تحصیل دندانپزشکی در فرانسه 2024

شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه 2024

از آنجا که فرانسه کشوری ایده آل برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود، از همین رو انتخاب گزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه می تواند یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت شما باشد. به ویژه آنکه دانشگاه های این کشور در جایگاه مطلوبی در سطح جهان قرار دارد. اعتبار بالای مدارک تحصیلی این کشور و نیز کیفیت بالای سیستم آموزشی هر کسی را وسوسه می کند که به فکر تحصیل در فرانسه بیفتد. از آنجا که رشته های پزشکی جایگاه عالی در فرانسه و کشورهای اروپایی دیگر دارد از همین رو در این مقاله به طور کامل به موضوع تحصیل دندانپزشکی در فرانسه می پردازیم.

شرایط عمومی تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

شرایط عمومی تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه نیازمند شرایط عمومی و کلی هستید، که در صورت دارا بودن آن می توانید برای دریافت پذیرش اقدام کنید. در نظر داشته باشید که قبولی در این رشته و نیز تحصیل در فرانسه می تواند در آینده مسیر مهاجرت به آمریکا یا هر کشور دیگری در دنیا را برای شما هموار کنید. این شرایط عمومی عبارت است از:

  •         داشتن مدارک تحصیلی مرتبط معتبر به همراه ریز نمرات
  •         داشتن تمکن مالی برای تامین هزینه های تحصیل وزندگی در این کشور
  •         داشتن مهارت زبان فرانسه
  •         داشتن شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی
  •         داشتن پاسپورت معتبر

در نظر داشته باشید که تمامی مدارک مورد نیاز در زمان درخواست ویزا باید توسط دارالترجمه رسمی معتبر ترجمه شود.

شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در فرانسه

شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در فرانسه

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه داشتن شرایط اختصاصی جدای از شرایط عمومی الزامی است. از مهمترین شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه عبارت است از:

  •         داشتن گواهی و ترجمه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  •         داشتن مدرک زبان فرانسه حداقل A2 برای دریافت پذیرش و مدرک C1 برای تحصیل در این رشته در دانشگاه های فرانسه
  •         داشتن حداقل مدرک دیپلم 12 ساله
  •         قبولی در مصاحبه ورودی دانشگاه مورد نظر
  •         کسب معدل مناسب پس از یکسال تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه مورد نظر

آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های دندانپزشکی فرانسه

آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های دندانپزشکی فرانسه

در حال حاضر آزمون های مختلفی برای اینکه بتوانید در دانشگاه های فرانسه در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید، وجود دارد. اما منهای آزمون های زبان مانند آزمون آیلتس که برای دریافت مدرک زبان انگلیسی وجود دارد و یا آزمون های مربوط به زبان فرانسه، آزمون های تخصصی نیز از سوی سیستم آموزشی دانشگاه های این کشور طراحی شده است. این آزمون ها عبارت است از:

آزمون دوره PASS که پس از دوره یکساله دروس پایه و تخصصی برگزار می شود

آزمون پایان دوره PASS که به صورت تستی برای دروسی مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک و… است

در نظر داشته باشید که آزمون های ورودی دندانپزشکی در دانشگاه های فرانسه به دلیل رقابت بالا امکان قبولی را برای متقاضیان کاهش می دهد. با این وجود کسب حداقل نمره در این آزمون ها می تواند به شما کمک کند، در مسیر دریافت پذیرش موفق شوید. لازمه این موضوع نیز تسلط به زبان فرانسه است.

علاوه بر این برای ترجمه دقیق و کامل مدارک خود هم دقت و حساسیت بالایی داشته باشید. برای این منظور می توانید از خدمات ترجمه تخصصی دارالترجمه رسمی رنسانس استفاده کنید.

دوره های تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

دوره های تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه شامل دو دوره تخصص و فوق تخصص است. دوره تخصصی 3 ساله و شامل تشخیص و درمان اختلالات دندانی و جراحی های اساسی می باشد. دوره فوق تخصص نیز می تواند همراه با انتخاب رشته ها و گرایش های تخصصی در زمینه دندانپزشکی باشد. ترمیم ایمپلنت، ارتودنسی و… از جمله گرایشی های فوق تخصصی دندانپزشکی می باشد.

شرایط سنی و مدارک لازم جهت پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

شرایط سنی و مدارک لازم جهت پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

موفقیت برای دریافت پذیرش از دانشگاههای فرانسه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی نیازمند داشتن شرایط خاص است. یکی از این شرایط مربوط به شرایط سنی فرد است. براساس قوانین فرانسه برای پذیرش در این رشته حداکثر سن می تواند 26 سال و حداقل 18 سال باشد. داشتن مدرک دیپلم 12 ساله نیز برای دریافت پذیرش الزامی است.

برای اینکه بتوانید در مسیر دریافت پذیرش تحصیلی در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های فرانسه موفق شوید ارائه مدارک زیر الزامی است:

  •         ترجمه سوابق تحصیلی به همراه ریز نمرات
  •         گواهی و ترجمه رسمی تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور
  •         بیمه پزشکی
  •         دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  •         مدرک معتبر زبان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های فرانسه نیازمند پرداخت هزینه برای دانشجویان بین المللی است. این هزینه ها برای دانشجویان بومی به مراتب کمتر است. از همین رو اگر قرار است به عنوان دانشجوی بین المللی در دانشگاه های فرانسه مشغول تحصیل در رشته دندانپزشکی شوید باید بدانید به جز هزینه ای جانبی مانند هزینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و درخواست ویزا باید بخشی از هزینه های خود را برای تحصیل در نظر بگیرید. این هزینه ها برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل موارد زیر است:

کارشناسی: سالانه 2770 یورو

کارشناسی ارشد: 3770 یورو

علاوه بر این هزینه ها یک دانشجوی رشته دندانپزشکی در فرانسه، هزینه هر ماه اقامت در این کشور نیز ماهانه 1500 یورو است.

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی

برخی افراد به دنبال پیدا کردن راهکاری برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در فرانسه هستند از همین رو سعی می کنند تا مدرک  زبان انگلیسی معتبر مانند تافل یا آیلتس را دریافت کنند. اما خبر بد اینکه اگر چه رشته هایی در دانشگاه های فرانسه برای تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد اما تحصیل به زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی وجود ندارد.

تحصیل تخصص دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل تخصص دندانپزشکی در فرانسه 

اگر موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه های فرانسه در رشته دندانپزشکی شدید، می توانید از میان گرایش های مختلف یکی را انتخاب کنید. بهترین رشته های تخصصی دندانپزشکی که می توانید در دانشگاه های فرانسه طی کنید، عبارت است از:

  • متخصص ارتودنسی: این رشته دو تا سه سال طول می کشد. فرد در این دوره آموزش های علمی و عملی در زمینه اصلاح دندان  ها و فک  را می بیند. این رشته یکی از بهترین گرایش های دندانپزشکی است که می توانید در فرانسه انتخاب کنید. آینده شغلی و درآمد خوبی در انتظار فارغ التحصیلان این رشته است.
  • پریودنتیست: رشته دیگری که در میان رشته های دندانپزشکی در فرانسه می توانید انتخاب کنید، گرایش پریودنتیست است که مربوط به درمان توده های نرم داخل دهان و مربوط به بیماری های دندان است. جراحی لثه و ایمپلنت نیز از مهارت های فارغ التحصیلان این رشته است.
  • دندانپزشکی اطفال: این رشته نیز یکی از مواردی است که می توانید به صورت تخصصی در آن کسب مهارت کنید. این گرایش تقریبا محتوایی متفاوت از دندانپزشکی بزرگسالان دارد و تمرکز آن به طور ویژه بر بیماری های دهان و دندان کودکان است.

دندانپزشکی در فرانسه چند سال است؟

دندانپزشکی در فرانسه چند سال است؟

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه  طی دوره های 6 ساله است که فرد هر سال در زمینه های خاصی آموزش می بیند.

سال اول اصول پایه دندانپزشکی با ارائه مدرک دیپلم آموزش عموم علوم دندان همراه است. این مدرک معادل لیسانس است.

سال دوم درباره دانش عمیق در حوزه سلامت عمومی دندان،  دندانپزشکی قانونی و بیهوشی همراه است. پایان سال مدرک دیپلم آموزش عمقی علوم دندان ارائه می شود که معادل فوق لیسانس می باشد.

پایان سال پنجم عملکرد تحصیلی دانشجو به دو مسیر کارآموزی کوتاه مدت و بلند مدت ختم می شود. در صورتی که دانشجو دوره کوتاه مدت را طی کند می تواند مدرک دندان پزشکی را دریافت و پس از دفاع از پایان نامه دوره بلند مدت را طی کند.

ویزای تحصیلی فرانسه برای رشته دندانپزشکی

ویزای تحصیلی فرانسه برای رشته دندانپزشکی

پس از ترجمه مدارک خود توسط مترجمان دارالترجمه رسمی رنسانس نوبت به طی کردن مراحل دریافت ویزای تحصیلی می رسد. برای این منظور لازم است مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه کنید:

  •         فرم درخواست ویزای دانشجویی
  •         پاسپورت معتبر
  •         نامه پذیرش موسسه زبان
  •         گواهی تمکن مالی به میزان تامین هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور
  •         رسید بلیط هواپیما
  •         بیمه پزشکی
  •         اسناد محل اقامت در فرانسه
  •         مدرک زبان فرانسه
  •         رسید پرداخت هزینه ویزا
  •         مدارک معتبر تجرد یا تاهل فرد

کار پس از تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

کار پس از تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

خبر خوب این است که یک دانشجوی دندانپزشکی در فرانسه این امکان را دارد که پس از فارغ التحصیلی در این کشور مشغول به کار شود. دولت فرانسه این امکان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده که یک تا دو سال پس از تحصیل در این کشور اقامت داشته باشند. افراد می توانند از این فرصت برای پیدا کردن کار استفاده کنند. پس از آن با تغییر ویزای تحصیلی به کاری می توانند اقامت خود را در این کشور تمدید کنند.

OCTs در رشته دندان پزشکی در فرانسه به چه معنی است؟

OCTs در واقع مخفف  Overseas Countries and Territories است که دروس مورد پذیرش در دانشگاه های کشورهای اروپایی است و فرد در صورت گذراندن آن در معادلسازی مشکلی نخواهد داشت.

PASS یا LAS در دندان پزشکی در فرانسه به چه معنی است؟

PASS یا LAS نیز آزمون هایی است که در کشور فرانسه مورد توجه است و فرد از طریق یکی از این آزمون ها انتخاب می شود.

درآمد دندانپزشکان در فرانسه

درآمد دندانپزشکان در فرانسه

یکی از مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه آینده شغلی و درآمدی خوبی است که در انتظار افراد است. به طور کلی این رشته یکی از بهترین رشته های درآمدزا در فرانسه محسوب می شود. رشته های دندانپزشکی می توانند به طور کلی حداقل 25800 یورو در سال درآمد داشته باشند. البته درآمد یک دندانپزشک در فرانسه بیش از این حرف ها است.

حداکثر درآمدی که یک دندانپزشک می تواند در فرانسه داشته باشید بیش از 144 هزار یورو می باشد. و میانگین درآمد در این کشور برای دندانپزشکان 75 هزار یورو است. نکته مهمی که لازم است درباره درآمد دندانپزشکان در فرانسه بدانید، این است که شهر محل اقامت و کار تاثیر زیادی بر میزان درآمد شما خواهد داشت، پس حتما به این موضوع توجه کنید.

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت 

یکی از مهمترین مراحل در فرایند مهاجرت تحصیلی به هر کشوری، گردآوری مدارک و انجام ترجمه رسمی آن است. دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از معتبرترین و با سابقه ترین موسسه های رسمی ترجمه در کشور است که می توانید، مدارک خود را اعم از انجام  ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به مترجمان رسمی آن بسپارید. علاوه بر ترجمه رسمی مدارک، شما می توانید از سایر خدمات ترجمه غیر رسمی مانند ترجمه مقاله، کتاب، ترجمه همزمان و… نیز استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این دارالترجمه تماس بگیرید.

نتیجه گیری

تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه یکی از رویاهایی است که شاید شما هم در ذهن داشته باشید. اگر بدانید که این اقدام چه مزایایی را برای شما به همراه دارد، حتما عزم خود را برای موفقیت در این مسیر جزم خواهید کرد. تحصیل در یک رشته پردرآمد با کمترین هزینه و نیز معتبرترین دانشگاه های دنیا قطعا هر کسی را می تواند برای قدم گذاشتن در این مسیر وسوسه کند. اگر شما هم به فکر تحقق این هدف هستید، حتما در نظر داشته باشید که باید در مسیر گردآوری و ترجمه مدارک خود به صورت رسمی حساس و دقیق باشید تا بتوانید این مسیر را بدون نگرانی طی کنید. انتخاب دارالترجمه انگلیسی یا فرانسوی می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

سوالات متداول

1- طول دوره تحصیل دندان پزشکی در فرانسه چقدر است؟

دوره های تحصیلی در رشته دندانپزشکی در فرانسه 6 ساله است.

2- آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی در فرانسه وجود دارد؟

خیر، زبان رسمی برای دوره های آموزشی دندانپزشکی در فرانسه به زبان فرانسوی است.

3- سه رشته تخصصی دندانپزشکی در فرانسه چیست؟

  • متخصص ارتودنسی
  • پریودنتیست
  • دندانپزشکی اطفال
دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران