تحصیل در چین | مهاجرت تحصیلی به چین

تحصیل در چین

با تحصیل در چین از بهترین امکانات تحصیلی و رفاهی بهره‌مند خواهید شد. این کشور یکی از قدرت‌های اقتصادی و علمی در جهان محسوب می‌شود در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف داشته است. یکی از حوزه‌های مورد توجه چین، آموزش عالی است؛ به طوری که دانشگاه‌های چین در حال حاضر در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. این دانشگاه‌ها به دانشجویان بین‌المللی فرصت تحصیل در رشته‌های مختلف با هزینه‌های مقرون به صرفه را می‌دهند. در این مقاله هر آنچه باید در مورد مهاجرت تحصیلی به چین بدانید را عنوان می‌کنیم؛ بنابراین اگر قصد تحصیل در چین دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دلایل انتخاب چین برای تحصیل

آسیای شرقی کشورهایی را در خود جا داده است که در آن ها می توانید تحصیلات خود را ارتقا دهید و در عین حال در یک فرهنگ کاملا جدید و جذاب غوطه‌‌ور گردید. یکی از بهترین کشورها در این زمینه چین است که با لقب دومین اقتصاد بزرگ جهان در صحنه بین الملی شناخته می‌شود.

دلایل بسیار زیادی برای تحصیل در چین وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به در دسترس بودن و راهی مقرون به صرفه برای یادگیری و زندگی در خارج از کشور اشاره کرد.

در ادامه بهترین دلایل برای مهاجرت تحصیلی به چین را عنوان می‌کنیم.

رتبه‌بندی بالای دانشگاه‌های چین

یکی از دلایل برجسته تحصیل در چین کیفیت آموزش ارائه شده توسط دانشگاه‌های این کشور است. دولت چین ارائه‌ بهترین دانش به دانشجویان را در اولویت قرار داده و اطمینان حاصل می کند که مؤسسات آموزشی درجه یک هستند.

دانشگاه شانگهای یکی از بهترین دانشگاه های چین است که در سطح جهانی توسط رتبه بندی دانشگاه QS و رتبه بندی دانشگاه های جهانی به رسمیت شناخته می‌شود.

برنامه های آموزشی معتبر

یکی دیگر از دلایل هیجان انگیز برای مهاجرت تحصیلی به چین، برنامه های آموزشی و رشته‌های متعددی است که می توانید از بین آن‌ها انتخاب نمایند. از تجارت گرفته تا علم، مطمئناً گزینه های زیادی برای انتخاب خواهید داشت.

علاوه بر این، هر رشته برای پر کردن تقاضای نیروی کار ایجاد شده است؛ به این معنی که  با دانش گسترده فارغ التحصیل می شوید و در رشته تخصصی خود به راحتی وارد بازار کار خواهید شد.

دسترسی به دوره های کارآموزی

چین مهذ شرکت های شناخته شده در سطح جهانی است، مانند شرکت پتروچاینا، JD.com Inc. ،Ping An Insurance و غیره. با شرکت در دوره‌های کارآموزی که این شرکت‌ها برگذار می‌کنند، می توانید تکنیک های کاری و اخلاقی ارزشمندی را بیاموزید که بدون شک برای آینده شغلی شما مفید هستند.

علاوه بر این، می‌توانید ارتباطاتی را در طول دوره کارآموزی خود ایجاد کنید که برای آینده شغلی شما حیاتی خواهند بود.

زندگی و تحصیل در کشوری با نفوذ استثنایی

از جمله مزیت غیرقابل انکار تحصیل در چین، موقعیت جهانی آن است. از تجارت گرفته تا فناوری این کشور همیشه در حال پیشرفت بوده و همچنان به ارائه نوآوری های ارزشمند ادامه می دهد.

با تحصیل در چین می توانید به طور طبیعی درک کنید که چگونه باید بهترین نسخه از خود باشید. جدا از یادگیری در دانشگاه، همچنین می‌توانید انرژی چین را جذب کنید تا به طور مداوم تکامل پیدا کرده و همیشه در زندکی پیشتاز باشید.

فلسفه چینی

علاوه بر داشتن یک اقتصاد باثبات، هنگام زندگی و مهاجرت تحصیلی به چین دیگری نیز برای قدردانی و یادگیری وجود دارد.

به عنوان مثال، می توانید با فلسفه های چینی مانند موارد زیر بیشتر آشنا شوید و با سرلوحه قرار دادن آن‌ها در زندگی، موفقیتان را چندین برابر کنید.

  • “هرجا رفتی با تمام وجودت برو.”
  • “هرگز با کسی که بهتر از خودت نیست دوستی نکن.”
  • “موفقیت به آمادگی قبلی بستگی دارد، و بدون چنین آمادگی، قطعا شکست خواهی خورد.”
  • “مورد ظلم قرار گرفتن اهمیتی ندارد مگر اینکه مدام آن را به خاطر بیاورید.”

غذاهای اصیل چینی

یکی دیگر از دلایل هیجان انگیز مهاجرت تحصیلی به چین غذاهای آن است. مطمئناً از غذاهای اصیل و محبوب چینی مانند اردک سوخاری پکن، مرغ کونگ پائو، گوشت شیرین و ترش، هات پات، دیم سام و غیره لذت خواهید برد.

جدای از وعده های غذایی مجلل، این کشور به چای با اثرات آرام بخش و درمانی نیز معروف است. با مهاجرت تحصیلی به چین بدون شک تجربه ای خاطره انگیز از غذا خواهید داشت.

یادگیری زبان چینی

یکی از دلایل مهم برای تحصیل در چین این است که می توانید به طور طبیعی زبان این کشور را یاد بگیرید. چینی یکی از پرکاربردترین زبان ها در جهان محسوب می‌شود. 1.3 میلیارد سخنور بومی دارد و یادگیری آن می تواند از نظر شخصی و حرفه ای بسیار کارآمد و مفید باشد.

سیستم حمل و نقل قابل اعتماد

شانگهایِ چین در رتبه نهم جهانی به عنوان بهترین شهر برای حمل و نقل عمومی قرار دارد. می‌توانید سفرهای بی‌وقفه به بخش‌های مختلف شهر از طریق مترو شانگهای و راه‌آهن چین شانگهای را تجربه کنید و از این تجربه نهایت لذت را ببرید.

امنیت

چین به طور کلی برای دانشجویان بین المللی امن است. اما علیرغم نرخ پایین جرم و جنایت، در مورد کلاهبرداری های خیابانی باید کاملا حواس خود را جمع کنید.

همچنین، آشنایی با قوانین و مقررات چینی مطمئنا به شما کمک خواهد کرد. البته، موسسات آموزشی در این کشور از طریق سیاست‌ها از دانش‌آموزان جهانی حمایت بیشتری می‌کنند.

هزینه زندگی مقرون به صرفه

یکی دیگر از دلایل جذاب برای مهاجرت تحصیلی به چین مقرون به صرفه بودن آن است. در مقایسه با سایر کشورهای جهان اول، هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی به طور کلی ارزان‌تر است. این کشور به طور خاص جایگزین های ارزان تری را برای اقامت شما در این کشور ارائه می دهد، از شهریه گرفته تا کمک هزینه روزانه.

بررسی مقاطع تحصیلی مختلف در چین

دوره‌های مختلف تحصیلی در چین

سیستم آموزشی چین مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در بسیاری از رشته ها ارائه می دهد و این رشته‌ها توسط دانشگاه های خصوصی یا دولتی ارائه می شوند.

دوره لیسانس در چین

امروزه چین به یکی از قطب های اصلی آموزش عالی در جهان تبدیل شده است. این کشور دارای تعداد زیادی دانشگاه معتبر بوده که دوره‌های کارشناسی با کیفیتی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. تحصیلات کارشناسی در چین می تواند یک گزینه عالی برای دانشجویان ایرانی یاشد که به دنبال آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه هستند.

برنامه های کارشناسی چین تجربه یادگیری جامعی را ارائه می دهد و اکثر دوره ها 4 تا 6 سال طول می‌کشند. رشته های پزشکی، مانند MBBS و پزشکی بالینی، به دلیل مدت زمان 6 ساله قابل توجه هستند.

ساختار برنامه معمولی دوره کارشناسی در چین به این صورت است:

  • سال 1: مقدمه ای بر رشته های اصلی، ایجاد یک پایه قوی در ریاضیات، علوم و مباحث انسانی.
  • سال 2: ورود به موضوعات خاص و ایحاد زمینه برای دروس تخصصی
  • سال 3-4: تمرکز بر دروس انتخابی و آموزش عملی، آماده سازی دانش آموزان برای مسیرهای شغلی
  • سال 5-6 (برای رشته های پزشکی): دوره های تخصصی و بالینی، که به مدرک حرفه ای ختم می شود.

سیستم آموزشی چین بر آمادگی تحصیلی دقیق، پرورش تفکر انتقادی، حل مسئله و سازگاری تاکید دارد. دانشجویان ایرانی می توانند به این محیط محرک فکری بپیوندند و تخصص و بینش فرهنگی ارزشمندی به دست آورند.

دوره کارشناسی ارشد در چین

برنامه های کارشناسی ارشد چین که به نام Shuoshi Xuewei شناخته می شود، شامل دو مسیر مجزا هستند: دوره-محور و پژوهش-محور. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین، باید مدرک لیسانس خود را با موفقیت به پایان رسانده باشید. دانشجویان ایرانی می‌توانند پس از نشان دادن مهارت انگلیسی خود از طریق آزمون زبان مانند آزمون آیلتس، دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را انتخاب کنند.

مدت استاندارد مدرک کارشناسی ارشد در چین دو سال است و برخی از برنامه های تخصصی تا سه سال نیز ممکن است طول بکشند. مانند برنامه های کارشناسی و دکترا، سال تحصیلی در ماه مارس آغاز شده و در اکتبر به پایان می رسد.

دوره دکتری در چین

چین سالانه بیشترین تعداد فارغ التحصیلان دکترا را دارد، بنابراین با تحصیل در مقطع دکتری در چین، فرصتی بی نظیر برای بررسی رشته های تحصیلی تخصصی را خواهید داشت. دوره‌های دکترا در چین معمولاً سه تا چهار سال طول می‌کشد که نیازمند تکمیل موفقیت‌آمیز مدرک کارشناسی ارشد و گذراندن امتحانات ورودی است.

دو یا سه سال اول آموزش و کسب دانش نظری اختصاص دارد و دانشجویان را برای تحقیقات مستقل آماده می‌سازد. سال آخر بر انجام تحقیقات اصلی و تولید یک رساله جامع تمرکز می‌شود. دانشگاه‌های چین برنامه‌های درسی دقیق و الزامات ورودی را سالانه منتشر می‌کنند که متناسب با اهداف مطالعاتی خاص هستند.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها جهت تحصیل در چین

پذیرش گرفتن در دانشگاه چین

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های چین به شرح زیر است:

انتخاب دانشگاه و رشته

اولین قدم در اخذ پذیرش از دانشگاه‌های چین، انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر است. دانشجویان می‌توانند به وب‌سایت‌های دانشگاه‌های چین مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در مورد رشته‌ها، شرایط پذیرش و شهریه دریافت نمایند.

جمع‌آوری مدارک

پس از انتخاب دانشگاه و رشته، دانشجویان باید مدارک لازم را برای اخذ پذیرش جمع‌آوری کنند. مدارک مورد نیاز بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت است، اما به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

اولین مرحله برای ارسال درخواست خود ترجمه رسمی مدارک شما است، این مدارک باید توسط یک دارالترجمه رسمی که مورد تایید دادگستری و وزارت امور خارجه باشند ترجمه شوند. دارالترجمه رسمی رنسانس با داشتن این تاییدیه ترجمه مدارک شما را با بهترین کیفیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

ارسال درخواست

دانشجویان می‌توانند درخواست خود را به صورت آنلاین یا حضوری ارسال کنند. برای ارسال درخواست به صورت آنلاین، می‌توانید از وب‌سایت‌های کمکی مانند CUCAS یا CUAC استفاده کنید. نتایج پذیرش معمولاً طی چند ماه پس از ارسال درخواست اعلام می‌شود.

برای تسهیل روند اخذ پذیرش، چندین وب‌سایت کمکی در چین وجود دارد. این وب‌سایت‌ها خدمات مختلفی مانند ثبت‌نام آنلاین، ارائه مشاوره و کمک به دانشجویان در تکمیل مدارک را ارائه می‌دهند.

برای ارسال درخواست باید مدارک خود را به صورت رسمی ترجمه کنید، برای اینکار نیاز به دارالترجمه انگلیسی دارید، دارالترجمه رسمی رنسانس این کار را به بهترین نحو ممکن برایتان انجام می‌دهد.

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های چین به شرح زیر است:

هزینه‌های تحصیل در چین

هزینه درخواست دانشگاه های چین برای رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی تفاوت دارد. در حالت کلی، این هزینه بین 100 تا 200 دلار آمریکا است. برنامه پزشکی (MBBS) از گران ترین برنامه های تحصیلی در چین از نظر هزینه درخواست هستند. همچنین، دانشگاه های چینی با رتبه بالاتر، هزینه بیشتری دارند.

شهریه دانشگاه های چین در مقایسه با کشورهایی مانند انگلستان و ایالات متحده آمریکا بسیار پایین است، هزینه تحصیلی در چین از 3300 تا 9900 دلار آمریکا در سال تخمین زده می‌شود. این هزینه ها بسته به دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت هستند.

همچنین برای درخواست، نیاز به تزجمه مدارک تحصیلی خود دارید؛ بنابراین هزینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی هم جزویی از هزینه‌های شما محسوب می‌شود. دارالترجمه رسمی رنسانس اینکار را با بهترین کیفیت برای شما انجام می‌دهد.

سایر هزینه‌های ضروری برای تحصیل در چین

  • هزینه معاینه پزشکی: دانشجویانی که قصد دارند بیش از 6 ماه در چین بمانند، باید قبل از ورود به این کشور، معاینه پزشکی انجام دهند.
  • هزینه ویزای دانشجویی: هزینه ویزای دانشجویی چین برای دانشجویان ایرانی بین 30  دلار تا 90 دلار است.
  • هزینه کتاب و موارد درسی: هزینه کتاب و مواد درسی در چین بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت است. به طور کلی، دانشجویان باید در هر ترم بین 200 تا 330 یوان برای این اقلام هزینه کنند.
  • هزینه اینترنت و تلفن همراه: هزینه اینترنت در چین به طور متوسط 95 یوان در ماه است. همچنین، استفاده از تلفن همراه به طور متوسط 100 یوان در ماه هزینه دارد.
  • هزینه حمل و نقل: حمل و نقل عمومی در چین بسیار ارزان است. به عنوان مثال، هزینه یک سفر مترو 3.32 یوان و هزینه یک سفر اتوبوس 1.99 یوان است. همچنین، دانشجویان می‌توانند با پرداخت 99 یوان در ماه، از کارت دانشجویی حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

هزینه اسکان

همانطور که می‌دانید، شانگهای و پکن به عنوان گران‌ترین شهرهای چین برای زندگی شناخته می‌شوند. با این حال، می‌توان با کمی جستجو، گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای برای مسکن در این کلان‌شهرها پیدا کرد. نرخ‌ها در شهرهای دیگر، مانند تیانجین، جیانگسو یا سیچوان، حتی پایین‌تر است.

رایج‌ترین گزینه‌های مسکن دانشجویی در چین عبارتند از:

  • خوابگاه‌های دانشجویی: خوابگاه‌های دانشجویی رایج‌ترین گزینه مسکن برای دانشجویان بین‌المللی در چین هستند. هزینه آن‌ها بسته به دانشگاه، شهر و امکانات ارائه‌شده، بین 150 تا 400 دلار در ماه است.
  • اجاره آپارتمان: اجاره آپارتمان یک خوابه در چین به طور متوسط 300 تا 1000 دلار در ماه است. البته این قیمت بسته به شهر، موقعیت آپارتمان و امکانات آن می‌تواند متفاوت باشد.
  • اقامت در خانه یک خانواده چینی: این گزینه می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ چینی باشد. هزینه آن بین 350 تا 550 دلار در ماه است.
  • مهمان خانه: مهمان‌خانه‌ها معمولاً توسط دانشجویان بین‌المللی به عنوان یک گزینه موقت انتخاب می‌شوند. هزینه آن‌ها از 18 دلار در شب برای یک اتاق خصوصی شروع می‌شود.

رایج‌ترین راه برای صرفه‌جویی در هزینه مسکن دانشجویی در چین، زندگی با هم‌اتاقی است. این کار می‌تواند هزینه مسکن را به نصف یا حتی کمتر کاهش دهد. همچنین، می‌توانید با اجاره یک آپارتمان در حومه شهر، از هزینه‌های مسکن بکاهید.

علاوه بر هزینه اجاره مسکن، باید هزینه‌های جانبی دیگری مانند هزینه‌های آب، برق و اینترنت را نیز در نظر بگیرید. این هزینه‌ها معمولاً حدود 50 دلار در ماه است.

بورسیه‌های تحصیلی جهت تحصیل در چین

بورسیه های دانشگاه‌های چین

اخذ بورسیه تحصیلی در چین می تواند راهی عالی برای کاهش بار مالی تحصیل شما و کسب تجربیات ارزشمند بین المللی باشد. برای اخذ بورسیه تحصیلی در چین، با تحقیق در مورد گزینه های موجود برای دانشجویان بین المللی شروع کنید. بورسیه های دولتی، مانند بورسیه تحصیلی دولت چین (CSC)، بسیار رقابتی هستند اما پوشش شهری، کمک هزینه زندگی و بیمه درمانی را ارائه می دهند. بورسیه های تحصیلی خاص دانشگاه ممکن است شرایط سخت گیرانه تری داشته باشند و مزایای بیشتری مانند فرصت های تحقیقاتی یا برنامه های مربیگری ارائه دهند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای هر بورسیه ای که به آن علاقه دارید را به دقت بررسی کنید. این شرایط معمولاً شامل دستاوردهای تحصیلی، مهارت زبان، الزامات ملیت و گاهی اوقات فعالیت های فوق برنامه است. قبل از درخواست، اطمینان حاصل کنید که تمام معیارهای واجد شرایط بودن را دارید.

مدارک ارسالی شما باید نشان دهنده برتری تحصیلی، مهارت زبان و انگیزه شما برای تحصیل در چین باشد. این مدارک شامل ریز نمرات، نمرات آزمون استاندارد شده (در صورت وجود)، توصیه نامه از اساتید یا مربیان آکادمیک و بیانیه شخصی است که اهداف و آرزوهای شما را برجسته می کند.

دانشگاه هایی را انتخاب کنید که با علایق تحصیلی شما همسو هستند. در مورد برنامه های بورسیه ارائه شده توسط هر دانشگاه تحقیق کنید و عواملی مانند شهرت برنامه، تخصص اساتید، امکانات تحقیقاتی و خدمات پشتیبانی دانشجو را در نظر بگیرید.

مهلت درخواست بورسیه تحصیلی متفاوت است، بنابراین بسیار مهم است که برنامه زمانی درخواست خود را مطابق با آن برنامه ریزی کنید.

مدارک و شرایط اخذ ویزا جهت تحصیل در چین

همه دانشجویان بین المللی قبل از آمدن به چین باید ویزای دانشجویی یا ویزای نوع X را دریافت کنند. 2 نوع ویزای X وجود دارد که بسته به مدت برنامه تحصیلی خود می توانید آنها را درخواست کنید.

ویزا X1

ویزای X1 به دانشجویان بین المللی اختصاص دارد که مدت برنامه آموزشی آنها بیش از 6 ماه است. معمولاً ویزای X1 برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا استفاده می شود. از آنجایی که چنین برنامه هایی سال ها طول می کشد، ویزای X1 به مدت 5 سال اعتبار دارد. علاوه بر این، به دانش آموزان اجازه می دهد تا در سراسر چین سفر کنند.

ویزا Х2

ویزا X2 یک ویزای تحصیلی کوتاه مدت برای دانشجویان بین المللی است که مدت برنامه آموزشی آنها کمتر از 6 ماه است. این نوع ویزا برای دانشجویانی که قصد یادگیری زبان چینی یا دوره های کوتاه مدت دیگر را دارند. ویزا تحت شرایط خاصی قابل تمدید است. برای تمدید ویزا دارنده باید یک ماه قبل از انقضای درخواست دهد.

مدارک مورد نیاز برای ویزا

  • گذرنامه. اصل گذرنامه متقاضی که حداقل 6 ماه اعتبار دارد.
  • فرم درخواست. درخواست تکمیل شده برای ویزای دانشجویی چین.
  • عکس. یک عکس رنگی مشابه عکس پاسپورت.
  • اصل و کپی نامه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه چین.
  • فرم های JW201 یا JW202 – فقط برای ویزای X1.

مراحل درخواست ویزای دانشجویی X1

اول باید دانشگاه چین را انتخاب کنید. بررسی کنید که آیا برنامه هایی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و برنامه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. پس از آن برای موسسه آموزشی انتخاب شده درخواست دهید.
اطمینان حاصل کنید که اصل و کپی نامه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه خود را دارید. همچنین، باید بررسی کنید که آیا دانشگاه فرم های JW201 یا JW202 را برای شما ارسال کرده است.
اگر بورسیه تحصیلی در چین دریافت کرده اید، باید فرم JW201 را پر کنید. در غیر این صورت فرم JW202 را پر نمایید.
اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز و فتوکپی با کیفیت آنها را دارید.
درخواست خود را همراه با مدارک مورد نیاز ارسال کنید. به یاد داشته باشید که بهتر است حداقل 3 ماه قبل از اینکه قصد سفر به چین را دارید درخواست دهید.
منتظر نتایج باشید معمولاً پردازش ویزا فقط 1 هفته طول می کشد.
پس از ورود به چین، برای درخواست اجازه اقامت باید به اداره گمرک محلی اداره امنیت عمومی (PSB) مراجعه کنید. این باید ظرف 30 روز پس از ورود به چین انجام شود.

تحصیل در چین و اعتبار مدارک آن در ایران

مدارک دانشگاه‌های معتبر چین در ایران مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند. این بدان معناست که دانشجویانی که از دانشگاه‌های چین فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در ایران مشغول به کار شوند یا در مقاطع تحصیلی بالاتر ادامه تحصیل دهند.

تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه های پزشکی چین مشغول به تحصیل هستند. در حال حاضر 1600 دانشجوی ایرانی که اکثراً در مقطع دکتری تحصیل می کنند در چین حضور دارند. اگر شما نیز قصد تحصیل در رشته های پزشکی در چین را دارید، باید یکی از دانشگاه هایی را انتخاب کنید که توسط دولت ایران به رسمیت شناخته شده اند تا مدرک پزشکی شما در ایران پذیرفته شود.

فرصت‌های شغلی پس از فارغ ‌التحصیلی از دانشگاه‌های چین

پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی در چین

تحصیل در چین به طرق مختلف، چشم‌انداز شغلی دانشجویان ایرانی را بهبود می‌بخشد و فرصت های هیجان انگیزی برای شما ایجاد می‌کند.

کارفرمایان در کشورهای مختلف به دنبال افرادی می گردند که در چین تحصیل کرده اند زیرا می دانند که چیزی برای ارائه دارند زیرا مهاجرت تحصیلی به چین آنها را به امتحان چیزهای جدید و ایجاد اعتماد به نفس و تحصیل با کیفیت سوق می دهد. به همین دلیل است که باید به تحصیل در چین فکر کنید.

فارغ التحصیلی در چین به عنوان سریع ترین کشور در حال رشد اقتصادی جهانی به دانشجویان ایرانی این فرصت را می دهد تا با تکنولوژی و پیشرفت‌های فناوری آشنا شده و این می تواند بسیار سودمند باشد.

تسهیلات دانشجویی در چین

دولت چین و دانشگاه‌های این کشور تسهیلات مختلفی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. این تسهیلات شامل بورسیه‌های تحصیلی، هزینه‌های تحصیل، وام‌ها دانشجویی، خوابگاه‌، خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات مشاوره و حمایتی می‌شوند.

دولت چین و دانشگاه‌ها بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها می‌توانند هزینه‌های تحصیل، زندگی و بیمه دانشجویان را پوشش دهند. دانشجویان همچنین میتوانند برای دریافت وام‌های دانشجویی از بانک‌ها و موسسات مالی چین اقدام کنند. این وام‌ها هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش می‌دهند. خوابگاه‌های دانشجویی با امکانات رفاهی مناسب را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های چین بهره‌مند گردند. همچنین، دانشجویان خدمات مشاوره و حمایتی مختلفی مانند خدمات مشاوره تحصیلی، شغلی، فرهنگی و روانشناختی نیز دریافت می‌کنند.

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت

برای ترجمه مدارک برای مهاجرت به چین، باید به یک دارالترجمه رسمی معتبر مراجعه کنید. دارالترجمه رسمی باید دارای مجوز از قوه قضائیه باشد و مترجمان آن صلاحیت لازم برای ترجمه مدارک رسمی را داشته باشند. دارالترجمه رسمی رنسانس شما را در این مسیر همراهمی می‌کند. تنها کافیست مدارک خود را به درالترجمه رنسانس بسپارید تا ترجمه رسمی اسناد و مدارک، توسط مترجم رسمی انجام گردد و اعتبار قانونی به آن اضافه شود.

نتیجه گیری

تحصیل در چین به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی، مزایا متعددی دارد. از جمله مزایای مهاجرت تحصیلی به چین می‌توان به کیفیت بالای آموزش، هزینه‌های مقرون به صرفه، فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی و آشنایی با فرهنگ و زبان چینی اشاره کرد.

در پایان، باید توجه داشت که مهاجرت تحصیلی به چینمی‌تواند تجربه‌ای ارزشمند برای دانشجویان ایرانی باشد. دانشجویانی که با آگاهی و برنامه‌ریزی مناسب، تصمیم به تحصیل در چین می‌گیرند، می‌توانند از مزایای این کشور بهره‌مند شده و آینده شغلی درخشانی را برای خود، چه در ایران و چه در خارج از کشور رقم بزنند.

سوالات متداول

شرایط تحصیل در چین چیست؟

شرایط مهاجرت تحصیلی به چین عبارتند از مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی، مدرک زبان چینی یا انگلیسی، شرایط مالی مناسب و پذیرش گرفتن از یک دانشگاه در چین.

محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در چین کدامند؟

مهندسی، علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک و شیمی، تجارت و مدیریت و پزشکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در چین هستند.

بهترین دانشگاه‌های چین کدامند؟

دانشگاه پکن، دانشگاه شانگهای ججیا، دانشگاه فودان، دانشگاه تسینگ‌هو، دانشگاه نانجینگ بهترین دانشگاه‌های چین هستند و در رشته‌های مختلف تحصیلی، از جمله مهندسی، علوم پایه، تجارت و مدیریت، رتبه‌های بالایی دارند.

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران