اخذ ویزای کاری کانادا، ترجمه رسمی چه مدارکی را لازم دارد؟

اخذ ویزای کاری کانادا

همانطور که می دانید کانادا یک مقصد شگفت‌انگیز برای کار است. این کشور با داشتن اقتصادی پویا، صنایع در حال رشد، حقوق بالای  کارگران و رعایت حقوق کاری، مقصد کاری بسیاری از کارگران خارجی از سراسر جهان است. همچنین، با رشد جمعیت روز افزون، بیش از ۱ میلیون فرصت شغلی خالی در سراسر کانادا وجود دارد. اگر تصمیم به کار در این کشور دارید، باید به اخذ ویزای کاری کانادا فکر کنید. هنگامی که به دنبال فرصت های شغلی در کانادا هستید، باید با تمام جوانب مرتبط با مجوز و  ورک پرمیت کانادا آشنا شوید. در این مقاله، ما برخی از جنبه‌های اساسی اخذ ویزای کاری کانادا و مدارک مورد نیاز برای کار در این کشور را بررسی می‌کنیم. 

ترجمه چه مدارکی برای اخذ ویزای کاری کانادا ضروری است؟

ترجمه مدارک برای اخذ ویزای کاری کانادا

کانادا انواع ویزاهای کاری متعددی اعم از ویزای w1 کانادا را ارائه می‌ کند. برای درخواست هر نوع ویزا، احتمالا نیاز به ترجمه مدارک مختلفی دارید. برخی اسناد ضروری هستند که باید برای هر نوع ویزا ارائه شوند. اسناد هویتی، مدارک تحصیلی، مدارک مالی و غیره از این دست اسناد ضروری هستند. در ادامه، برخی از اسناد اساسی برای دریافت ویزای کاری کانادا را بررسی خواهیم کرد. 

  • اسناد محضری (مدارک هویتی و شناسایی)

قبل از ارائه هر درخواستی، شما باید به پرسش مهم و اینکه “شما کی هستید؟” پاسخ دهید. این سوال حتی برای درخواست ویزای کاری کانادا نیز ضروری است. مدارک شناسایی شما باید با اسناد رسمی مانند شناسنامه، کارت ملی، اسناد تجرد، ازدواج و طلاق، گواهی سلامت و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه، کارت پایان خدمت یا معافیت، گواهینامه و سایر اسناد مرتبط به هویت شخصی شما تأیید شود.

کارفرمایان ممکن است مدارک شناسایی شما را به زبان اصلی نپذیرند، بنابراین ابتدا باید این اسناد را  ترجمه رسمی کنید. در اینجا همچنین باید به یاد داشته باشید که ترجمه پاسپورت الزامی نیست، اما باید مهر موثق توسط مترجم رسمی داشته باشد. در نتیجه، می‌توان گفت که ترجمه رسمی پاسپورت نیز جزو این مدارک شناسایی قرار دارد.

  • نامه تمکن مالی

یکی از اسناد حیاتی در فرآیند اخذ ویزای کاری کانادا، ترجمه گواهی تمکن مالی می‌ باشد. این گواهی نشان می‌دهد که تمام دارایی‌های شما در اختیار مقامات مربوطه قرار می‌گیرد. ترجمه گواهی تأمین مالی تضمین می‌کند که شما قادر به پوشش هزینه‌های زندگی خود طی یک سال اقامت در کانادا (بدون در نظر گرفتن درآمد) خواهید بود.

  • مدارک تحصیلی

قطعاً شما می دانید زمانی که درخواست شغلی می‌ کنید که با رشته تحصیلی‌تان مرتبط است، نشان دادن مدارک تحصیلی نیز جزء رزومه‌ی کاری محسوب می شود. این موضوع مهم را نباید نادیده بگیرید و باید حتما در نظر داشته باشید، زیرا ترجمه رسمی مدارک تحصیلی برای درخواست ویزای کاری در کانادا بسیار حیاتی است. 

  • مدارک شغلی و غیره

به زبان ساده تر می توان گفت که ترجمه رسمی همه اسنادی که نمایانگر سوابق شغلی شما در ایران هستند، ضروری است؛ اعم از گواهی‌نامه‌های رسمی، سوابق بیمه، مدارک فنی و حرفه‌ای و موارد دیگر. البته اگر مدارک بین‌المللی دارید (مانند گواهی‌نامه‌ی بین المللی از دانشگاه آکسفورد)، نیازی به ترجمه رسمی ندارید. 

در دارالترجمه رسمی رنسانس مدت زمان ترجمه حتی در پیک کاری، سریع ترین زمان ممکن پیش بینی می‌شود تا از استرس شما عزیزان کاسته شود.

آیا سفارت کانادا به تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز دارد؟

نیاز سفارت کانادا به تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه

پس از ترجمه رسمی در دارالترجمه انگلیسی، برای ارسال مدارک به سفارت کشور مقصد، لازم است تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه را نیز بگیرید. در غیر این صورت، فقط مهر مترجم رسمی کافی است.  

سفارت کانادا برای پذیرش مدارک، تاییدات دادگستری یا وزارت امور خارجه را نمی‌‌خواهد و فقط مهر مترجم رسمی لازم است. با این حال، بر اساس شرایط، برخی کارفرمایان کانادایی ممکن است از شما بخواهند که مدارک خود را با تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه ارائه دهید.

 هزینه ترجمه رسمی مدارک برای اخذ ویزای کاری کانادا چقدر است؟

هیچ فرقی نمی‌کند که بدنبال ترجمه مدرک برای چه مقصدی هستید. باید بدانید که  هزینه ترجمه رسمی مدارک برای هر نوع سند و در هر دفتر ترجمه، ثابت و تایید شده است. این مقدار از هزینه‌های تصویب شده توسط قوه قضائیه پیروی می‌کند. برای مشاهده هزینه ترجمه رسمی هر مدرک، به بخش ” تعرفه ترجمه رسمی” در وبسایت دارالترجمه رسمی  rotranslation.com مراجعه نمایید. 

 ترجمه مدارک ویزای کاری کانادا چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان ترجمه مدارک ویزای کاری کانادا

مدت زمان مورد نیاز برای ترجمه مدارک به خصوص برای انجام ترجمه رسمی بر حسب حجم مدارک متفاوت است. معمولاً برای ترجمه مدارک با حجم متوسط به طور میانگین بین 10 تا 12 روز کاری لازم است. اما اگر سفارش ترجمه رسمی فوری ثبت شود، زمان تحویل به صورت قابل توجهی کوتاه‌تر خواهد بود.

 ترجمه رسمی فوری برای ترجمه مدارک برای مهاجرت به کانادا 

برای ترجمه رسمی مدارک برای مهاجرت به کانادا شما باید از خدمات یک مترجم حرفه‌ای و اعتباری که دارای مجوز انجمن مترجمین معتبر است استفاده کنید.  این مترجم باید ترجمه‌ی دقیق و رسمی مدارک شما را انجام دهد به‌طوری که ترجمه شما توسط مقامات مهاجرتی کانادا پذیرفته شود. درخواستتان برای ترجمه مدارک باید به همراه تمامی اسناد مورد نیاز ارائه شود و پس از ترجمه، اصل مدارک به‌همراه ترجمه برای ارائه به مقامات مهاجرتی ارسال شود. به‌علاوه، بهتر است که از سایت‌ها و مراکز معتبر و با تجربه برای انجام این کار استفاده کنید.

در دارالترجمه رسمی رنسانس، ترجمه‌ها چندین بار مورد بازبینی قرار خواهند گرفت، بنابراین هیچ خطای انسانی برای همیشه باقی نمی‌ماند. به همین دلیل، ترجمه‌های انجام شده در دارالترجمه رنسانس با تضمین دقت و صحت ارائه می‌شوند، این تضمین به این معناست که اگر به هر دلیلی خطایی رخ داد، متعهد می شوند که بدون هیچ هزینه‌ای متن را اصلاح کنند.

نتیجه گیری 

 ترجمه رسمی فوری مدارک مهاجرت به کانادا

اخذ ویزای کاری کانادا به یکی از مهم‌ترین قسمت‌ های فرآیند مهاجرت به کانادا اشاره دارد. دریافت ویزای کاری یا تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا امکان دستیابی به فرصت‌ه ای شغلی و زندگی بهتر در کانادا را برای افراد فراهم می‌کند. فرآیند اخذ ویزای کاری کانادا به صورت دقیق و پیچیده‌ای انجام   می شود و انواع مختلفی از ویزاها برای ورود به این کشور وجود دارد.

برای دریافت ویزای کاری کانادا، ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کانادا دریافت کرده و سپس درخواست ویزا را ثبت کنید. پس از ارائه مدارک و اطلاعات مورد نیاز و پرداخت هزینه‌های مربوطه، درخواست شما بررسی و اعلام نتیجه   می شود.

باید توجه داشت که پرداختن به جزئیات و اطلاعات مربوط به فرآیند اخذ ویزای کاری کانادا بسیار حائز اهمیت است تا از روند صحیح و بدون مشکل دریافت ویزا اطمینان حاصل شود. همچنین، ممکن است نیاز به مراجعه به مصاحبه شخصی در سفارت یا کنسولگری کانادا داشته باشید.

با دریافت ویزای کاری کانادا، فرصتی برای بهبود شرایط زندگی و کاری خود را خواهید داشت و می‌توانید به عنوان یک مهاجر موفق در کانادا شناخته شوید. این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد اما با تمرکز و پیگیری، رسیدن به این هدف ممکن است.

سوالات متداول

  1. چه مدارکی برای اخذ ویزای کاری کانادا نیاز است؟

     مدارک معمول شامل پاسپورت، تاییدیه‌ی کاری از کانادا، مدرک تحصیلی، مدرک تجربه کاری و سایر مدارک مرتبط است.

  1.   چه مدت زمانی برای اخذ ویزای کاری کانادا طول می‌کشد؟

   زمان پردازش ویزا بستگی به نوع ویزا، میزان کاری کانادا و سایر عوامل دارد اما به طور معمول ممکن است تا چند هفته یا ماه طول بکشد.

  1. آیا می‌توانم خانواده‌ام را با خود به کانادا ببرم؟

    بله، با اخذ ویزای کاری ممکن است بتوانید افراد خانواده خود را به همراهتان به کانادا ببرید.

  1.   ویزای کاری کانادا چه مزایایی دارد؟

    داشتن ویزای کاری کانادا به شما اجازه می‌دهد تا به صورت قانونی در کانادا کار کنید و از امکانات کشور بهره‌مند شوید.

  1.   آیا باید برای ویزای کاری کانادا مصاحبه کنم؟

    بله، حتی در برخی موارد شما باید در مصاحبه حضوری برای اخذ ویزا اقدام کنید.

  1.   برای اخذ ویزای کاری کانادا چقدر باید هزینه کنم؟

   هزینه ویزا بستگی به نوع ویزا و موارد دیگر دارد، برای جزئیات دقیق در وزارت امور خارجه کانادا مطالعه کنید.

  1. آیا بعد از اخذ ویزای کاری، می‌توانم در کانادا اقامت دائم داشته باشم؟

     ویزای کاری فقط برای کار به مدت محدود صادر   می شود. برای اقامت دائم نیاز به روش های دیگری است.

  1. آیا می‌توانم ویزای کاری کانادا را تمدید کنم؟

     بله، در برخی موارد ممکن است بتوانید ویزای کاری خود را تمدید کنید اما بستگی به شرایط خاص دارد.

  1. آیا ممکن است ویزای کاری کانادا را بدون کمک مشاور یا وکیل اخذ کنم؟

    بله، ممکن است اما به دلیل پیچیدگی‌های قوانین مربوطه معمولاً توصیه می شود از مشاور یا وکیل متخصص استفاده کنید.

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران