اخذ ویزای توریستی کانادا 2024

اخذ ویزای توریستی کانادا 2024

کانادا به عنوان یکی از مقصد های محبوب جهانیان برای گردشگری به شمار می‌رود. آگاهی از آخرین به‌روزرسانی‌های مربوط به الزامات ویزای توریستی کانادا در سال 2024 برای هر فردی که قصد سفر دارد، امری اساسی به حساب می آید. در این مقاله ،همه چیز از معرفی انواع ویزا توریستی کانادا تا شرایط و مدارک و الزامات مورد نیاز برای دریافت آن پوشش داده شده است تا مسافران برای سفر خود آماده باشند. اطلاعات نگه دارید و برای شروع یک سفر به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کشورهای جهان آماده شوید. 

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

تجربه سفر به کشورهای دیگر همیشه از جذابیت‌های بی‌شماری برخوردار است. اما یکی از موارد حیاتی برای گردشگرانی که به دنبال سفر به کانادا هستند، تهیه ویزای توریستی این سرزمین زیبا و پر از انرژی است.

ویزای توریستی کانادا، معمولا با نام ویزای اقامت موقت (TRV) نیز شناخته می‌شود و  جزو بهترین راه های مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود. این مجوز رسمی به مسافران امکان ورود به کانادا را به‌مدت معمولا تا شش ماه می‌دهد، تا بتوانند  این کشور مملو از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی را کاوش کنند. برای افرادی که از کشورهایی معاف از ویزا یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) با کانادا نیستند، ویزای توریستی برای ورود به این کشور بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به بررسی انواع ویزای توریستی می پردازیم:

  1. ویزای یکبار ورود:

ویزای یکبار ورود به افراد خارجی این امکان را می‌دهد که با یک مرتبه وارد کانادا شده و پس از گذشت ۶ ماه، باید کشور را ترک کنند. در صورت خروج از کانادا پیش از پایان این مدت، امکان ورود دوباره با همان ویزا وجود ندارد و ویزای اعطای شده باطل می‌شود.

  1. ویزای چندبار ورود:

این نوع ویزا به افراد امکان می‌دهد تا طی مدت اعتبار ویزا، به تعداد دلخواه وارد و خارج کانادا شوند. دارندگان این ویزا می‌توانند تا ۶ ماه به صورت مکرر و حتی تا ۱۰ سال با مدارک معتبر، برای ورود به کانادا اقدام کنند.

  1. سوپر ویزا:

این ویزا، برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌های کسانی که در کانادا مقیم هستند، صادر می‌شود. دارندگان سوپر ویزا می‌توانند تا دو سال بدون نیاز به تمدید از خانواده خود در کانادا دیدن کنند و تا ۱۰ سال با اجازه ورود چند باره، به کانادا سفر کنند. این ویزا به فرد اجازه می‌دهد تا حداکثر ۲ سال بدون وقفه در کانادا اقامت داشته باشد.

برای اخذ سوپر ویزای کانادا، شرایطی چون دعوت‌نامه رسمی از فرزند یا نوه متقاضی و مدارک مالی برای تامین هزینه‌های اقامت در کانادا، الزامی است. این مدارک نشان دهنده استقرار مالی شخص برای مدت اقامت خود در کانادا می‌باشند.

شرایط ویزای توریستی کانادا

شرایط ویزای توریستی

برخورداری از شرایط لازم در فرآیند درخواست ویزای ویزیت کانادا اهمیت بالایی دارد و برای این منظور، اقداماتی باید صورت گیرد که با مقررات و شرایط مربوطه همخوانی داشته باشد. افراد متقاضی باید به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشند:

داشتن کفایت مالی:

قبل از ورود به کانادا، باید اطمینان حاصل شود که فرد دارای منابع مالی کافی برای تأمین هزینه‌های خود و خانواده‌شان در این سفر می‌باشد.

بدون سوابق کیفری:

عدم داشتن سوابق کیفری یکی از شرایط اساسی برای اخذ ویزا محسوب می‌شود.

داشتن اسناد لازم:

دارا بودن اسناد مورد نیاز مانند پاسپورت و حفظ وضعیت سلامتی درخواست‌کننده از جمله اقتضاهای ضروری است.

اثبات قصد بازگشت:

ارائه مدارکی که نشان دهند پس از اتمام اقامت در کانادا، شخص به کشور خود باز می‌گردد، اجباری است. این امر می‌تواند از طریق ارائه اطلاعاتی مانند داشتن شغل، مسکن یا خانواده انجام شود.

عدم فعالیت تجاری:

واجدین شرایط نباید در هنگام اقامت در کانادا در فعالیت‌های تجاری که به هدف کسب درآمد انجام می‌شود، شرکت کنند. این مورد نیز باید به وضوح از سوی مقامات مربوطه اثبات شود. اما در صورتی که قصد کار در این کشور را دارید لازم است اقدامات لازم را برای تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا به صورت دقیق و رسمی انجام دهید.

رعایت این نکات، گام مؤثری برای کسب موفقیت در فرآیند درخواست ویزای ویزیت به کانادا می‌باشد. اهمیت رعایت قوانین و مقررات، از پیش‌زمینه‌های ضروری برای تجربه مثبت و موثر در سفر به این کشور است.

مدارک اخذ ویزای توریستی کانادا

مدارک اخذ ویزای توریستی

این بخش بسیار مهم است پس با دقت به خواندن ادامه دهید. در واقع برای تقویت پرونده خود در اختیار داشتن مدارک مناسب بسیار حیاتی است. ما در اینجا یک لیست آماده کرده‌ایم تا به شما کمک کند. هیچ نیازی به نگرانی نیست، اما بگذارید ببینیم چه مدارکی اساسی برای درخواست ویزا توریستی کانادا لازم است:

 گذرنامه:

شما باید یک گذرنامه معتبر داشته باشید که در طول اقامت در کانادا اعتبار خود را حفظ کند. همچنبن لازم است ترجمه مدارک هویتی خود را به واسطه دارالترجمه رسمی معتبر ترجمه رسمی کنید.

 عکس‌ها:

حداقل دو عکس مشابه عکس پاسپورتی با وضوح 600 پیکسل و فرمت jpg برای ویزای توریستی کانادا لازم است.

شرایط سنی:

مراقب باشید که شرایط سنی برای درخواست ویزا برای افراد بالای هجده سال و کمتر از آن ممکن است متفاوت باشد.

 اثبات حمایت مالی:

ضروری است که اسنادی که نشان دهنده وجود منابع مالی پایدار مانند صورتحساب بانکی، اظهارنامه مالیاتی یا نامه‌ای از کارفرما ارائه کنید.

هزینه‌های ویزا:

هزینه‌های لازم برای بررسی و پردازش درخواست و هزینه‌های بیومتریک بسته به مدت و اهداف سفر ممکن است متغیر باشند.

مجوزهای پلیس:

حتما مجوزهای پلیس و مدارک مربوط به قبلیت اقامت و مسافرت باید به دقت آماده شود.

 برنامه سفر:

باید برنامه سفر دقیق خود به کانادا شامل تاریخ‌های سفر، مکان‌هایی که قصد بازدید از آنها را دارید و همچنین محل اقامت خود را به صورت کامل ارائه دهید.

 دعوت‌نامه (در صورت لزوم):

در صورت سفر به دیدار خانواده یا دوستان در کانادا، ممکن است نیاز به ارائه دعوت‌نامه از طرف میزبان خود داشته باشید. 

برای دریافت خدمات ترجمه مدارک مختلف می توانید با دارالترجمه رسمی رنسانس در تماس باشید.

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

مراحل اخذ ویزای توریستی

اخذ ویزای توریستی کانادا یک مرحله مهم برای سفر به این کشور زیبا است. ویزای توریستی به شما اجازه می‌دهد تا به مدت معینی در کانادا اقامت کنید و از زیبایی‌های آن بازدید کنید. برای دریافت ویزا توریستی کانادا، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول – تصمیم بین آنلاین یا آفلاین:

بعد از تصمیم‌گیری، شما باید فرم درخواست ویزا را به دقت پر کرده و همراه با مدارک لازم ارسال کنید.

گام دوم – تکمیل فرم و پرداخت هزینه:

پس از تکمیل فرم، هزینه پردازش را از طریق فیش بانکی یا حتی چک تایید شده پرداخت کنید.

گام سوم – مراجعه به مرکز درخواست:

حالا زمان آن رسیده که به مرکز درخواست ویزای کانادا به همراه با پاسپورت، عکس‌ها و سایر مدارک لازم بروید.

گام چهارم – ارسال اطلاعات بیومتریک و اثر انگشت:

در مرکز، اطلاعات بیومتریک و اثرانگشت‌های خود را ارسال کنید. لازم است مدارک خود را به صورت دقیق توسط دارالترجمه انگلیسی  ترجمه کنید.

گام پنجم – درخواست شماره پیگیری:

از مرکز درخواست ویزای کانادا رسیدی که شماره پیگیری منحصر به فردی دارد، درخواست کنید.

گام ششم – پیگیری آنلاین:

حتی می‌توانید آنلاین درخواست خود را پیگیری کنید و از UTN استفاده کنید.

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت اعتبار ویزای توریستی

کنسولگری کانادا به طور اختصاصی تعیین می‌کند که ویزای توریستی چه مدت برای شما صادر شود. شرایطی وجود دارد که فقط برای زمان ویزا مناسب اعطای آن صورت می‌گیرد و شرایط دیگری وجود دارد که تا پایان اعتبار پاسپورت اعطای ویزا ادامه دارد. این وابسته به این است که آیا اعتقاد دارند که شما به کانادا بازگشت خواهید داشت یا خیر.

با وجود اینکه ویزای توریستی کانادا معتبریت خاص دارد، شما مجاز به اقامت بیش از ۶ ماه در هر بار نیستید. بنابراین، بعد از گذشت این مدت، باید به کشور خود بازگردید، مدتی در آنجا بمانید و سپس می‌توانید برای یک دوره ۶ ماهه دیگر به کانادا بازگردید. در صورت تمایل برای دریافت ویزای W1 کانادا می توانید اقدامات لازم را برای آن پیگیری کنید.

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی

هزینه ویزای توریستی به کانادا، با امکانات فوق‌العاده شگفت‌انگیز، به میزان 450 دلار محاسبه می‌شود. این مبلغ شامل هزینه‌های پرداختی برای واریزی‌های مهم نظیر پرداخت به سفارت، هزینه‌های مربوط به بیومتریک، هزینه‌های بررسی مدارک، هزینه باز کردن اکانت، هزینه پر کردن فرم‌های مورد نیاز، هزینه نوشتن برنامه سفر، هزینه تدارک cover letter و همچنین هزینه‌های رزرواسیون برای هتل و پرواز به شما هدیه داده می‌شود. همچنین لازم است هزینه ترجمه رسمی مدارک را نیز در نظر بگیرید. شما می‌توانید دریافت خدمات ترجمه رسمی با دارالترجمه رسمی رنسانس در ارتباط باشید..  

دریافت ویزای توریستی کانادا با و بدون دعوتنامه

ویزای توریستی کانادا با و بدون دعوتنامه

داشتن دعوتنامه برای دریافت ویزای توریستی به کانادا، الزامی نیست. این موضوع نشان‌دهنده تضمین یا مسئولیت قانونی برای فرد صاحب دعوتنامه نیست. پس اگر شما دعوتنامه دریافت کردید، باید آن را به سفارت یا کنسولگری کانادا ارسال کنید و درخواست ویزای توریستی و اقامت موقت خود را ثبت کنید.

در دعوتنامه، اطلاعات اساسی مهمی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس، شماره تماس، رابطه با میزبان، هدف سفر، مدت اقامت مورد نظر و اطلاعات مربوط به هزینه‌ها و برنامه خروج از کانادا باید ذکر شود. همچنین اطلاعات میزبان شما، اعم از نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن در کانادا، عنوان شغلی و اطلاعات مربوط به وضعیت شما در کانادا نیز آورده می‌شود.

در صورتی که شما بدون دعوتنامه درخواست ویزای توریستی می‌دهید، باید به افسر ویزای کانادا اثبات کنید که توانایی مالی برای هزینه‌های سفر و اقامت خود را دارید، زیرا در این حالت، این اثر می‌تواند تأثیر بسزایی در اخذ ویزای شما داشته باشد.

رد شدن ویزای توریستی کانادا

رد شدن ویزای توریستی

 

رد شدن ویزا توریستی کانادا، که به آن “ریجکت ویزا” نیز معروف است، اکثرا در درخواست‌های مسافران، دانشجویان یا تاجران به چشم می‌خورد. این افراد برای جمع‌آوری مدارک و فراهم آوردن شرایط لازم، زمان و انرژی زیادی صرف می‌کنند و با رد شدن درخواست، این زمان و انرژی به هدر می‌رود.

در کل، عوامل مختلفی در رد شدن درخواست ویزای شما نقش دارند، که یکی از آن‌ها می‌تواند عدم داشتن شغل استوار در کشور مبدأ و یا تصمیم بدون قصد بازگشت به کشور زادگاه همراه با همه خانواده باشد. در چنین شرایطی، مأمور مرزی تنها با یک نگاه به فرم درخواست شما، آن را رد خواهد کرد.

در ادامه، به مهم‌ترین دلایل رد ویزای شما اشاره خواهیم کرد:

– عدم داشتن تعداد مناسبی از سفرها به کانادا

– وابستگی بیش از حد به خانواده یا کشور مقصد نسبت به کشور مبدأ

– عدم تطابق زمان پیشنهادی برای اقامت در کانادا با هدف سفر شما

– نداشتن هدف منطقی برای سفر به این کشور

– وضعیت شغلی مناسب در کشور مبدأ

– نداشتن شرایط مالی مناسب برای ورود به این کشور

– عدم داشتن سابقه قوی برای ورود به کانادا

– رفتار نامناسب یا عدم رفتار قابل قبول در کشور مبدأ

– تامین مالی معقول توسط دعوت کننده

– ارائه اطلاعات نادرست توسط فرد متقاضی به نظر افسر مرزی

با دقت به این نکات، می‌توانید احتمال رد ویزای خود را کاهش دهید و برای سفر موفقیت‌آمیزتری به کانادا هدفمند عمل کنید. 

اعتراض به ریجکت ویزای توریستی کانادا

اعتراض به ریجکت ویزای توریستی

یکی از موارد ناخوشایند برای کسانی که به دنبال گردش و سفر به کانادا هستند، رد شدن درخواست ویزای توریستی است. اما در این مواقع، امید برای دستیابی به این ویزا از بین نمی‌رود؛ زیرا امکان دوباره‌ی ارسال درخواست ویزای توریستی با بررسی مواردی که موجب رد قبلی شده، وجود دارد.

به واسطه بهبود و رفع مسائلی که در پرسشنامه یا مدارک مرتبط با پرونده‌ی ویزای خود دارید، فرصت دوباره‌ی درخواست ویزا را دارید. در واقع، با حل و رفع دلایلی که منجر به رد قبلی شده‌اند، فرصت جدیدی برای درخواست و دریافت ویزای توریستی خود را به دست خواهید آورد.این فرصت بی‌قید و شرط یک فرصت جدید برای تجربه‌ای جدید و بی‌نظیر است. 

بنابراین، مسلماً ارزش دارد تلاش و زمان لازم برای تجدید نظر در امور مربوط به ویزای خود را بگذارید. 

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک برای مهاجرت 

دارالترجمه رسمی برای ترجمه مدارک

 در سال 2024، فرآیند اخذ ویزای توریستی کانادا به دلیل شرایط جدید ممکن است تغییر کرده باشد. در نتیجه، ویرایش و به‌روزرسانی مدارک خود و استعلام اخبار و تغییرات اخیر از منابع معتبر، مهم است تا بتوانید به طور صحیح و بهینه، این فرآیند را پیگیری کنید.

ترجمه رسمی مدارک، اهمیت بسزایی در فرایند اخذ ویزای توریستی دارد. ترجمه تحت نظر مراکز حرفه‌ای و معتبر، اطمینان از صحت و دقت محتوای مدارک شما را تضمین می‌کند. دارالترجمه رسمی رنسانس یکی از موسسات معتبر و با تجربه در زمینه ترجمه اسناد و مدارک رسمی است که می‌تواند به شما کمک کند در فرآیند اخذ و ترجمه مدارک برای اخذ ویزای توریستی به کانادا، با اطمینان بیشتری عمل کنید. 

نتیجه گیری

نتیجه 

به طور کلی، برای اخذ ویزا توریستی کانادا در سال 2024، باید به دقت دستورالعمل‌ها و الزامات مربوطه را بررسی کرده و اطلاعات مورد نیاز را به درستی و به موقع ارائه دهیم. همچنین ضروری است که از منابع معتبر و رسمی برای اطلاع‌رسانی و استعلام اطلاعات استفاده کنیم تا امکان اخذ ویزای توریستی به کانادا را بدون مشکل به دست آوریم. 

سوالات متداول

  1. برای ویزای توریستی کانادا چه مدارکی لازم است؟

ویزای بازدیدکننده کانادا به پاسپورت، معاینه پزشکی، صورت‌حساب بانکی، سوابق کیفری شفاف، شناسه‌های قانونی بیانیه سفر و غیره نیاز دارد. 

  1. آیا می توانم ویزای بازدید کننده را به مجوز کار در کانادا تبدیل کنم؟

به طور کلی، بازدیدکنندگان مجاز به کار در کانادا نیستند، اما اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید، می توانید برای مجوز کار کانادا اقدام کنید. 

  1. آیا می توانم با ویزای ویزیتور بیش از شش ماه در کانادا بمانم؟

ویزای بازدید کننده به شما اجازه می دهد تا حداکثر شش ماه در کانادا بمانید. اگر می خواهید اقامت خود را تمدید کنید، باید حداقل 30 روز قبل از انقضای وضعیت فعلی خود برای تمدید درخواست دهید.

  1. اگر درخواست ویزای ویزیتور من رد شود چه؟

اگر درخواست ویزای بازدید کننده شما رد شود، نامه ای دریافت خواهید کرد که در آن توضیح دهید چرا درخواست شما رد شده است. شما می توانید هر زمان که بخواهید دوباره درخواست دهید، مگر اینکه در نامه تصمیم شما گفته شود که نمی توانید.

  1. آیا می توانم اعضای خانواده ام را با ویزای ویزیتور به کانادا بیاورم؟

بله، همسر و فرزندان تحت تکفل شما نیز می توانند برای ویزای ویزیتور درخواست دهند، اما هر فردی باید درخواست خود را پر کند.

 

دسته‌بندی نشده دسته بندی:

نظرات کاربران