متحده عربی شامل همسر شخص، فرزندان، یک مدیر اجرایی اصلی و یک مشاور است. افراد واجد شرایط لازم است با مراجعه به دارالترجمه رسمی معتبر رنسانس مدارک خود را به صورت رسمی ترجمه و به مراکز مربوطه ارائه دهند.

2. شرایط برای افراد دارای استعداد ویژه

افراد دارای استعداد ویژه می توانند برای ویزای طلایی امارات متحده عربی درخواست کنند. آنها تنها پس از اینکه تأییدیه های خود را از دپارتمان ها و زمینه های مربوطه خود دریافت کنند، ویزای خود را اخذ خواهند کرد.

دانشمندان باید تأییدیه از شورای دانشمندان امارات یا دارندگان مدال محمد بن راشد برای عالمیت علمی داشته باشند. افراد خلاق باید تأییدیه در حوزه فرهنگ و هنر توسط وزارت فرهنگ و توسعه دانش داشته باشند.

درخواست کنندگان باید یک مدرس از هر یک از 500 دانشگاه بین‌المللی تأیید شده توسط وزارت آموزش باشند.

پزشکان باید تجربه پزشکی حداقل 20 سال در زمینه تخصصی خود داشته باشند و ترجمه رسمی مدارک پزشکی خود را ارائه دهند. همسران و فرزندان آنان نیز معرفی‌شده به این ویزا خواهند شد.

3. شرایط برای سرمایه گذاران در حوزه املاک و مستغلات

شرایط برای سرمایه گذاران در حوزه مالکیت ملکی مانند سرمایه گذاران عمومی است. با این حال، آنها می توانند برای یک ویزای 5 ساله درخواست کنند و باید سرمایه‌گذاری به مبلغ 5 میلیون درهم انجام دهند.

4. شرایط برای دانشجویان و تخصص‌ها

دانش‌آموزان برتر باید حداقل نمره 95 درصدی را در دبیرستان های خصوصی و عمومی داشته باشند.

علاوه بر این، دانشجویان دانشگاهی (در داخل و خارج از کشور) باید حداقل معدل تمیز 3.75 را در زمان فارغ‌التحصیلی داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر درباره هزینه ترجمه رسمی مدارک می‌توانید به مشاورین دارالترجمه رسمی رنسانس در ارتباط باشید.

5. شرایط برای کارآفرینان

افرادی که یک پروژه موجود با حداقل سرمایه 500,000 درهم (₹1,02,09,463) دارند یا دارای تأیید یک شبکه استارتاپ معتبر در کشور هستند می توانند برای ویزای طلایی امارات متحده عربی درخواست کنند.

6. شرایط برای مدیران اجرایی

درخواست دهندگان باید دارای مدرک کارشناسی و تجربه 5 ساله یا بیشتر باشند.

آنها باید حداقل حقوقی به اندازه 30,000 درهم یا بیشتر در امارات متحده زیر قرارداد کاری معتبر دریافت کنند.

7. شرایط برای خانواده‌ها

ویزای طلایی امارات متحده عربی همچنین خانواده های درخواست دهندگان را شامل می شود.

شرایط اقامت در امارات با گلدن ویزای امارات

معیارهای واجد شرایط بودن برای ویزای طلایی امارات بسته به دسته ویزایی که برای آن درخواست می کنید متفاوت است. با این حال، برخی از شرایط عمومی واجد شرایط بودن عبارتند از:

شما باید یک شهروند غیر امارات متحده عربی باشید.

باید پاسپورت معتبر داشته باشید.

شما باید سابقه کیفری پاک داشته باشید.

شما باید شرایط خاص برای دسته ویزای مورد نظر خود را داشته باشید.

شما می‌توانید برای ترجمه مدارک عدم سوء پیشینه کیفری و دیگر مدارک هویتی خود با دارالترجمه رسمی رنسانس در ارتباط باشید.

نحوه دریافت ویزای طلایی امارات

دریافت ویزای طلایی امارات

با شروع مراحل ثبت نام در ویزای طلایی امارات، در واقع به سفری به دنیایی پر از شکوه و زیبایی راه یافته‌اید. این سفر، از جنبه‌های مختلف زندگی شما را به دنیایی جدید و فرهنگی غنی تحول خواهد داد.

تلاش‌ها و زمانی که صرف آن می‌شود تا پرونده‌ی ویزای شما توسط اداره مهاجرت و اقامت امارات بررسی شود، ارزشمند است و نیازمند صبر و استقامت شماست. بدانید که پس از این مرحله، درخواست تایید شده شما، گامی مهمی در جهت فراهم کردن فرصت بی‌نظیر زندگی و کار در امارات خواهد بود.

وقتی درخواست شما تأیید و ثبت شود، دریافت ویزای طلایی امارات به عهده شما خواهد بود. این مرحله موقتی بودن زندگی در آن کشور به اقامت دائمی و پایدار تبدیل خواهد شد.

از آنجایی که مسیر دریافت ویزای طلایی ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد، ارتقاء و تعمیق دانش و آگاهی خود درباره این فرایند ضروری است. شما می‌توانید با اطلاع‌رسانی‌های دقیق و کامل که از طریق ایمیل و شیوه‌نامه‌ها برای شما ارسال می‌شود، مسیر خود را با اطمینان و موفقیت ادامه دهید.

مراحل درخواست ویزای طلایی امارات

درخواست ویزای طلایی امارات

در صورت تمایل برای دریافت ویزای طلایی امارات بهترین روش این است که تمامی اقدامات مربوطه را به یک متخصص ماهر واگذار کنید. در این بخش، سعی شده است تا مراحل اخذ ویزای طلایی امارات دبی را به شما توضیح دهیم.

در ابتدا، باید وارد وب‌سایت گلدن ویزا به آدرس goldenvisa.ae شده و یک حساب کاربری شخصی برای خود ایجاد نمایید.

پس از ثبت نام و ورود به حساب کاربری، اطلاعات شخصی خود را وارد نموده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایید. در این مرحله، لازم است که تمام فرم‌های مرتبط را نیز تکمیل و ارسال نمایید.

همچنین، مشخص است که باید یک ویدئوی کوتاه دو دقیقه‌ای از خود ضبط کرده و در وب‌سایت آپلود کنید.

پس از تکمیل تمامی مراحل یاد شده، با در نظر گرفتن عدم وقوع هیچ مشکلی، تأیید شرایط ویزای شما تا 30 روز طول خواهد کشید.

بعد از دریافت تأییدیه ویزا، به شما وظیفه داده می‌شود تا مدارک مورد نیاز خود را به همراه ترجمه رسمی برای اداره فدرال هویت و تابعیت را تهیه و ارسال نمایید.

پس از ارسال مدارک به اداره فدرال، باید حداقل یک ماه منتظر ایمیل تأییدیه و دستورالعمل‌های لازم برای اخذ ویزای طلایی باشید.

در حال حاضر، ویزای ۶ ماهه چند بار ورود به امارات به افراد خارجی صادر می‌شود. در این مدت، فرصت دارید تا شرایط سرمایه‌گذاری و کسب و کار خود را در امارات بررسی کرده و برای اخذ ویزای طلایی اقدام نمایید.

مزایا و معایب ویزای طلایی امارات

مزایا و معایب ویزای طلایی

یکی از ویژگی‌های جذاب و مهم ویزای طلایی امارات، امکان ورود چند باره به کشور به مدت شش ماه است که پس از آن، مجوز اقامت نیز صادر می‌شود. این مجوز قابلیت تمدید و اعتبار ده ساله دارد که این امر به افراد امکان می‌دهد به طور مداوم در امارات اقامت داشته و حتی خود را حامی و اسپانسر اقامت خود کنند.

یکی دیگر از مزایای دیگر ویزای طلایی، امکان حمایت از اعضای خانواده از جمله همسر و فرزندان، بدون توجه به سن آنها است،. همچنین، امکان حمایت از والدین برای اقامت ده ساله بدون نیاز به پرداخت سپرده‌های اضافی وجود دارد.

علاوه بر این، ویزای طلایی امارات امکان استفاده از تعداد نامحدودی از مددکاران خانگی را نیز فراهم می‌کند. به افراد فرصت داده می‌شود تا در صورت فوت فرد اصلی ویزای طلایی، تا انتهای دوره اقامت خود در امارات باقی بمانند، این امر نشان از دقت و توجه ویژه به مسائل خانوادگی و انسانی است. 

با این وجود برخی از معایب گلدن ویزا می تواند شامل موارد زیر باشد:

نگرانی‌های اخلاقی: منتقدان استدلال می‌کنند که برنامه‌های ویزای طلایی اساساً شهروندی و اقامت را به بالاترین پیشنهاد می‌فروشند و ارزش‌های سنتی شهروندی و هویت ملی را تضعیف می‌کنند. آنها استدلال می کنند که این برنامه ها ثروت را بر سایر عوامل، مانند ادغام فرهنگی و مهارت زبان، که جنبه های مهم اقامت یا شهروند شدن هستند، اولویت می دهند.

نابرابری: برنامه های ویزای طلایی می تواند به نابرابری کمک کند، زیرا در درجه اول به نفع افراد ثروتمندی است که می توانند سرمایه گذاری های مورد نیاز را تامین کنند. این برنامه‌ها ممکن است به‌عنوان پذیرایی از یک طبقه نخبه در نظر گرفته شود، در حالی که کسانی را پشت سر می‌گذارند که توانایی مالی شرکت در آن را ندارند.

خطرات امنیتی: نگرانی هایی وجود دارد که برنامه های ویزای طلایی می توانند توسط مجرمان، فرارهای مالیاتی و افرادی که در فساد دخالت دارند مورد سوء استفاده قرار گیرند. اگرچه دولت ها بررسی های دقیق پیشینه و رویه های دقت لازم را اجرا کرده اند، خطر سوء استفاده هنوز وجود دارد.

تورم املاک و مستغلات: در برخی موارد، هجوم سرمایه‌گذاری خارجی از طریق برنامه‌های ویزای طلایی منجر به تورم قیمت ملک شده است و مردم محلی را از بازار املاک خارج می‌کند. این امر می تواند نابرابری درآمدی را تشدید کند و تنش بین افراد داخلی و سرمایه گذاران خارجی ایجاد کند.

هزينه اخذ ويزاي طلايي امارات

اخذ ويزاي طلايي امارات

هزینه ویزای طلایی امارات ممکن است بر اساس دسته بندی ویزا متفاوت باشد. در صورت درخواست ویزا از امارات، هزینه آن بین 2800 تا 3800 درهم خواهد بود. در ضمن، اگر از خارج از امارات درخواست دهید، هزینه بین 3800 تا 4800 درهم با هزینه درخواست 150 درهم و حدود 1000 درهم برای معاینه پزشکی شناسه امارات خواهد بود. در صورت لزوم می توانید ترجمه رسمی تمکن مالی خود را به یک دارالترجمه رسمی بسپارید.

علاوه بر این، اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بندر (ICP) اکنون هزینه های مجوز ورود را برای افرادی که برای ویزای طلایی 10 ساله امارات درخواست می کنند، تجدید نظر کرده است.

قیمت مجوز ورود شش ماهه اکنون به 1250 درهم به روز شده است. هزینه 1250 درهم شامل هزینه صدور 1000 درهم، هزینه درخواست 100 درهم، هزینه خدمات هوشمند 100 درهم، هزینه خدمات الکترونیکی 28 درهم و 22 درهم برای ICP است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا طلایی امارات 

مدارک لازم جهت اخذ ویزا طلایی

دریافت ویزای طلایی امارات، یکی از مهمترین اهداف بسیاری از افراد است که به دنبال فرصت‌های شغلی یا سرمایه گذاری در این کشور خلیجی هستند. اما برای کسب این ویزا، شرایط خاصی وجود دارد که برخی از آنها را در زیر بررسی خواهیم نمود:

 باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.

 باید یک کپی معتبر از پاسپورت خود را ارائه دهید.

 باید سابقه کیفری پاکی داشته باشید.

 باید از تمامی بیماری‌های خطرناک اجتماعی دور باشید.

 لازم است دارای بیمه درمانی معتبر باشید.

رعایت این موارد اساسی، گام اولیه برای کسب ویزای طلایی امارات محسوب می‌شود. با رعایت این نکات، می‌توانید به آرزوی خود برای زندگی و کار در امارات متحقق کنید.  می توانید با مراجعه به دارالترجمه انگلیسی مدارک لازم را ترجمه کنید.

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک 

ترجمه رسمی مدارک برای افرادی که قصد اقامت یا کار در کشورهای خارجی را دارند بسیار با اهمیت است. ترجمه رسمی مدارک مانند ترجمه پاسپورت شناسنامه، مدارک تحصیلی و تجربیات کاری، اطمینان از اعتبار و قابلیت قانونی مدارک فرد را به مقامات مربوطه ارائه می‌دهد. دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از موسسات معتبر در زمینه ترجمه رسمی در ایران است که خدمات حرفه‌ای و دقیقی در زمینه ترجمه مدارک به صورت رسمی ارائه می‌دهد. این مرکز با اتکاء به تجربه و دانش تخصصی خود، از اهمیت حفظ صحت و دقت ترجمه‌های رسمی آگاه می‌باشد و به مشتریان خود خدمات با کیفیتی ارائه می‌دهد.

نتیجه گیری 

ویزای طلایی امارات یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که به دنبال فرصت‌های کاری و سرمایه‌گذاری در امارات متحده عربی هستند. این ویزا مختص افرادی است که توانایی اقامت دائم در امارات را دارند و به طور معمول حاملان این ویزا می‌توانند از خدمات آموزشی، بهداشتی، واردات، و حتی دسترسی به بازار کار محلی بهره‌مند شوند. همچنین ویزای طلایی امارات می‌تواند گام مؤثری در جهت بهبود شرایط مالی و زندگی شخصی فرد باشد.

سوالات متداول 

۱. مزایای دریافت ویزای طلایی امارات متحده عربی چیست؟

با سیستم ویزای طلایی جدید در امارات متحده عربی، گردشگران می‌توانند بدون نیاز به حامی محلی، در دبی زندگی کنند، تحصیل کنند و کار کنند و به طور کامل مسئولیت کامل برای هر کسب و کاری که روی زمین دبی انجام می‌دهند را بر عهده دارند. این ویزاها به مدت ۵ یا ۱۰ سال صادر می‌شوند و به طور خودکار تمدید خواهند شد. افرادی که دارای ویزای طلایی هستند، قادر خواهند بود تا تخفیفات و معاملات خوبی در خودرو، املاک، خدمات بهداشتی، هتل‌ها، بیمه سلامت و خدمات بانکی بگیرند.

۲. چگونه می‌توانم از ویزای طلایی برای تبدیل شدن به شهروند امارات متحده عربی استفاده کنم؟

تنها می‌توانید از طریق دیوان‌های حاکم و شهرداران، دفاتر شورای اجرایی و کابینه، بر اساس پیشنهادات از سازمان‌های فدرال شهروند امارات متحده عربی شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با معاونت امور هویت و شهروندی تماس بگیرید.

۳. آیا می‌توانید با ویزای طلایی در امارات متحده عربی کار کنید؟

ویزای طلایی به افراد و خانواده‌های آنها که شرایط خاصی را دارند، اجازه می‌دهد تا در امارات متحده عربی زندگی کنند، کار کنند و به مدرسه بروند.

خانواده‌ها می‌توانند توسط افرادی با ویزای طلایی حمایت شوند.

بسته به نوع ویزا، ویزای طلایی می‌تواند برای حمایت از همسران، فرزندان، والدین و برادرانی که به کمک نیاز دارند، استفاده شود.

۴. چه کسانی می‌توانند ویزای طلایی امارات متحده عربی دریافت کنند؟

صاحب یک شرکت

مدیرعامل یا مدیرعامل اجرایی، که می تواند سرپرست یک شرکت باشد.

فردی که دارای دکترا در یکی از رشته‌های تحصیلی است.

نماینده وظایف زیر: سرمایه‌گذار دانشجو، دکتر، مهندس یا ورزشکار و…

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران