درخواست نوت آفیسر کانادا GCMS

درخواست نوت آفیسر کانادا

درخواست نوت آفیسر کانادا GCMS را می‌توان برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در مورد وضعیت درخواست و پیشرفت خود از IRCC دریافت کرد. یادداشت‌های GCMS یکی از معدود روش‌هایی است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت دقیق‌ترین به‌روزرسانی‌های موجود در برنامه خود درخواست دهند. یادداشت های GCMS خود را همین امروز از IRCC سفارش دهید. اگر مایل هستید درباره درخواست نوت آفیسیر و درباره وضعیت درخواست ویزای کانادا خود بیشتر بدانید، توجه شما را به خواندن ادامه مقاله جلب می‌نمایم.

منظور از نوت افیسر کانادا چیست؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت و پیشرفت برنامه خود، می‌توانید یادداشت‌های GCMS را از IRCC درخواست کنید.

GCMS Notes مخفف «سیستم مدیریت پرونده جهانی» است و یک سیستم الکترونیکی است که توسط دولت کانادا برای مدیریت و پردازش درخواست‌های ویزا و مهاجرت استفاده می‌شود. یادداشت‌های GCMS پرونده دقیق مهاجرت متقاضی است که شامل مکاتبات از IRCC، اسناد دریافت شده توسط متقاضی، یادداشت‌های دقیق از افسری است که پرونده را بررسی می‌کند، و سایر اطلاعات مرتبط مانند کد نگهدارنده افسر می‌باشد. یادداشت سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS) یک فایل اطلاعاتی است که متقاضیان می‌توانند برای اقامت موقت ( ویزای توریستی کانادا یا بازدیدکننده، مجوزهای تحصیل، مجوزهای کاری یا ورک پرمیت کانادا) یا اقامت دائم (Express Entry، برنامه نامزدی استانی، حمایت از خانواده و غیره) درخواست کنند.

نوت آفیسر کانادا GCMS شکلی از درخواست دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی (ATIP) است (معادل کانادایی درخواست قانون آزادی اطلاعات در ایالات متحده). GCMS به سوابق رسمی که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نگهداری می‌شود، توجه می‌کند و بخش مهمی از فرآیند درخواست مهاجرت است. GCMS سیستم داخلی جهانی IRCC برای مدیریت و ارزیابی برنامه‌های کاربردی است. همچنین توسط آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) استفاده می‌شود. متقاضیان می‌توانند برای دریافت به روز رسانی برنامه خود، یادداشتی از پرونده خود در GCMS درخواست کنند.

کاربرد نوت آفیسر کانادا و یادداشت GCMS چیست؟

کاربرد نوت آفیسر کانادا

یادداشت‌های GCMS یکی از معدود روش‌هایی است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت دقیق‌ترین به‌روزرسانی‌های موجود در برنامه خود درخواست دهند. دریافت یادداشت‌های GCMS می‌تواند مزیت ارزشمندی را برای متقاضیان ایجاد کند؛ زیرا حاوی یادداشت‌های شخصی از افسر ویزا است که درخواست را رد کرده است و بینش‌های دقیق‌تری را در مورد دلایل رد ارائه می‌دهد. با به دست آوردن درک بهتر از دلیل رد درخواست آن‌ها، متقاضیان می‌توانند هنگام درخواست مجدد در آینده رویکرد استراتژیک‌تری ایجاد کنند. اگر به جزئیات درخواست‌های قبلی ارسال شده نیاز دارید یا درخواست شما از زمان پردازش فراتر رفته است، سرویس درخواست نوت آفیسر کانادا GCMS در دسترس شما است. سفر شما به کانادا یک سرمایه گذاری بزرگ است، وضعیت درخواست خود را به شانس واگذار نکنید.

چه اطلاعاتی در یادداشت آفیسر مهاجرتی وجود دارند؟‌

در درخواست نوت آفیسر کانادا GCMS، متقاضیان می‌توانند حجم وسیعی از اطلاعات را مشاهده کنند که شامل همه چیزهایی است که ارسال کرده اند و IRCC در رابطه با درخواست جمع آوری کرده است. این شامل:

  • اطلاعات مربوط به درخواست آن‌ها (از جمله زمان دریافت درخواست، زمانی که بررسی شروع شد، کد افسر مهاجرت که به درخواست اختصاص داده شده است، وضعیت درخواست، و دلیل وضعیت و غیره).
  • هر اطلاعاتی که IRCC در مورد متقاضی جمع آوری کرده است.
  • هر گونه اطلاعات ارسال شده توسط نماینده شخص ثالث به IRCC.

چه زمانی باید درخواست نوت آفیسر کانادا داد؟

برای برنامه های اقامت دائم (PR)، بهتر است یادداشت های GCMS خود را بلافاصله درخواست کنید که درخواست شما از مرحله بررسی کامل بودن R10 عبور کند. R10 بیانگر مقررات 10 قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPA) است. در این مرحله است همه مدارک شما مورد بررسی و ارزیابی قرار می‎گیرد. 

دریافت نوت آفیسر کانادا چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان دریافت نوت آفیسر کانادا

 درخواست نوت آفیسر کانادا مستلزم جستجو در تعداد زیادی سوابق است و رعایت محدودیت زمانی اولیه به طور غیر منطقی در عملکرد مؤسسه دولتی تداخل ایجاد می‌کند؛ به همین خاطر مدت زمانی که نوت افیسر به دست شما می‎رسد ممکن است زمان‌بر و طولانی باشد. یادداشت‌های GCMS معمولاً 30 تا 40 روز طول می‌کشد تا به دستتان برسد، اما در برخی از موارد ممکن است، تا 6 ماه به تأخیر بیفتد. در همین حین اگر نیازی به ترجمه مدارک بود، دارالترجمه رسمی رنسانس با انجام بهترین ترجمه به شما در روند درخواست، کمک خواهد کرد. 

چه افرادی می‌توانند برای نوت افیسر کانادا درخواست دهند؟

هرکسی که درخواستی با IRCC و CBSA دارد و درخواستش مرحله کامل بودن R-10 را پشت سر گذاشته است، می‌تواند برای GCMS درخواست دهد.

با این حال، برای دریافت نوت آفیسر کانادا GCMS، ابتدا باید درخواست دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی (ATIP) را تحت ATI ارسال کنید. برای ارسال ATIP باید:

  • شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا باشید. 
  • یا فردی باشید که در حال حاضر در کانادا حضور دارد. 

متقاضیان خارج از کانادا همچنان می‌توانند با استفاده از نماینده‌ای که شهروند کانادا یا مقیم دائم یا شرکتی در کانادا است، برای یادداشت‌های GCMS درخواست دهند. سپس این نماینده از طرف متقاضی برای ATIP درخواست می‌کند و باید فرم درخواست رضایت برای دسترسی به اطلاعات و اطلاعات شخصی را تکمیل کند. نماینده موجود در کانادا با فردی که دعوت نامه کانادا دارد، متفاوت است.

شرایط و قوانین درخواست نوت آفیسر کانادا چیست؟

شرایط نوت آفیسر کانادا

همانطور که گفته شد، اولین قدم برای دریافت یادداشت GCMS، ثبت یک ATIP در IRCC است. این را می توان به شورت آنلاین یا از طریق پست اعمال کرد. برای درخواست، متقاضیان به شماره درخواست خود نیاز دارند و تشویق می‌شوند که شناسه مشتری منحصر به فرد (UCI) خود را برای پردازش سریع‌تر وارد کنند.

همچنین هزینه پردازش 5 دلار کانادا است که می‌تواند به صورت آنلاین پرداخت شود.

بر اساس قانون دسترسی به اطلاعات، تمام درخواست‌های ATIP به IRCC باید ظرف 30 روز پاسخ داده شود. با این حال، این محدودیت زمانی را می‌توان به دلایل خاصی تمدید کرد، مانند اگر درخواست نیاز به برداشتن بسیاری از پرونده‌ها داشته باشد، یا اگر درخواست‌های خاص اجازه پردازش معقول در 30 روز اختصاص داده شده را نمی‎دهد. اگر این اتفاق بیفتد IRCC برای ارائه به‌روزرسانی با درخواست‌کننده ATIP تماس می‌گیرد.

نحوه درخواست نوت افیسر کانادا؛ مراحل گام‌به‌گام

در زیر راهنمای نحوه درخواست متقاضیان نوت آفیسر کانادا GCMS آورده شده است. با در نظر گرفتن مراحل گفته شده به راحتی می‎توانید برای درخواست نوت آفیسر کانادا اقدام کنید. 

مرحله 1: نوت آفیسر کانادا GCMS چیست؟

نوت آفیسر کانادا GCMS شکلی از درخواست دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی (ATIP) است.

GCMS به سوابق رسمی که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نگهداری می‌شود، توجه می کند و بخش مهمی از فرآیند درخواست مهاجرت است. این یادداشت‌ها حاوی اطلاعاتی درباره شما و برنامه شما هستند که در سیستم مدیریت پرونده جهانی IRCC – برنامه‌ای که برای جمع آوری و پردازش برنامه‌های کاربردی در بخش استفاده می‌شود، ذخیره می‌شود.

یادداشت‌های GCMS می‌توانند حاوی اطلاعاتی از جمله (اما نه محدود به): جزئیات پردازش درخواست، جزئیات افسری که درخواست شما را پردازش می‌کند، یادداشت‌های افسران مهاجرت، ارزیابی‌های افسران ویزا، و تمام اطلاعات دیگری که IRCC درباره شما دارد.

با توجه به تعریف فنی یادداشت‌های GCMS به عنوان درخواست ATIP، سازمان‌هایی مانند IRCC و آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) از نظر قانونی موظفند ظرف 30 روز پس از دریافت درخواست پاسخ دهند. با این حال، این مدت ممکن است تحت شرایط خاص تمدید شود.

مرحله 2: ارزیابی کنید که آیا می توانید یک یادداشت GCMS را خودتان ارسال کنید یا خیر؟

ارزیابی نوت آفیسر کانادا

هرکسی که درخواستی با IRCC یا CBSA دارد و درخواستش مرحله کامل بودن R-10 را گذرانده است، به طور بالقوه می توانند برای GCMS درخواست دهند.

با این حال، برای به دست آوردن یک یادداشت GCMS، ابتدا باید یک درخواست ATIP، تحت قانون دسترسی به اطلاعات ارسال کنید. 

مرحله 3: تعیین کنید که چه زمانی باید یادداشت های GCMS خود را درخواست کنید

به افرادی که برای یادداشت GCMS درخواست می‌کنند، توصیه می‌شود منتظر بمانند تا درخواست آن‌ها آنچه را که به عنوان بررسی کامل بودن R-10 شناخته می‌شود بگذراند. در اینجا، افسران مهاجرت تعیین می‌کنند که آیا تمام مدارک لازم (که در هر درخواست خاص “چک لیست اسناد” ذکر شده است) در زمان درخواست در برنامه گنجانده شده است یا خیر.

پس از گذراندن این مرحله، متقاضیان می‌توانند از نظر فنی، یادداشت‌های GCMS خود را در هر مرحله از فرآیند انتظار درخواست کنند، اگرچه معمولاً توصیه می‌شود منتظر بمانید تا زمان کافی برای در دسترس بودن یادداشت‌های جامع‌تر بگذرد و تصویر واضح‌تری از پیشرفت درخواست شما ارائه شود.

مرحله 4: اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنید

قبل از ارسال درخواست خود، اطلاعات لازم را جمع آوری کنید تا از روند روان مطمئن شوید. شما به جزئیاتی مانند نام کامل، تاریخ تولد، آدرس، شماره درخواست، شناسه منحصر به فرد مشتری (UCI)، شماره درخواست، و هر شماره شناسایی مرتبط دیگری که توسط IRCC در طول فرآیند درخواست ارائه شده است، نیاز دارید. در این بخش به ترجمه رسمی تمکن مالی نیازی ندارید؛ چراکه قبلا از این درخواست آن‌ها را ارسال کرده‎اید. اگر در زکه ترجمه مدارک نیاز به اطلاعات داشتید با کارشناسان رنسانس مشورت کنید. 

مرحله 5: درخواست را تکمیل کنید

تکمیل درخواست نوت آفیسر کانادا

برای درخواست یادداشت‌های GCMS خود، بسته به اینکه در کانادا اقامت دارید یا نه، دو روش متفاوت دارید:

  1. درخواست دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی (ATIP) را مستقیماً به IRCC ارسال کنید. یا
  2. (اگر خارج از کانادا هستید) از خدمات یک مشاور یا وکیل معتبر مهاجرتی استفاده کنید که می‌تواند از طرف شما به درخواست شما رسیدگی کند.

درخواست‌های یادداشت GCMS را می‌توان ارسال کرد (خواه توسط متقاضی اصلی یا یک نماینده مجاز) می‌تواند به صورت آنلاین یا از طریق پست از طریق کانال‌های رسمی IRCC ارسال شود.

مرحله 6: پرداخت هزینه پردازش (در صورت وجود)

هزینه درخواست ATIP و نوت آفیسر کانادا GCMS به مبلغ 5 دلار کانادا است، چه به صورت آنلاین یا از طریق پست ارسال شود این مبلغ را باید پرداخت کنید. اگر درخواست از طریق پست ارسال شود، یک چک یا حواله مبلغ هزینه باید همراه با درخواست پست شود.

مرحله 7: منتظر پاسخ باشید

هنگامی که درخواست و پرداخت شما ارسال شد، دوره انتظار می‌تواند ادامه یابد. اگر IRCC ظرف 30 روز به درخواست شما پاسخ نداده است، IRCC توصیه می‌کند با بخش ATTIP پیگیری کنید که می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق پست با آن تماس بگیرید.

مرحله 8: یادداشت های GCMS خود را مرور و تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که نوت آفیسر کانادا GCMS خود را دریافت کردید، آن‌ها را به دقت بررسی کنید. به هرگونه مشاهدات، ارزیابی‌ها یا تصمیماتی که توسط افسران مهاجرت گرفته می‌شود و هر گونه اطلاعات مربوط به خود افسران توجه کنید. این یادداشت‌ها می‌توانند بینش‌های ارزشمندی در مورد پیشرفت و وضعیت درخواست شما ارائه دهند و به شما در درک هر گونه مسائل بالقوه یا زمینه‌هایی که نیاز به توجه دارند کمک کنند.

مرحله 9: به دنبال مشاوره حرفه ای (در صورت نیاز) باشید

مشاوره برای بررسی نوت آفیسر کانادا

اگر با اطلاعات پیچیده‌ای مواجه شدید یا نگرانی‌هایی در مورد محتوای نوت آفیسر کانادا GCMS خود دارید، توصیه می‌شود از یک مشاور یا وکیل مهاجرت مشاوره حرفه‌ای بگیرید. آن‌ها می‌توانند به تفسیر دقیق یادداشت‎ها کمک کنند و در مورد مراحل بعدی شما راهنمایی کنند. دارالترجمه رسمی رنسانس با سال‌ها سابقه فعالیت در فضای مهاجرت کانادا می‌تواند به شما در درخواست اطلاعات بیشتر در مورد ترجمه رسمی مدارک و درخواست‌های ارسال شده کمک کند.

برای درخواست نوت آفیسر کانادا به چه مدارکی نیاز است؟

شما به جزئیاتی مانند نام کامل، تاریخ تولد، آدرس، شماره درخواست، شناسه منحصر به فرد مشتری (UCI)، شماره درخواست، و هر شماره شناسایی مرتبط دیگری که توسط IRCC در طول فرآیند درخواست ارائه شده است، نیاز دارید. در این مراحل به ترجمه رسمی پاسپورت و حتی به دیگر ترجمه‎‌ها نیازی ندارید. در صورت لزوم به شما اعلام می‎شود. 

هزینه نوت افیسر کانادا چقدر است؟

هزینه درخواست یادداشت‌های GCMS  تقریبا 5 دلار کانادا است. این هزینه به صورت آنلاین یا از طریق پست قابل پرداخت است. اگر درخواست خود را از طریق پست ارسال می‌کنید، باید یک چک یا حواله برای هزینه ارسال کنید. در صورت پرداخت آنلاین باید از طریق درگاه‎های پرداخت اقدام کنید. 

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت 

قصد مهاجرت به کانادا یا دیگر کشورهای دنیا را دارید؟ به دنبال موسسه‎ای هستید تا مدارک خود را ترجمه کنید؟ دارالترجمه رنسانس به ترجمه همه مدارک حتی ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری می‎پردازد. رنسانس با سال‎ها تجربه در زمینه ترجمه مدارک مختلف به شما اطمینان خاطر می‌دهد که با کامل‎ترین مدارک و ترجمه، ویزای خود را دریافت خواهید کرد. 

حتی اگر در تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا برای ایرانیان یا ترجمه آن دچار مشکل شده‎اید، رنسانس اینجاست تا در ترجمه صفر تا صد مدارک به شما کمک کند.

نتیجه گیری

درخواست نوت آفیسر کانادا GCMS از طریق مراحل گفته شده برای افرادی که به هر دلیلی نیاز به مدارک دارند یا درخواست ویزای آن‌ها رد شده است، مورد استفاده قرار می‎گیرد. با پرداخت تنها 5 دلار بسیاری از اطلاعات را در اختیار دارید و به راحتی می‎توانید به بررسی و مطالعه جزء به جزء مراحل صورت گرفته در پرونده خود بپردازید. 

سوالات متداول مقاله درخواست نوت آفیسر کانادا GCMS

1- نوت آفیسر کانادا GCMS چیست؟

GCMS Notes مخفف «سیستم مدیریت پرونده جهانی» است و یک سیستم الکترونیکی است که توسط دولت کانادا برای مدیریت و پردازش درخواست‌های ویزا و مهاجرت استفاده می‌شود. 

2- هزینه نوت آفیسر کانادا GCMS چقدر است؟

5 دلار کانادا. که یا باید به صورت آنلاین یا با پست پرداخت کنید. 

3- برای درخواست نوت آفیسر کانادا GCMS چه مدارکی لازم است>

به نام کامل، تاریخ تولد، آدرس، شماره درخواست، شناسه منحصر به فرد مشتری (UCI)، شماره درخواست، و هر شماره شناسایی مرتبط دیگری که توسط IRCC در طول فرآیند درخواست ارائه شده است، نیاز دارید.

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران